جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمله مقاومت عراق به شهر حیفا

تهران-ایرنا-مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه اعلام کرد که به یک هدف حیاتی را در بندر حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

مقام حماس: ما با تهدید اسرائیل برای حمله به رفح هرگز به آنان باج نمی دهیم

تهران-ایرنا- «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

Loading

بحرین؛ قیامی که قربانی منافع غرب است

۱۳۹۳/۱۰/۱۶ | نمای راهبردی

شورا آنلاین - ترجمه: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: منافع غرب در بحرین رویکرد مانع از موضع‌گیری در برابر سرکوبگری دولت این کشور شده است.

ویرژینی ارز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت: در میان مخالفان تنها شیعیان حضور ندارند و برخی از اهل سنت نیز مخالف دولت هستند.

وی افزود: حتی برخی از این افراد می خواهند حاکمیت به طور کامل تغییر کند و از سلطنتی به جمهوری تبدیل شود.

ارز گفت: نهضت مخالفان در واقع از فوریه سال 2011 همانند کشورهایی مانند مصر و تونس آغاز شد. این اعتراضات به صورت خشونت آمیزی توسط خانواده سلطنتی بحرین و با کمک نیروهای عربستان سعودی سرکوب شد.

این کارشناس ادامه داد: این سرکوب‌ها بیش از 100 کشته برجای گذاشت. صدها تن از مخالفان دستگیر شدند و شماری از آنان همچنان در زندان به سر می برند.

ارز با بیان اینکه اما با وجود این سرکوب ها ظرف چهار ساله گذشته همواره مردم اعتراضات خود را با برپایی تظاهرات نشان داده‌اند، افزود: این نهضت مردمی در بحرین بسیار کم رسانه ای شده است، زیرا بحرین کشور بسیار کوچکی است و مخالفان تاسف می خورند که غربی ها که همواره از حقوق بشر سخن می گویند و از قیام در دیگر کشورهای عربی حمایت کرده اند، اما در نهایت در برابر خانواده سلطنتی بحرین بسیار میانه‌رو برخورد کرده اند.

وی گفت: از دیدگاه مخالفان این عملکرد غرب موجب ادامه یافتن سرکوب ها و شکل گرفتن بن بست سیاسی شده است.

این کارشناس نتیجه‌گیری کرد: البته احتمالا این رویکرد اتفاقی نیست، زیرا پنجمین ناوگان دریایی آمریکا در بحرین مستقر است و انگلیس نیز قصد دارد پایگاه نظامی در بحرین احداث کند. همین مسئله سیاست های غرب و انتقاد بسیار اندک آنان از دولت بحرین را توجیه می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *