جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی و خستگی از سیاست آمریکا، میل شهروندان این کشور به زندگی در کشور دیگری را نسبت به نیم قرن پیش، به طور قابل توجهی افزایش داده است.

Loading

پیامدهای تبادل سفیر میان بحرین و رژیم صهیونیستی و خیانت به ملت فلسطین

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تنفر امت اسلامی از دولت‌های عربی که به ملت فلسطین خیانت کردند، روز به روز در حال افزایش است و در این راستا ما شاهد تشدید اعتراضات داخلی در بحرین بوده‌ایم، گفت: رژیم بحرین با آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی و تبادل سفیر، با حمایتی آشکار از جنایات این رژیم، شریک جرم آن تلقی می‌شود.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به تعیین و استقرار سفیر بحرین در فلسطین اشغالی توسط رژیم آل خلیفه خاطرنشان کرد: رژیم بحرین به دلیل عدم مشروعیت و حمایت نکردن مردم از نظام مستقر در این کشور، از سالیان گذشته روابط پنهانی را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و با این تصور که این رژیم می‌تواند جایگاهش را نزد کشورهای قدرتمند دنیا افزایش دهد، همچنان بر اشتباه خود اصرار دارد.

وی ارتباطات لابی‌های فعال اقتصادی و امنیتی در بحرین با رژیم صهیونیستی را برای تصمیم به آشکارسازی روابط ضروری ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ جمعیتی و ژئوپلیتیک و همچنین نفوذ منطقه‌ای، بحرین موقعیت قابل توجهی ندارد. این کشور در نهادهای بین‌المللی به عنوان بزرگ‌ترین زندان منطقه‌ای شناخته می‌شود؛ چرا که بخش قابل توجهی از مردم خود را در حبس نگه داشته و با تلاش برای لغو تابعیت بخش بزرگی از جمعیت خود به دنبال این است که مردم اصیل این منطقه را مجبور به سکوت کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: رژیم آل خلیفه فوج فوج، افرادی را از کشورهای مختلف منطقه و خارج از آن، خصوصا پاکستان، کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی برای پرکردن کشور خود از جمعیت به این سرزمین منتقل می‌کند و به دلیل این بی‌پشتوانگی تلاش وافری برای سبقت در برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی دارد. در واقع رژیم‌هایی که خود مشروعیت پایگاه مردمی ندارند، به طرق مختلف تلاش می‌کنند به رژیم نامشروع دیگری، مشروعیت بدهند.

 

تشدید اعتراضات مردمی

صدرالحسینی به اعتراضات متعدد صورت گرفته در بحرین توسط گروه‌های مختلف مردمی علیه آشکار سازی روابط با اسرائیل و انتصاب سفیر در این رژیم اشاره کرد و گفت: تنفر امت اسلامی از دولت‌های عربی که به ملت فلسطین خیانت کردند، روز به روز در حال افزایش است و در این راستا ما شاهد تشدید اعتراضات داخلی در بحرین بوده‌ایم. در روزهای گذشته شاهد بودیم که تظاهرات گسترده و شبانه مردمی در ایام محرم چگونه با سرکوب رژیم آل خلیفه همراه شد و جمعی از زنان و حتی نوجوانان در این کشور دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه مردم بحرین سفیر اعزام شده به اراضی اشغالی را نماینده خود نمی‌دانند و او را به رسمیت نمی‌شناسند، تصریح کرد: معترضان بحرینی تأکید دارند که به فلسطین و ملت این کشور و مقدساتش وفادار خواهند ماند و با عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا معرفی نخستین سفیر بحرین در تل‌آویو و افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی را پس از جنگ ۱۲ روزه غزه که در آن دستکم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه شهید شدند، خیانت به ملت فلسطین عنوان کرد و افزود: این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اشغالگران به حملات خود علیه مردم فلسطین، محاصره، شهرک سازیها و هتک حرمت مقدسات اسلامی ادامه می‌دهند. رژیم بحرین با این اقدامات با حمایتی آشکار از این جنایات، شریک جرم آن تلقی می شود.

در ادامه؛ صدرالحسینی به تصمیم هواپیمایی ملی بحرین برای آغاز پرواز مستقیم به تل‌آویو از 8 مهرماه اشاره کرد و گفت: در طول یک سال اخیر که روابط بحرین و رژیم صهیونیستی آشکار شده است؛ تنها پروژه هایی که رونمایی شد پروژه‌های فرهنگی از جمله؛ سفر گروه‌های موسیقی و جوانان رژیم صهیونیستی به بحرین بوده و به نظر می‌رسد نشانه گیری این رژیم بر روی فرهنگ مردم بحرین است.

به گفته این کارشناس مسائل غرب آسیا؛ بعید به نظر می‌رسد اساسا پروژه اقتصادی قابل توجهی در بحرین توسط رژیم صهیونیستی دنبال شود و مهمترین دلیل افتتاح سفارتخانه‌ها، شکستن قبح 70 ساله ارتباط با رژیم صهیونیستی در جهان اسلام بود. نه بحرین زمینه‌ای برای انجام پروژه‌های توسعه‌ای و کلیدی دارد و نه رژیم صهیونیستی سرمایه‌ای برای ارائه به بحرین دارد.

 

ابعاد امنیتی حضور رژیم صهیونیستی در بحرین

وی با تأکید بر اینکه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی و افتتاح سفارت پیامد مثبتی را برای مردم بحرین نخواهد داشت، اضافه کرد: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه کاملا ابعاد امنیتی دارد و از آنجا که این رژیم جعلی، اهداف خاصی را در منطقه دنبال می‌کند امکان ندارد وارد پروژه‌ای غیرامنیتی شود؛ حتی اگر در ظاهر پروژه‌ای کاملا اقتصادی باشد. رژیم صهیونیستی دشمن ملتهای منطقه است.

صدرالحسینی با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی برای تلاش جهت حضور در خلیج فارس نمی‌تواند به امنیت ایران ضربه‌ای وارد کند، ضمن هشدار به سران کشورهای منطقه برای ضرورت آگاهی از اقدامات آشکار و پنهان این رژیم در منطقه، گفت: حضور رژیم صهیونیستی در راستای تخریب روابط میان کشورهای منطقه، ایجاد شکاف و ایران هراسی به شیوه‌های مختلف است. این رژیم هیچ اقدام مثبت و سازنده‌ای را به نفع ملت‌های منطقه انجام نخواهد داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *