جدیدترین مطالب

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت

سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد و افزود: تلاش رژیم اشغالگر اسرائیل برای گسترش جنگ غزه به ویژه تجاوز به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، صلح منطقه‌ را تهدید کرده است.

وزیر اسرائیلی: کل غزه را نابود کنید

وزیر دارایی رژیم اسرائیل از موساد خواست که تمام سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را ترور کند و ارتش اسرائیل نیز غزه را به طور کامل ویران کند.

Loading
نگاهی به چرایی رای ممتنع آمریکا به قطعنامه ضداسرائیلی

قطعنامه شورای امنیت ناشی از انزوای روزافزون رژیم اشغالگر قدس است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را اتفاق خوبی خواند و در عین حال گفت: ضمانت اجرایی این قطعنامه از اهمیت بالایی برخوردار است، چون رژیم صهیونیستی رژیمی نیست که به چنین قطعنامه‌هایی پایبند بوده و بخواهد آن را عملی کند.

کمال دهقانی با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در سرزمین های اشغالی گفت: صرف نظر از اینکه آمریکا رای ممتنع به این قطعنامه داده است، باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که چرا با مصوبات شورای امنیت برخورد دوگانه می شود. پیش از این مصوباتی نیز علیه رژیم اشغالگر قدس در شورای امنیت به تصویب رسیده بود اما رژیم صهیونیستی به آن پایبند نبوده و شورای امنیت تنها به صدور قطعنامه اکتفا کرده است.

وی با اشاره به بی توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه های شورای امنیت در ادوار مختلف افزود: شورای امنیت جز صدور قطعنامه اقدام عملی دیگر برای اعمال فشار به رژیم اشغالگر قدس وارد نمی کند. حال اینکه شورای امنیت در مواجهه با کشورهای دیگر اقداماتی همچون تحریم‌های اقتصادی، مالی، هوایی و حتی اجازه جنگ  علیه آن کشور را می دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجودی که صدور این قطعنامه اتفاق خوبی است اما مهمتر از آن لزوم ضمانت اجرایی است چون رژیم اشغالگر قدس رژیمی نیست که به این قطعنامه‌ها پایبند باشد و به آنها اهمیت دهد.

دهقان همچنین رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه را به دلیل تغییر و تحولات به دلیل انتخابات و پایان عمر دولت اوباما دانست و گفت: این یک واقعیت است که رژیم اشغالگر قدس رو به انزوا و در حال محدود شدن است. اسرائیل به جایی خواهد رسید که آمریکا دیگر نمی‌تواند در همه موضوعی از این رژیم حمایت کند، چون در این صورت باید هزینه این اقدامات را در جامعه جهانی بپردازد.

منبع : ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *