جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش کرملین به جذب تروریست‌ها از تلگرام، اعدام اسیران روس و پیشنهاد صلح شرودر

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

Loading
ابومهدی مهندس:

بستن مرزهای سوریه به روی داعش هدف استراتژیک عراق است

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین-رسانه ها: معاون رئیس هئیت حشد شعبی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت، آزادسازی القیروان صفحه دوم از عملیات آزادسازی موصل است و بستن مرزهای مشترک با سوریه به روی داعش هدف استراتژیک عراق است.

ابومهدی مهندس، معاون رئیس هیئت حشد شعبی در این گفت‌وگو به مناسبت آغاز فاز دوم عملیات “محمد رسول الله برای آزادی شهر القیروان و روستاهای اطراف آن و جدا کردن تلعفر در غرب موصل که هنوز دست داعش است تاکید کرد، آزادسازی القیروان صفحه دوم عملیات آزادسازی موصل بوده و یکی از اهداف آزادسازی القیروان تسلط بر مرزهای سوریه و بستن آن به روی داعش است.

المهندس تصریح کرد: بستن مرزها به روی داعش به عنوان هدفی استراتژیک است که در جهت خدمت به هدف اصلی عراق یعنی نابودی داعش است اما آنچه به سوریه مرتبط است به زودی بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد، نیروهای حشد شعبی هرگز وارد خاک سوریه نخواهند شد مگر رهبران سوریه و عراق بر سر آن توافق کنند اما کانال‌های رسمی کنونی با دولت سوریه در ارتباط است که درصورت لزوم اجازه تحرک به سمت خاک سوریه را می‌دهند.

وی درباره اخباری از مداخله اردن از طریق مرزهای جنوبی در سوریه تصریح کرد، هر تحرکی در داخل خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه تجاوز و خصومت قلمداد می‌شود. هر گونه حمله مستقیم به سوریه شکست خواهد خورد همانطور که حمله غیرمستقیم از طریق تروریست‌ها به شکست منجر شد.

این مقام حشد شعبی تاکید کرد: ما برای ناکام گذاشتن هر گونه طرحی برای تقسیم کشورهای منطقه تلاش خواهیم کرد و اراده‌ کشورهای تروریستی و کشورهای حامی آن را می‌شکنیم و برای شکستن هر گونه توطئه و براندازی سوریه و عراق پیشروی می‌کنیم.

مهندس تصریح کرد:‌ ما به تعقیب داعش ادامه خواهیم داد چون امنیت ملی عراق را تهدید می‌کند اما در عین حال باید تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به عنوان سازمانی امنیتی و نظامی منسجم عمل کرد.

معاون رئیس هیئت حشد شعبی اظهار داشت: داعش همچنان از داخل خاک سوریه حمایت می‌شود و حمایت روشنی هم دارد او قبلا از سوی ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با پول و سلاح حمایت می‌شد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *