أحدث المقالات

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا شده است. این اقدام به‌نظر می‌رسد بخشی از برنامه تل‌آویو برای حمله به رفح و انتقال آوارگان فلسطینی باشد.

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا شده است. این اقدام به‌نظر می‌رسد بخشی از برنامه تل‌آویو برای حمله به رفح و انتقال آوارگان فلسطینی باشد.

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه؛ اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو و به فرمان پوتین؟

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از زمان دستگیری معاونش به اتهام رشوهخواری، سعی کرده همواره وانمود کند که «همه چیز عادی است» اما برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال دسیسه گروه‌های قدرتمند داخلی علیه او حکایت دارد.

Loading

بارزانی تحت هر شرایطی تن به تشکیل دولت مستقل نمی‌دهد

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بارزانی به دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی از همه‌پرسی به عنوان یک ژست سیاسی است.

مسعود گودرزی در خصوص همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، اظهار داشت: معتقدم بارزانی با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق، به دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی به عنوان یک ژست سیاسی است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه که در نشست خبری بارزانی مشخص بود این بود که وی نیز بطور قطع به دنبال تشکیل دولت کردستان نیست، در این شرایط در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی شرایط برای تشکیل دولت مستقل کردستان بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه رقابت بین دو حزب کردستان یعنی اتحادیه و پارتی وجود دارد، افزود: البته این موضوع در جامعه کردی ظهور و بروز پیدا نکرده، زیرا به دنبال آن هستند که در جامعه کردی جذابیت داشته باشند، علی الظاهر همه تلاش می کنند که خود را موافق برگزاری همه پرسی نشان دهند اما در عمل باید توجه داشته باشیم که سیاسیون واکنش‌های یکسانی نسبت به این موضوع ندارند.

گودرزی با بیان اینکه دولت مرکزی عراق، کشورهای همسایه و عرصه بین‌الملل با برگزاری همه پرسی و تشکیل دولت مستقل در کردستان مخالف هستند، متذکر شد: شرایط کردستان در عمل امکان تحقق تشکیل دولت مستقل کردستان را نمی‌دهد اما بارزانی به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این موضوع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو حزب عمده در کردستان عراق یعنی حزب اتحادیه میهنی طالبانی و “پارتی” بارزانی است که با توجه به قدمت تاریخی، همیشه بر اساس تقسیم بندی کار می‌کنند و مجموعه‌ای واحد نیستند، بیان کرد: حزب پارتی در دولت خودمختار کردستان در حوزه نفت و گاز و ثروت اندوزی‌های شرایط خوبی را ندارد و باعث ایجاد بی‌اعتمادی در بدنه شده است و این بی اعتمادی سبب فعالیت حزب تغییر شده است.

گودرزی با بیان اینکه این اختلافات در عمل بین دو حزب وجود دارد ولی در ظاهر خود را نشان نمی‌دهد زیرا نمی‌خواهند از قافله محبوبیت در جامعه کردی به جهت برگزاری رفراندوم عقب بمانند، ادامه داد: می توان گفت شرایط برای تشکیل دولت مستقل کردستان با توجه به شرایط موجود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بارزانی با این کار به دنبال کسب ۲ امتیاز است، اول اینکه در خصوص سوء استفاده‌های مالی است که انجام داده و در افکار عمومی خود را بدهکار می‌داند، افزود: هدف دیگر این است که منجر به ایجاد هویت و محبوبیت فراتر از حد گذشته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بارزانی در نظرسنجی‌ها در اوج محبوبیت قرار دارد، گفت: بارزانی به هر قیمتی تن به تشکیل دولت مستقل کردی نمی‌دهد، این موضوع در نشست خبری وی نیز مشخص بود، زیرا بارزانی شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را به خوبی میشناسد./

منبع: خبرگزاری خانه ملت

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *