جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

اهداف سفر بنت به روسیه

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل روسیه گفت: هدف اصلی سفر نفتالی بنت به مسکو، گفتگو درباره اوضاع اوکراین بود؛ چرا که به هر حال تل‌آویو تمایل دارد دولت زلنسکی در کی‌یف ماندگار شود و این جنگ را علیه منافع خود در اوکراین ارزیابی می‌کند.

حسن بهشتی پور در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه دستور کار مهم سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، مسئله اوکراین بود، تصریح کرد: این رژیم اصولا منتقد سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین است و در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل نیز به نفع کی‌یف رای داد. در عین حال حمله روسیه به اوکراین نیز، ضربه جدی به روابط رژیم اسرائیل و روسیه وارد کرده است.

 

بعید بودن میانجی‌گری رژیم صهیونیستی میان روسیه و اوکراین

وی ضمن اشاره به برخی تحرکات آلمان و رژیم صهیونیستی درخصوص جنگ اوکراین، امکان میانجی‌گری رژیم صهیونیستی میان روسیه و اوکراین را به دلیل بی‌طرف نبودن آن، بعید ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به روابط نزدیک روسیه و این رژیم در سه دهه گذشته، بنت در این سفر تلاش کرد مسکو را وادارد که این حملات را متوقف کند، چرا که ضربه جدی به منافع این رژیم می‌زند.

بهشتی پور با بیان اینکه سفیر اوکراین در اراضی اشغالی اظهار کرده احتمالا قدس میزبان مذاکرات اوکراین و روسیه باشد، در عین حال گفت: براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم اعلام کرده که نقش میانجی‌گر میان اوکراین و روسیه را نداشته و تنها پیام روسای جمهوری دو کشور درگیر جنگ را به یکدیگر منتقل کرده است.

این کارشناس مسائل روسیه، رایزنی درباره مذاکرات وین و احتمال به سرانجام رسیدن آن را از دیگر موضوعات مهم مورد بررسی در این سفر عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی همواره روابط ایران و روسیه را با حساسیت دنبال می‌کند و به صراحت مخالفت خود را با برجام اعلام کرده است. در این سفر هم تلاش کردند روسیه را برای مخالفت با برجام متقاعد کنند، که میزان موفقیت آن مشخص نیست.

بهشتی پور با انتقاد از برخی تفسیرها از اظهارات وزیر خارجه روسیه که با وجود اعمال تحریم‌ها علیه مسکو، خواستار تضمین کتبی آمریکا درباره روابط ایران و روسیه پس از برجام شده بود، ادامه داد: اگرچه روس‌ها مایل هستند بعد از برجام بتوانند روابط گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف با ایران داشته باشند و تحریم‌های مربوط به اوکراین مانع از این توسعه روابط نشود، لیکن درخواست تضمین کتبی آنها از آمریکا که با واکنش منفی هم مواجه شده می‌تواند موجب اختلال در روند مذاکرات وین شود.

این کارشناس مسائل روسیه، به انتقادات کشورهای اروپایی نسبت به آنچه «باج گیری» و «شرط‌گذاری» روسیه در مسیر مذاکرات خوانده‌اند، اشاره کرد و توضیح داد: کشورهای اروپایی این اظهارات را بهانه جویانه مطرح می‌کنند، چرا که آمریکا این درخواست روسیه را رد کرده است. وی افزود: البته ناگفته نماند که بیش از هر چیز تعلل آمریکا مذاکرات را طولانی کرده است.

بهشتی پور با اشاره به عدم انتشار عکسی از دیدار پوتین و بنت، و برخی تحلیل‌ها در رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه تل‌آویو نمی‌خواسته عکس مشترکی از پوتین و بنت در دوره حمله روسیه به اوکراین منتشر شود، گفت: اکنون روابط روسیه با رژیم صهیونیستی هم دچار مشکل شده و کاملا مشخص است این رژیم از اوکراین حمایت می‌کند.

 

زیان رژیم صهیونیستی از جنگ اوکراین

وی با بیان اینکه فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از نفتالی بنت خواسته اند در جنگ اوکراین طرف هیچ یک از دو طرف را نگیرد، ادامه داد: هدف اصلی سفر بنت به مسکو، گفتگو درباره اوضاع اوکراین بود؛ چرا که به هر حال تل‌آویو تمایل دارد دولت زلنسکی در کی‌یف ماندگار شود. قطعا رژیم صهیونیستی این جنگ را علیه منافع خود در اوکراین ارزیابی می‌کند.

بهشتی پور به ضرورت تنظیم روابط میان روسیه و ایران، بدون درنظرگرفتن مواضع غرب اشاره کرد و افزود: فرانسه در شرایطی مواضع روسیه را «باج گیری» توصیف کرده که اشاره‌ای به این نمی‌کند که چرا تعهدات 11گانه کتبی را که بعد از خروج آمریکا از برجام به ایران دادند، اجرا نکردند!

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *