جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمله مقاومت عراق به شهر حیفا

تهران-ایرنا-مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه اعلام کرد که به یک هدف حیاتی را در بندر حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

مقام حماس: ما با تهدید اسرائیل برای حمله به رفح هرگز به آنان باج نمی دهیم

تهران-ایرنا- «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

Loading
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد

چین و روسیه با نقض برجام مخالفت کنند

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: انتظار می‌رود کشورهایی همچون چین و روسیه در برابر این مصوبه سکوت نکنند چرا که آمریکایی‌ها به صراحت برجام را نقض کرده که با چنین روالی دیگر اعتمادی به توافقات بین‌المللی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه قانون تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا نقض برجام است گفت:‌ انتظار می‌رود چین، روسیه، شورای امنیت و سایر اعضای اروپایی گروه ۵+۱ با اعلام موضع با این عضو متمرد خود برخورد کند.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به مصوبه مجلس و سنای آمریکا درباره تمدید تحریم‌های ایران گفت: مذاکره جمهوری اسلامی با کشورهای عضو گروه ۱+۵ بوده و اکنون آمریکا به عنوان یک عضو از این گروه بر خلاف تعهدات بین‌المللی و برجام اقدام کرده است. از این رو انتظار جمهوری اسلامی دفاع سایر اعضا از حیثیت خود و حقوق بین‌المللی است.

به گفته وی، اعضای گروه ۱+۵ و اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید از آمریکا به عنوان عضو متمرد برخورد کند چون این توافق در شورای امنیت ثبت شده است. انتظار می‌رود کشورهایی همچون چین و روسیه در برابر این مصوبه سکوت نکنند چرا که  آمریکایی‌ها به صراحت برجام را نقض کرده که با چنین روالی دیگر اعتمادی به توافقات بین‌المللی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این پرسش که سکوت جامعه بین‌الملل و اعضای۱+۵ در برابر اقدام آمریکا چه معنایی دارد، گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات و تعهداتش را در برجام انجام داده ما به هیچ عنوان از این موضوع کوتاه نیامده و انتظار داریم مجامع بین‌المللی، چین و روسیه شورای امنیت و سایر اعضای اروپایی گروه ۱+۵ اعلام موضع کرده و در برابر این عضو متمرد خود برخورد داشته باشد.

نقوی حسینی در واکنش به این صحبت جان کری که موارد هسته‌ای مربوط به قانون تمدید تحریم های ایران اجرا نمی‌شود گفت: ما این صحبت را نمی‌فهمیم. اگر مجلس آمریکا قانونی را تصویب کرده اینکه دولت بخواهد بخشی از آن را حذف یا اجرا نکند دچار تعارض و تناقض است و به نظر ما این صحبت تنها یک توجیه است؛ اگر رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند کل این قانون را وتو کند؛ وگرنه صحبت های دیگر توجیهات بیش نیست.

وی با تاکید بر اینکه این تحریم‌ها نقض برجام است، گفت:‌ باید قاطع و محکم در برابر این نقض آشکار بایستیم و قطعا مجلس عکس العمل نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *