جدیدترین مطالب

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
رئیس شورا در دیدار با هیئتی از روسیه:

همکاری ایران و روسیه علیه یکجانبه‌گرایی آمریکا

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: همکاری‌های جدی ایران و روسیه علیه تروریسم و بی ثباتی در منطقه یک امر حیاتی است.

دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با هیئتی از موسسه CIS روسیه اظهار داشت: دنیا در حال تغییر است و رایزنی مستمر ایران و روسیه برای بررسی بحران ها و رخدادهای بین المللی و تلاش جهت یافتن راهکارهای مناسب مفید است.

دکتر خرازی با اشاره به اینکه حملات نظامی آمریکا به کشورهای منطقه بدون مجوز شورای امنیت در دهه های اخیر اسفبار است، هشدار داد: آمریکا رژیم هایی که دست به جنایت می زنند و افراد بیگناه را به کشتن می دهند مورد حمایت قرار می دهد و مساله حقوق بشر را کاملا نادیده می گیرد؛ همچنانکه این کشور از جنایات مشهود عربستان و امارات در یمن و همچنین حمایت عربستان از گروه ههای تروریستی مانند جبهه النصره و داعش در سوریه حمایت کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با نادرست خواندن سیاست‌های آمریکا در منطقه از جمله در افغانستان اظهار داشت: حضور آمریکا در افغانستان پس از 17 سال هیچ کمکی به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان نکرده است. وی ضمن تاکید بر ضرورت خروج آمریکا از افغانستان افزود: آمریکا بایستی مسئولیت خسارات ناشی از حضورش در افغانستان را نیز بپذیرد. ایشان در ادامه افزود: در حال حاضر خطر اصلی، کمک آمریکا به تلاش برای تقویت داعش در افغانستان به منظور آسیب رساندن به ایران، روسیه و چین است.

دکتر خرازی با اشاره به دو ادعای بی‌اساس آمریکا تاکید کرد: آمریکا از یک سو مدعی است که آنها داعش را شکست داده اند که واقعیت ندارد؛ و از سوی دیگر در حالی ایران را عامل بی ثباتی در منطقه اعلام می کند که ایران خود عامل ثبات در منطقه است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با غیر قابل قبول خواندن رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا که امنیت بین المللی را به خطر می اندازد، تاکید کرد: همکاری‌های جدی ایران و روسیه علیه تروریسم و بی ثباتی در منطقه یک امر حیاتی است. از همین رو نیز ایران و روسیه که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم با آن دولت همکاری کرده اند تحت فشار و تحریم آمریکا قرار می گیرند. این در حالی ست که ایران و روسیه با داعش و جبهه النصره در سوریه مبارزه جدی داشتند تا از بی ثباتی منطقه جلوگیری کنند.

دکتر خرازی تاکید کرد که نفوذ ایران در سوریه به خاطر مقابله با تروریسم و حمایت از دولت های مستقل منطقه نفوذ معنوی است.

دکتر خرازی در پایان سخنان خود با اشاره با این موضوع که آمریکا با سیاست های ایران و روسیه در منطقه مخالف است، اظهار داشت: توطئه های آمریکا علیه ایران و روسیه در برخی کشورهای منطقه و تلاش برای روی کار آوردن حکومت های همسو با آمریکا کاملا روشن است.

معاون کمیسیون خارجی دوما و بنیانگذار موسسه مطالعاتی CIS نیز با تاکید بر گستره منافع مشترک ایران و روسیه در منطقه اظهار داشت: همکاری های ایران و روسیه در سوریه علیرغم تصمیم آمریکا برای تحریم بیشتر ایران و مصمم بودن روسیه بر حفظ استقلال خود قابل توجه است.

ایشان با تاکید بر اینکه آمریکا در تلاش است برخی از کشورهای منطقه اوراسیا را با خود همسو کند، اظهار داشت: روسیه از تقویت حضور و همکاری ایران در منطقه آسیای مرکزی که به ایجاد ثبات کمک می کند استقبال می کند.

معاون کمیسیون خارجی دوما با اشاره به روابط منطقه ای دو کشور، همکاری ایران و روسیه در حوزه خزر و جلوگیری از حضور نیروهای خارجی را امری ضروری دانست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *