جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
دکتر خرازی در دیدار وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین:

سازوکارهای جدید برای توسعه روابط ایران و چین

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: گرچه ایران و چین هر دو تحت فشار تحریم های آمریکا هستند، اما این فشار نه تنها نباید موجب جلوگیری از تقویت روابط دو کشور شود، بلکه دو طرف باید با روش های نوین، همکاری های خود را تداوم بخشند.

دکتر سیدکمال خرازی عصر امروز میزبانی هیئتی از وزارت بین الملل حزب کمونیست چین به ریاست سونگ تائو، وزیر امور بین الملل حزب بود. در این جلسه، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه، برجام، همکاری های منطقه ای و بین المللی پرداختند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به گسترش روابط با چین و همچنین بیانیه مشترک راهبردی روسای جمهور دو کشور ایران و چین تصریح کرد: ایران و چین هر دو مخالف یکجانبه گرایی و هژمونی آمریکا هستند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی فشارهای آمریکا بر چین را سیاستی راهبردی از سوی آمریکا توصیف کرد و گفت: اعمال این فشارها بر چین از سوی دولت های دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا به شیوه های متفاوتی همواره پیگیری شده است و در آینده نیز این فشارها ادامه خواهد یافت.

دکتر خرازی با اشاره به اینکه در سند امنیت ملی آمریکا از چین، روسیه و ایران به عنوان تهدید یاد شده است، گفت: این سند نشان می دهد این سه کشور که تحت فشار آمریکا قرار دارند، باید با هم در حوزه های مختلف راهبردی و توسعه ای و اقتصادی همکاری داشته باشند.

وی اقتصاد چین و ایران را مکمل یکدیگر دانست و گفت: باید درباره این روابط درازمدت اندیشید و چین مد نظر داشته باشد که آمریکا با فشار بر کشورهای غیرمستقل می تواند پکن را در زمینه تامین انرژی نیز با فشار مواجه سازد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بر گسترش همکاری های امنیتی میان دو کشور نیز تاکید کرد و گفت: آمریکا برای بی ثبات سازی منطقه، بر کشورها و مردم این منطقه فشارهای بسیاری وارد آورده؛ اما ایران و چین می توانند در این منطقه حساس با یکدیگر همکاری و به بازسازی و ثبات این منطقه کمک کنند.

دکتر خرازی از رهگیری و انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی در خلیج فارس به عنوان مواردی یاد کرد که نشان می دهد ایران در تامین منافع و امنیت خود و همچنین مقابله با تجاوز دیگران مسامحه نمی کند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای تخریب برجام به شیوه های مختلف از جمله اعمال تحریم های اولیه و ثانویه و تعلل اروپا در اجرای تعهدات برجامی اش تصریح کرد: چین با روحیه و تاریخ ایران آشناست و می داند ایرانی ها دشواری ها را تحمل می کنند، اما حاضر به تسلیم در برابر بیگانه نیستند. امیدواریم این شرایط دشوار با کمک دوستانی مانند چین و روسیه سپری و دشمن در پیگیری برنامه هایش ناامید شود.

سونگ تائو، وزیر بین الملل حزب کمونیست چین هم در این ملاقات با قدردانی از مواضع ایران در حمایت از چین در جنگ تجاری آمریکا علیه این کشور و پیشنهادهای رئیس شورای راهبردی روابط خارجی برای گسترش روابط دوجانبه تصریح کرد: ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط دو طرف وجود دارد و از نظر چین، ایران شریکی صمیمی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه چین از زاویه راهبردی و درازمدت به همکاری و رابطه با ایران می نگرد، گفت: اراده سیاسی چین بر توسعه روابط ایران و اجرای برجام، تغییرناپذیر است.

این مقام چینی همچنین بر ضرورت گسترش همکاری های میان وزارت بین الملل حزب کمونیست چین و شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد و در ادامه، با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های ایران و چین در مسائل منطقه ای گفت: چین به خوبی به اهمیت نقش ایران در منطقه واقف است.

سونگ تائو با بیان اینکه چین دغدغه ایران را در زمینه برجام درک می کند، گفت: مسئولیت عدم اجرای این توافق هسته ای متوجه آمریکاست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *