جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

مکرون: توافق تجاری اتحادیه اروپا با مرکوسور «بسیار بد» است  

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه توافق تجاری پیشنهادی بین اتحادیه اروپا و بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به گروه مرکوسور را به دلیل فقدان ملاحظات آب و هوایی مناسب، توافقی «بسیار بد» توصیف کرد.

گام‌های اساسی برای شکوفایی اقتصاد هسته‌ای در سال ۱۴۰۳

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سال ۱۴۰۳ تکیه شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها بر شکوفایی اقتصادی فناوری هسته‌ای در حوزه کاربرد پرتو‌ها است و یکی از اولویت‌های اصلی راه‌اندازی پی‌درپی سامانه‌های پرتودهی در کشور خواهد بود.

رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس غزه برای تنبیه اسرائیل بود

تهران- ایرنا- وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «نتانیاهو به خطری برای اهداف غرب تبدیل شده است»، گفت: رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس در غزه برای تنبیه اسرائیل بود و نتانیاهو متقاعد شده که واشنگتن می‌خواهد او را سرنگون کند.

واکنش زلنسکی به اظهارات پوتین درباره حمله مرگبار مسکو: او بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

Loading
امیردریادار ایرانی در گفتگو با شورای راهبردی آنلاین تشریح کرد:

دیپلماسی دفاعی ایران و رزمایش کمربند امنیتی دریایی 2023

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، به توسعه همکاری‌ها میان نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه و همچنین افزایش آمادگی برای تامین امنیت دریایی و ایمنی دریانوردی به صورت مشترک در راستای ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای کمک می‌کند، از تلاش‌ها برای حضور کشورهای منطقه در رزمایش کمربند دریایی و همچنین همکاری‌های فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند (IONS) برای سال آینده خبر داد.

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، با حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش چین، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به توان عملی‌اش، در عرصه بین‌الملل حضور دائمی دارد و برگزاری رزمایش‌ها نیز بخشی از دیپلماسی دفاعی است که ایران تعریف کرده است.

وی ضمن تشریح اهمیت موقعیت جغرافیای سیاسی ایران، ادامه داد: به دلیل اینکه ما از مزیت دسترسی برخوردار هستیم، همواره سعی می‌کنیم در این حوزه نقش خود را ایفا نماییم. با توجه به شرایط سیاسی منطقه و فرمان فرمانده معظم کل قوا به برقراری مودت و دوستی با همه کشورها، به طور خاص منطقه و با اولویت کشورهای همسایه، مسلمان و برادر و همچنین کشورهایی که برای منافع متقابل احترام می‌گذارند، تلاش داشته ایم در راستای اجرای این فرمان، اقداماتی انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تاکید کرد: ایران با برگزاری رزمایش تلاش داشته نشان دهد حضور مستقلی در منطقه دارد و در کنار این حضور مستقل، پذیرای کشورهای دیگر برای همراهی نیز هست تا در کنار یکدیگر، امنیت منطقه ای را تامین کنیم. این هدف اول ما بود و در راستای آن، از همه کشورهای منطقه نیز دعوت کردیم.

امیر دریادار ایرانی، با یادآوری اینکه به طورمعمول، کشورها ابتدا به صورت ناظر در رزمایش‌ها حضور می‌یابند و در رزمایش بعدی یگان‌های شناور را وارد صحنه می‌کنند، توضیح داد: ما محدودیت حضور کشورها در جنوب ایران را نیز برداشتیم و از کشورهای شمالی ایران و در حوزه دریای خزر نیز برای حضور در رزمایش، دعوت کردیم که شاهد حضور ناظر قزاقستان بودیم. در دور بعدی این شرایط برای کشورها فراهم است که میزبان نیروهای آن‌ها باشیم و به صورت آموزشی وارد یگان‌های ما شوند، از نزدیک شاهد فعالیت‌ها باشند و تجربیاتی به دست آورند.

وی ضمن تشریح پیام‌های رزمایش دریایی مشترک ایران، خاطرنشان کرد: ایران، روسیه و چین، با قرارگرفتن درکناریکدیگر، به صورت مستقل، امنیت دریایی را برای شاهرگ اقتصادی کشورها برقرارمی کنند؛ کشتی‌های خود را تحت اسکورت قرار داده و از مبدا به مقصد همراهی و امنیت‌شان را تامین می‌کنند. کنار هم قرارگرفتن این کشورهای مستقل، تاکیدی بر این نکته است که ما برای یاری کردن دیگران خست به خرج نمی‌دهیم و با توانمندی‌های خود آن‌ها را نیز یاری می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، با بیان اینکه ایران امروز در شمال اقیانوس هند حائز رتبه بالاست و قدرت مهی به شمار می‌رود، گفت: چین و روسیه در اقیانوس آرام و روسیه در اقیانوس اطلس نیز جایگاه مهمی دارند؛ بنابراین سه قدرت اقیانوسی در شرایطی کنار یکدیگر قرارگرفته اند که تاکید دارند اولویتشان امنیت جامعه جهانی و اقتصاد بین‌الملل است.

امیر دریادار ایرانی تاکید کرد: تلاش ایران همواره این بوده که در صحنه بین‌الملل نقش بشردوستانه خود را همانند آنچه در طول تاریخ برعهده داشته، ایفا کند و با وجود توطئه ها، تحریم‌ها و تهدیدها، پرچم آزادگیِ برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگی خود را برافراشته نگه ‌دارد. ما به مرور شاهد دریافت این پیام و نقش مهم از سوی دیگر کشورها هستیم.

وی اظهارداشت: در شرایطی که شاهد جابجایی‌هایی در هندسه قدرت هستیم، ایران نقش کلیدی خود را ایفا می‌کند و کشورهایی که در کنار ما قرارگرفته اند نیز قدرت‌های نقش آفرین در حوزه جهانی هستند. برای کشورهای منطقه بسیار مهم است که در منطقه آن‌ها کشوری قرار دارد که با وجود فشارهای همه جانبه توانسته راست قامت بایستد و در چنین صحنه هایی موفق حاضر شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه در رزمایش ترکیبی 2023، ناوشکن‌های «جماران» و «سهند»، به عنوان دو دستاورد مهم دفاعی ایران، حضور داشتند، ادامه داد: این رزمایش به توسعه همکاری‌ها میان نیروهای دریایی کشورهای شرکت کننده و همچنین افزایش آمادگی برای تامین امنیت دریایی و ایمنی دریانوردی به صورت مشترک در راستای ایجاد صلح و ثبات منطقه ای کمک می‌کند. امیدواریم همه کشورهای منطقه که به دریا مرتبط هستند از این ظرفیت استفاده کنند و به آن بپیوندند.

امیر ایرانی از تلاش‌ها برای حضور کشورهای منطقه در رزمایش کمربند دریایی و همچنین همکاری‌های فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند(IONS) برای سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم به طورکامل، نیروهایی که امنیت منطقه را به مخاطره می‌اندازند از این منطقه خارج کنیم؛ چرا که آن‌ها صرفا به فکر منافع خود هستند و منفعت منطقه ای و جهانی برای آن‌ها اهمیتی ندارد و این مساله را در عمل به همه دنیا ثابت کرده اند. امروز کشورهای منطقه به درستی به این مساله پی برده اند که استکبار چگونه به دنبال این است که نقش یک طرفه خود را همچنان به صورت توهین آمیز و تحقیرکننده پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌ها باید بدانند می‌توانند روی پای خود بایستند، تاکید کرد: ایران همواره بر ضرورت همکاری‌های منطقه ای و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با همه کشورهای منطقه تاکید داشته و قطعا چشم‌انداز خوبی برای حضور کشورهای منطقه در رزمایش‌های دریایی وجود دارد. ما نشانه‌هایی از تمایل کشورهای منطقه و حتی کشورهای دوست فرامنطقه ای برای حضور در این رزمایشهای مشترک دریافت کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی براینکه این رزمایش را رصد می‌کنند تا منافع آمریکا و متحدانش را تهدید نکند، تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند خود را متحد و یار کشورهای منطقه نشان دهد، اما آن‌ها در واقع باری بردوش این کشورها هستند. مردم منطقه این را درک کرده اند و دولتمردان منطقه نیز رفته رفته این مساله را درمی یابند. ما در رابطه با رفتار غرب نسبت به زلزله‌های اخیر در کشورهای منطقه شاهد این موضوع بودیم.

امیر دریادار ایرانی با یادآوری اینکه جبهه مقاومت روز به روز در برابر استکبار درحال تقویت شدن است که ناشی از تفکر ریشه دار دینی، اسلامی و ایرانی است، گفت: راهبردهایی که امروز در دستور کار ایران قرارگرفته بسیار ارزشمند هستند و تلاش آمریکا در این میان برای یارگیری نیز طبیعی است. ما هم آمریکا و تحرکاتش را رصد می‌کنیم. یگان‌های پروازی و شناورهای ما در این چند روز رصدکرده اند که آنچه آن‌ها اعلام کرده اند تنها روی کاغذ مانده و یا صرفا در حد نمایش پرچم بوده است و آن‌ها هم در رصدهایشان تحرکات ما را می‌بینند، که هرچه می‌گوییم با دقت و با توانمندی بالا و با اتکا به توان داخلی اجرایی می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *