جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ «اسرائیل آماده حمله زمینی به این شهر می‌شود»

ارتش اسرائیل ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در امتداد مرز خود با نوار غزه در جنوب این باریکه مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این رژیم برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود. این تانک‌ها و خودروهای زرهی روز جمعه ۲۶ آوریل در نزدیکی گذرگاه کرم شالوم اسرائیل که در مجاورت رفح است، مستقر شدند.

گزارش منابع امنیتی عراق از حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین ها

تهران-ایرنا- منابع امنیتی جمعه شب در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

جماعت اسلامی لبنان و نیروهای الفجر، شاخه نظامی آن با صدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از فرماندهان خود «مصعب سعید خلف» و «بلال محمد خلف» در جریان حمله اسرائیل را تایید کرد.جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد این دو فرمانده حین انجام وظیفه خود در دفاع از ملت لبنان و در حمایت از ملت فلسطین در جریان حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در منطقه «البقاع غربی» واقع در شرق لبنان، بعد از ظهر امروز به شهادت رسیدند.

Loading

تحلیلی بر نبرد ترکیبی گروه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: ساکنان اراضی اشغالی و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روزهای دشواری را سپری می‌کنند. مناطق مختلف فلسطین اشغالی شاهد رخدادهای مهم و پیچیده امنیتی است. برسام محمدی – کارشناس مسائل منطقه

چندی پیش در یکی از رخدادهای امنیتی، بیش از پنج شهر بزرگ رژیم‌صهیونیستی از جمله هازور، گدرا، یاونه، رحووت و حیفا برای مدتی در خاموشی‌های گسترده‌ای فرو رفته و روند زندگی ساکنان این مناطق را به طور کامل مختل کرد.

اتفاقات مذکور و «انفجارهای کنترل از راه دور» که تاکنون سابقه نداشته، باعث شده است رژیم صهیونیستی سطح هشدارباش را به شکل کم‌سابقه‌ای افزایش داده، حتی کلیه خطوط حمل و نقل عمومی را نیز به حالت آماده‌باش کامل در آورده است. نقطه قابل توجه اینکه سران رژیم صهیونیستی از انتشار اخبار کامل از این اتفاقات در رسانه‌های عمومی جلوگیری به‌عمل آورده و با سانسور اخبار حوادث را پخش می‌کنند!

اما تحولات اخیر در فلسطین اشغالی از دو جنبه قابل بررسی است:

نخست؛ «واکنشی» طبیعی با روش‌ها و ابتکارات جدید در مقابل ادامه جنایات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌هاست که سال 2022 را به خونین‌ترین سال برای فلسطین اشغالی از سال 2006 تبدیل کرده است! تعداد شهدا و قربانیان فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تا روز شنبه 3 دسامبر (12 آذر) به 211 نفر رسیده است که 153 نفر از آن‌ها از کرانه باختری و 52 نفر از نوار غزه هستند.

جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینیان در هفته‌های اخیر به اندازه‌ای افزایش یافته است که در یک مورد تنها در 72 ساعت، 10 فلسطینی به شهادت رسیدند. در این زمینه حتی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از آنچه «استفاده بیش از حد اسرائیل از نیروی مرگ‌بار» نامیده است، به آن واکنش نشان داده و خواستار تحقیق در این زمینه شده است.

دوم؛ نبرد جدید و ترکیبی مقاومت اسلامی، اقدامات «بازدارنده‌ای» برای آمادگی جهت پیشگیری از هرگونه جنایات احتمالی در آینده است که ممکن است با تشکیل کابینه جدید در تل‌آویو تشدید شود.

در این راستا، «نبرد ترکیبی» در حوزه سخت‌افزاری که تمام گروه‌های فلسطینی از حماس و جهاد اسلامی تا گروه‌های نوظهور و قدرتمندی همچون «عرین الاسود» و «الکهف الاسود» در آن مشارکت دارند، ارتباط مستقیمی با بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت دارد.

نتانیاهو که یک چهره تروریست و افراطی به‌شمار می‌رود و عملکرد جنایتکارانه‌ای در قتل عام مردم مظلوم فلسطین داشته است، اعتقاد عجیبی به پیشبرد اهداف و منافع خود از کانال بحران‌سازی، جنگ‌افروزی و قتل و کشتار در منطقه و کشورهای اسلامی دارد. او دست به هر کاری می‌زند تا توجهات را از موضوع اصلی که «اشغالگری» است منحرف ساخته و به مسائل دیگر در منطقه و جهان اسلام معطوف کند.

با توجه به روند کنونی و اصراری که مقامات صهیونیستی به هر دلیلی اعم از استیصال و درماندگی و … بر ادامه اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان دارند، پیش‌بینی می‌شود فضای کنونی در سرزمین‌های اشغالی تشدید شده و با پیامدهای مهمی همراه گردد.

در رابطه با پیامدهای راهبردی اتفاقات و تحولات اخیر باید تأکید کرد، اولاً، هزینه‌های رژیم صهیونیستی در حوزه‌های امنیتی و متعاقب آن در سایر ابعاد وجودی از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را افزایش خواهد داد.

ثانیاً، در سطح افکار عمومی اسرائیل که هم‌اکنون نیز درگیر مسائل و مصائب زیادی است، موجب گسترش فزاینده ناامنی و رعب و وحشت و آثار و نتایج متأثر از آن خواهد شد. این مسئله می‌تواند تبعات منفی زیادی در روندهای سیاسی، اجتماعی، نظامی، اقتصادی و امنیتی درونی رژیم صهیونیستی بگذارد.

ثالثاً، با تشدید روند شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی آن‌هم در آستانه بازگشت نتانیاهو به قدرت که به‌دنبال تشکیل یک کابینه کاملاً امنیتی و تهاجمی است، به عنوان یک عامل بازدارنده و مانع مهم در مسیر پیشبرد سیاست‌های افراطی نتانیاهو عمل خواهد کرد.

رابعاً، با گشوده شدن فضا و ایجاد بستر مناسب، روند شکل‌گیری انتفاضه جدید (انتفاضه سوم) را تسهیل و تسریع خواهد کرد. در این زمینه «تامیر هیمن» رئیس سابق سرویس‌های اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که نشانه‌های روشنی از آغاز سومین انتفاضه فلسطینی وجود دارد. وی تأکید کرده است، شاخص‌‌ها و نشانه‌‌هایی وجود دارد که نمی‌‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و این‌ها نشان دهنده وقوع انتفاضه سوم فلسطین با ویژگی‌‌ها و ابعاد بی‌سابقه است.

و در نهایت اینکه با ایجاد درگیری جدید برای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، طرح تبدیل روند «عادی‌سازی» روابط میان برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به «ائتلاف‌سازی» را که در حاشیه تمرکز افکار عمومی منطقه و جهان روی جام جهانی فوتبال، درحال پیگیری است را با چالش مواجه خواهد کرد. شایان ذکر است رژیم صهیونیستی از ماه‌های گذشته به دنبال تشکیل بلوکی متحد از کشورهای عربی و غیرعربی در منطقه برای پر کردن خلاء انتقال تمرکز آمریکا از منطقه به مواجهه با روسیه و چین است.

همان‌گونه که تاکنون هیچ جنایتی در فلسطین اشغالی بی‌پاسخ نمانده است، گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان که وعده داده‌اند، در مقابل اقدامات تروریستی و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی بیکار نخواهند نشست. اینکه مقاومت فلسطین، «ایتمار بن گویر» عضو افراط‌گرای کنست رژیم صهیونیستی و نامزد پست وزارت امنیت ملی در کابینه بنیامین نتانیاهو را به مرگ تهدید کرده است، مسئله‌ای است که نباید دست‌کم گرفته شود؛ این به معنای ارتقاء سطح اقدامات تهاجمی و بازدارنده گروه‌های مقاومت و تعمیم آن تا داخل کابینه صهیونیستی و قرار دادن اعضای ارشد آن در لیست «انتقام» است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *