جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

مخاطرات و فرصت‌های ابتلای ترامپ به کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ | خبر تاپ, سیاسی, یادداشت

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: فعلا نظرسنجی‌ها خیلی به نفع ترامپ نیست؛ درواقع طی یک هفته، فاصله جو بایدن در برابر دونالد ترامپ در مجموع نظرسنجی‌ها که سایت RCP منتشر می‌کند‌، با حدود سه درصد افزایش‌، از رقم 6.1 درصد به 9.2 درصد رسیده است. این روند اگر ادامه پیدا کند خبر خوبی برای ترامپ نیست. هرچند نمی‌توان نظرسنجی‌ها را کاملا معیار قرار داد و گفت که افکار عمومی علیه ترامپ شده است. امیرعلی ابوالفتح -کارشناس مسائل آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که از جمله رهبرانی است که ویروس کرونا را جدی نمی‌گرفت و تاکنون نیز بیش از ۲۱۰ هزار نفر در کشورش قربانی این بیماری شده‌اند، خود نیز سرانجام مغلوب کرونا ویروس شد.

ابتلای دونالد ترامپ به کرونا آن هم در شرایطی که تنها یک ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ زمان باقی مانده، هم یک سلسله مخاطرات برای وی ایجاد کرد و هم یک رشته فرصت برایش به وجود آورد. در موضوع مخاطرات و مشکلات این مسئله، ابتلا به این بیماری نشان داد که شخص ترامپ نیز در برابر این ویروس آسیب‌پذیر است؛ در نتیجه شاهد بودیم که پس از ابتلای ترامپ، عملکرد وی در قبال کنترل این بیماری، پنهانکاری‌اش، کم‌اهمیت قلمداد کردن ماجرا، مسخره کردن ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا همه و همه مورد انتقاد و سرزنش بیشتر قرار گرفت. مسئله دیگر اینکه ترامپ به دلیل بستری بودن چند روز مهم از تجمعات انتخاباتی را از دست داد آن هم در شرایطی که رقیب وی، جو بایدن در این چند روز به سفرهای انتخاباتی اش ادامه داد.

اکنون که ترامپ به کاخ سفید بازگشته باز هم مشخص نیست که به دلیل ابتلا به این بیماری وی می‌تواند سفرهای ایالتی را داشته باشد یا در مناظره‌ها شرکت کند یا خیر. بنابراین در پی این اتفاق، شور و هیجان در کمپین ترامپ کاهش پیدا کرد.

در عین حال این بیماری فرصت‌هایی نیز برای دونالد ترامپ ایجاد کرد؛ از جمله اینکه بین حامیان و طرفداران وی مشخص شد که ترامپ برخلاف بایدن، شخص ترسویی نیست، در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، علیرغم بیماری به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد، دولت را تعطیل نکرده و خودش را به اصطلاح فدای ملت کرده تا چرخ‌های دولت بچرخد. نکته دیگر اینکه ترامپ پس از مرخص شدن، جوری جلوه‌گری کرد که گویی مانند یک قهرمان و شخصی که این ویروس خطرناک را شکست داده، توانسته از بیمارستان خارج شود. رئیس‌جمهور آمریکا در این رابطه چند حرکت نمایشی نیز انجام داد؛ به عنوان مثال سوار بر ماشین در جمع حامیانش رفت و نشان داد که به ستایش‌ها از سوی حامیانش احترام می‌گذارد.

این موارد همه پیام‌های مثبتی برای حامیان دونالد ترامپ جمهوریخواه است مبنی بر اینکه وی فرد بااراده‌ و توانمندی برای شکست این بیماری است.

در این بین باید توجه داشت که فرهنگ اجتماعی آمریکا نیز ابرقهرمان‌پرور است؛ یعنی آمریکایی‌ها شیفته این هستند که یک نفر به تنهایی بتواند با پلیدی‌ها و مشکلات بجنگد و آمریکا را سربلند بیرون بیاورد.

البته فعلا نظرسنجی‌ها خیلی به نفع ترامپ نیست؛ درواقع طی یک هفته، فاصله جو بایدن در برابر دونالد ترامپ در مجموع نظرسنجی‌ها که سایت RCP منتشر می‌کند‌، با حدود سه درصد افزایش‌، از رقم 6.1 درصد به 9.2 درصد رسیده است. این روند اگر ادامه پیدا کند خبر خوبی برای ترامپ نیست. هرچند نمی‌توان نظرسنجی‌ها را کاملا معیار قرار داد و گفت که افکار عمومی علیه ترامپ شده است.

اکنون نیز ترامپ اگر به کارزار انتخاباتی بازگردد حملات لفظی و جنگ و دعواهای انتخاباتی بین وی و بایدن شدت خواهد گرفت و این احتمال می‌رود که ترامپ بتواند این روند را تغییر دهد.

در سوی دیگر این رقابت‌ها نیز جو بایدن قرار دارد که بیماری ترامپ بر موقعیت وی نیز اثرگذار بوده است. یعنی برای بایدن نیز این بیماری رقیب، هم فرصت بود و هم مخاطره. فرصت از این جهت که رقیب وی چند روزی در بیمارستان بستری شد در حالی که بایدن توانست این چند روز هم سفرها و نطق‌های انتخاباتی خود را داشته باشد. به بیان دیگر در غیاب رقیب، توجه رسانه‌ها فقط بر جو بایدن دمکرات متمرکز شده بود.

همچنین بعد از ابتلای شخص اول آمریکا به ویروس کرونا، استدلال‌ها و دل‌نگرانی‌های بایدن مبنی بر این که باید ماسک زد، پروتکل‌ها را رعایت کرد و در کل مراقب بود مورد پسند بسیاری قرار گرفت، زیرا پیش از این بایدن متهم به وسواس بیش از اندازه بود.

اما در عین حال تهدیداتی نیز برای بایدن وجود دارد از جمله اینکه ممکن است تا پیش از برگزاری انتخابات او نیز به این بیماری مبتلا شود. ضمن اینکه حامیان ترامپ، بایدن را یک فرد ترسو و جان‌دوست تلقی می‌کنند در حالی که به زعم این عده، یک رهبر باید به صحنه بیاید و حتی اگر لازم شد جان خود را به خطر بیندازد، لذا این محتاط بودن در چنین شرایطی برای برخی از طیف‌های مردم آمریکا خوشایند نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *