جدیدترین مطالب

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

Loading

أحدث المقالات

سرگیجه بزرگ!

«مقام های اسرائیلی و رسانه های متحدشان، بر این باورند که آنچه در قالب اعتراض علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه در آمریکا و دیگر کشورهای جهان روی می دهد، اعتراضی علیه ایدئولوژی غیرانسانی صهیونیسم نیست بلکه باید آن را اعتراضی علیه آیین یهودیت دانست!»

Loading
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره پيام حج رهبري مطرح کرد

پیام بی سابقه با ادبیات جدید درباره سعودی ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ | نمای راهبردی

شوراآنلاین: معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: محورهای اصلی پیام حج رهبری متوجه جنایت ها و عملکرد سعودی ها و وهابیت است و این یک پیام بی سابقه با ادبیات جدید در قبال آن رژیم محسوب می شود.

عباس خامه‌یار درباره پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله حج و مسئولیت‌ناپذیری سعودی ها در قبال کشته شدن حجاج در فاجعه منا اظهار داشت: به نظر می رسد که این یک پیام کاملا تاریخی است که از پیام های سال‌های گذشته هم به لحاظ محتوا، لحن و هم از بعد هدفگیری و مخاطبان آن،  متفاوت است.

وی افزود: باید بدانیم که این پیام یک هفته قبل از صدور پیام های سال های گذشته صادر شده که این معنای خاص خود را دارد و قابل تحلیل و تفسیر است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: مخاطبان این پیام، رژیم سعودی، مفتی ها و عمال سعودی است که علی رغم بردباری که ایران از خود نشان داده به ویژه طی یک سال گذشته و شکیبایی صورت گرفته از طرف مسئولین و به طور خاص رهبری انقلاب، متاسفانه نتیجه‌ای نداد و به ناچار این پیام به این شکل و با این ادبیات صادر شده است.

خامه‌یار تصریح کرد: طبیعتا طی یک سال گذشته و سال های اخیر دامنه جغرافیایی جهان اسلام که هدف سعودی ها قرار گرفت بسیار وسیع تر از گذشته است و شاید این دخالت ها و توطئه های آشکار و پنهان آنها در کشورهای اسلامی در مصر، ترکیه، سوریه،  عراق،  یمن و … کاسه صبر رهبر انقلاب را لبریز کرده،  بنابراین باید به محورهای پیام رهبری بیشتر توجه کرد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: نکته بعد اینکه حج را ایشان از منظر سعودی ها یک سفر زیارتی- سیاحتی دیدند.

وی با بیان اینکه سیاسی کردن حج شعاری است که سعودی ها در یک سال اخیر مطرح کردند، اظهار داشت: آنها خودشان حج را سیاسی کردند و با شیوه ها و تبلیغات گسترده و با بهره گیری از امپراطوری رسانه‌ای خودشان و با اتهام زنی و تزویر در تلاش هستند که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهند و ایران را مقصر عدم راهیابی حجاج ایران به مناسک حج نشان دهند.

خامه‌یار افزود: در این پیام،  حضرت آقا اقدام سعودی ها را  «صد عن سبیل لله»  تفسیر کرده اند و آن را یک توجیه و یک بابی در دفاع از امریکا و صهیونیست ها از سوی سعودی ها قلمداد کرده اند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: نکته دیگر حزن و اندوه از نحوه به شهادت رسیدن مظلومانه حجاج در سال گذشته است که در این میان ۵۰۰ نفر ایرانی هم بودند و تعبیر بی سابقه رهبری که جنایتکاران را به عنوان مردان قسی‌القلب و جنایت کار سعودی نام بردند که کمتر واژه و موردی بوده در گذشته که سعودی ها را ایشان اینگونه خطاب قرار داده باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه حضرت آقا مفتیان را ناپرهیزگار و خلافکار دانستند، آنهایی که بر خلاف قرآن، فتوا می دهند،  مفتی های سعودی در ماه های اخیر آشکارا تیشه به ریشه دین و مذهب زدند و بر خلاف کتاب و سنت،  با تزویر تمام، فتاوایی را صادر کردند که هیچ سنخیتی با دین و سنت نداشته است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: نکته دیگر گروه های افراطگرای تروریستی هستند که در جهان، اسلام هراسی را به وجود آورده اند و اقدامات آنها اهانت به ساحت پیامبر (ص) است.

خامه یار گفت: تجهیز گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی ناشی از این مکبت وهابیت است که براستی مکتب گمراهی و ظلالت است که در دانشگاه های ام القرآی مکه، مدینه،  ریاض و دیگر دانشگاه هایی که تحت لیسانس دانشگاه های وهابی در دیگر کشورهای مختلف است ساخته می شود و اندیشه و فکر تکفیری را همچون زهر در پیکره جهان اسلام تزریق می کنند و نتیجه اش می شود همین جنایاتی که صورت می دهند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: نکته پایانی،  چشم پوشاندن سعودی ها بر رنج و درد مردم فلسطین است که سعی شده است با ائتلاف و همبستگی با صهیونیست ها، موضوع اول جهان اسلام را که فلسطین و قدس شریف است، به دست فراموشی بسپارند و آدرس های اشتباهی به افکار عمومی نشان داده شود.

وی در پایان اظهار داشت: بنابراین محورهای اصلی پیام از ابتدا تا انتهای آن، متوجه جنایت ها، گذشته و عملکرد رژیم سعودی و هم‌پیمانان داخلی آن یعنی وهابیت و مفتیان وهابی است و این یک پیام بی سابقه یا کم نظیر با ادبیات جدید نسبت به سعودی ها محسوب می شود.

منبع: مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *