جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

Loading

ریاض در بن بست منطقه ای

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: عربستان به رغم پشتیبانی کامل کاخ سفید و رژیم صهیونیستی از سیاست‌های توسعه‌طلبانه ریاض در منطقه با یک بن‌بست عملی در پیشبرد اهداف خود در یمن و برخی از مناطق دیگر روبه‌رو شده است.

«داود احمدزاده»، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص اقدامات ریاض در یمن برای تضعیف جبهه داخلی این کشور به دنبال مواضع اخیر عبدالملک الحوثی مبنی بر اینکه عربستان سعودی پس از شکست در تحقق اهداف خود در یمن به دنبال تضعیف جبهه داخلی است تا جنگ و درگیری را به نفع خود پایان دهد، با اشاره به اینکه ریاض با یک بن‌بست عملی در پیشبرد اهداف خود در منطقه روبه‌رو است، بیان داشت: رویکرد اصلی‌ عربستان در سیاست داخلی و سیاست خارجی بعد از تغییر و تحولاتی که با به ‌قدرت رسیدن ملک سلمان به وجود آمد، سیاست چماق و زور و تداوم دخالت مستقیم در یمن بوده است.

وی با یادآوری اقدامات ریاض علیه یمن مطرح کرد: سعودی‌ها به هر صورت ممکن از طریق تشکیل ائتلاف خود خوانده در منطقه تلاش داشتند به اهداف و مقاصد اصلی خود، یعنی اشغال بخش‌های مهم و استراتژیک یمن و بازگرداندن پادشاه فراری این کشور دست پیدا کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر ناکامی سعودی­‌ها در مقابل انصارالله و ارتش یمن اشاره داشت: مقاومت جانانه حوثی‌ها و در کنار آن ارتش ملی یمن باعث شد این سیاست جنگ‌طلبانه و کوبیدن بر طبل جنگ در منطقه، ناکارآمدی خود را به‌وضوح نشان دهد.

وی با اشاره به تغییر سیاست خارجی ریاض در منطقه بعد از به قدرت رسیدن ملک سلمان تأکید داشت: همان‌طور که مشخص است سعودی‌ها در منطقه با تغییر موضع خود از یک سیاست محافظه‌کارانه به سیاست تهاجمی روی آوردند.

احمدزاده با توجه به نتیجه‌بخش نبودن سیاست جدید عربستان در منطقه گفت: سعودی­‌ها فکر می‌کردند که با خرید تسلیحات پیشرفته و انباشت این سلاح‌ها به اهداف اصلی خود در منطقه می‌رسند؛ اما مقاومت مردم یمن و پایمردی تک‌تک یمنی‌ها در قبال سیاست تجاوزکارانه این کشور، بی‌نتیجه بودن سیاست ریاض را نشان داد.

وی با تأکید بر به بن‌بست رسیدن سیاست­‌های ریاض اشاره داشت: عربستان سعودی در روزهای اخیر به رغم پشتیبانی کامل کاخ سفید و رژیم صهیونیستی از سیاست‌های توسعه‌طلبانه ریاض در منطقه با یک بن‌بست عملی در پیشبرد اهداف خود در یمن و برخی از مناطق دیگر از جمله سوریه و عراق روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *