جدیدترین مطالب

تردید عربستان درباره توافق تجارت آزاد شورای همکاری خلیج فارس با چین

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان درباره تردید عربستان برای تعامل با چین در چارچوب توافق تجارت آزاد چین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: این موضوع صرفا دلیل اقتصادی یا سیاسی ندارد، ضمن آنکه دلایل این تعلل و تاخیر با توجه به تحولات منطقه و بین‌الملل به‌طور لحظه‌ای تغییر کرده و قطعا در راستای منافع هر یک از کشورهای طرف توافق است.

تحلیلی بر قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای عضویت کامل فلسطین

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پاره کردن منشور سازمان ملل از سوی نماینده رژیم اسرائیل در واکنش به قطعنامه عضویت کامل فلسطین به‌معنای پذیرش پایان دادن به دولتی به اسم اسرائیل توسط نماینده این رژیم است.

نقش آمریکا در عملیات نظامی رژیم‌ صهیونیستی در رفح

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: از ابتدای تأسیس رژیم ‌صهیونیستی تاکنون، آمریکا همواره بخش مهمی از «سیاست‌های جنگ‌طلبانه» این رژیم‌ در منطقه بوده است. جنگ غزه و حمله به رفح نیز از این قاعده مستثنا نیست.

راهبرد تحریمی آمریکا در حوزه هوش مصنوعی و الزامات مقابله با آن

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: مدیرکل نظام فنی، اجرایی و ارزشیابی وزارت نفت گفت: هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که فاصله کشورهای کمتر توسعه یافته با کشورهای توسعه یافته را به‌سرعت در حوزه علم و فناوری کاهش دهد، از این ‌رو، آمریکا به‌دنبال اعمال تحریم بر هوش مصنوعی در کشورهای رقیب خود ازجمله ایران است.

Loading

أحدث المقالات

Loading
دکتر عراقچی در مراسم رونمایی از کتاب «ایران تایشی»

نیاز راهبردی ایران به تقویت دیپلماسی عمومی

شورای راهبردی آنلاین: مراسم رونمایی از کتاب «ایران تایشی»، خاطرات دکتر سید عباس عراقچی از زمان سفارتش در ژاپن، امروز با حضور وی و دکتر علی گلمحمدی، استادیار مطالعات ژاپن دانشگاه تهران در نمایشگاه دایمی روزنامه اطلاعات برگزار شد.
دکتر عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در این مراسم گفت: این کتاب خاطرات به معنی روزنگار یا گزارش کار نیست، بلکه تلاش کردم کتاب ژاپن شناسی از دید خاطراتم از آن سرزمین باشد و جنبه عینی هم داشته باشد.
وی هدف دیگر از به رشته تحریر درآوردن این کتاب را انتقال تجربیات خود به عنوان یک دیپلمات به همکاران جوان‌تر خود در وزارت امور خارجه توصیف و ابراز امیدواری کرد این کتاب برای جامعه کتابخوان، دیپلماسی و همین‌طور ژاپن‌شناسان مفید واقع شود.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در گسترش روابط ایران و ژاپن، جز یک طرف ثالث وجود ندارد، گفت: در اوج تحریم ها سفیر ایران در ژاپن بودم و اعتقاد داشتم و دارم که فضای فرهنگی و دیپلماسی عمومی برای باز نگه داشتن فضای تعامل سیاسی و اقتصادی کمک‌کننده و سودبخش خواهد بود. وی تاکید کرد در حال حاضر  بیش از هر زمانی به پیشبرد و تقویت دیپلماسی عمومی نیاز است.
دکتر علی گلمحمدی، استادیار مطالعات ژاپن دانشگاه تهران هم در این مراسم از «ایران تایشی» به عنوان کتابی یاد کرد که هم آداب دیپلماسی را به شکل ملموس بیان می‌کند و هم حاوی شناخت و تجربیات دست اول از ژاپن است.
دکترعراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، نویسنده کتاب «ایران تایشی» در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ سفیر ایران در ژاپن بوده است. «ایران تایشی» به ژاپنی به معنای «سفیر ایران» است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *