جدیدترین مطالب

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش سفیر سابق رژیم صهیونیستی به ویترین تسنیم

دنیل کارمون، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در هند و سریلانکا، در واکنش به ویترین تسنیم ضمن اعتراف به موفقیت آمیز بودن عملیات وعده صادق به انتقاد از مواضع وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پرداخت.

Loading

سکوت کشورهای عربی در قبال اقدامات نژاد پرستانه ترامپ!

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:عبدالباری عطوان، تحلیلگر روزنامه الرای الیوم درمقاله ای به سکوت معنادار کشورهای عربی در قبال اجرای سیاست های نژادپرستانه دونالد ترامپ علیه مسلمانان مسافر از هفت کشور اسلامی پرداخته است .

چرا کشورهای عربی در قبال اقدامات نژاد پرستانه ترامپ چنین شرم آور سکوت در اختیار کرده اند؟ ائتلاف اسلامی و ژنرال های آن کجا هستند؟ از سازمان همکاری اسلامی چه خبر؟ چرا صدایی از شیخ های با نفوذ در توئیتر نمی شنویم؟ آیا حال اتحادیه عرب خوب است؟ لطفا ما را از حال این سازمان باخبر کنید و به ما اطمینان دهید.
طی دو روز گذشته کنترل تلویزیون در دست، در جستجوی شنیدن موضع گیری قدرتمند از سوی یک کشور عربی یا اسلامی برای کمک به برادرانی که در فرودگاه های آمریکا در جریان اجرای سیاست های نژادپرستانه ای که رئیس جمهور دونالد ترامپ علیه مسلمانان مسافر از هفت کشور اسلامی آغاز کرده، شبکه های تلویزیونی رسمی و نیمه رسمی را عوض کردیم، اما نتیجه ای نداشت شاید تنها واکنش از سوی ایرانی های به اصطلاح “رافضی” و از سوی مقتدی صدر صورت گرفت.
از سازمان همکاری اسلامی که تجاوز به یمن را تایید و از عادی سازی روابط با اسرائیل استقبال کرده است انتظار داشتیم از نخستین اقدام کنندگان برای دعوت به برگزاری نشست سران در مقر خود در شهر جده باشد یا روسای ستادهای مشترک ارتش های ۴١ کشور عضو ائتلاف اسلامی خواستار نشست اضطراری برای بررسی این اهانت ها و اقدامات تحقیر آمیز در قبال عرب ها و مسلمانان شود، اما به نظر می رسد انتظار فایده ای ندارد زیرا از قرار این قوم دستوراتی از سوی دوستان ترامپ یا خود او برای سکوت اختیار کردن و بی توجهی نشان دادن دریافت کرده اند.
حتی شیخ های توئیتر باز یا اکثریت قاطع آنان از صحنه کاملا ناپدید شدند و آنان کسانی هستند که میلیون ها نفر آنان را دنبال می کنند شاید آنان در امان ماندن را برگزیدند و ترجیح دادند نامشان خارج از فهرست های سیاه آمریکا باقی بماند و از خشم اربابان خود اجتناب کردند زیرا آمریکا سوریه یمن و عراق نمی باشد و انتقاد از آن واجب عینی نیست.
نژاد پرستی ترامپ این هفت کشور را هدف قرار نداده که وی تصمیم به منع ورود شهروندانشان به کشورش را اتخاذ کرد یعنی عراق، سوریه، یمن، سومالی، لیبی و سودان به علاوه ایران بلکه این کشورها و هرج و مرج خونین در آن ها را که اساسا ساخته آمریکا است، بلکه این پوششی برای نژاد پرستی او و تنفرش از تمام مسلمانان بدون استثنا با هر مذهب و نژادی است.
بحث و گفتگو با دولتی نژاد پرست همچون دولت ترامپ با واقعیت ها و دلایل منطقی مانند گفتن این که آمریکا در معرض هیچ گونه اقدام تروریستی از سوی مهاجران قرار نگرفته و یا یادآوری قانون اساسی آمریکا و سکولار بودن این کشور و ارزش های عدالت و برابری هدر دادن وقت و انرژی است و فایده ای ندارد و کاملا مانند بحث و گفتگو با جاهلی ابله است.
این هفت کشور و شهروندانشان هیچ گونه تهدید تروریستی برای آمریکا به حساب نمی آیند بلکه کاملا برعکس آن ها همیشه قربانی ترروریسم آمریکا بوده اند و آنچه در شهر البیضا در یمن صبح امروز اتفاق افتاد و شصت یمنی در اثر بمباران شهید شدند که بیشترشان از غیر نظامیان بودند تنها یکی از نمونه های این تروریسم امریکا است.
از این سکوت توطئه آمیز کشورهای عربی تعجب نمی کنیم و شاید مبالغه نباشد چنانچه بگوییم برخی از زمامداران عرب از این اقدامات نژاد پرستانه ترامپ استقبال می کنند زیرا آنان عملا آن را اعمال می کنند یا در صدد اعمال ان در کشورهای خود [در حق شهروندان این هفت کشور] از طریق ایجاد محدودیت برای آن ها، خم کردن کمرشان آنان با مالیات و عوارض برای بیرون راندن از کشورهای خود هستند.
درد آور است هنگامی که افرادی مانند جاستین ترودو نخست وزیر جوان کانادا در صدر دفاع کنندگان از مسلمانان قرار می گیرد و اعلام می کند از هر پناهنده فراری از ظلم و ستم استقبال می کنیم و با گفتن این سخن خود که “تنوع به ما قدرت می بخشد ” اوج همبستگی را از خود نشان می دهد یا خانم انگلا مرکل صدر اعظم آلمان که این سیاست های نژاد پرستانه را علیه مهاجران محکوم و تاکید کرد از شهروندان خود کسانی که تابعیت دوگانه دارند و حقوق کامل آنان در خاک آمریکا دفاع خواهد کرد.
درد… زیرا حتی یک رهبر عربی تا زمان نوشتن این سطرها وجود ندارد که موضع شجاعانه اخلاقی همچون رئیس جمهور مکزیک انریکه پنیانیتو اتخاذ کرده باشد کسی که سفر برنامه ریزی شده خود به واشنگتن را لغو کرد و با دیوار نژاد پرستی و پرداخت یک دلار برای ساخت این دیوار به منظور احترام به خود و شرافت ملتش و جانبداری از حقوق شهروندانش مخالفت کرد کسانی که وی تاکید کرد با تمام راه های قانونی از آنان دفاع خواهد کرد.
شکوه و شکایت و بر سر زدن، به هیچ وجه احترام و حتی کوچک ترین همبستگی را به ارمغان نخواهد آورد و ترامپ را به تغییر مواضع نژاد پرستانه خود وادار نخواهد کرد مواضعی که وی را به کاخ سفید رساند، آنچه احترام می آورد و جلوی نژاد پرست ها را می گیرد اقدامات است اقدام مردانه اما این مردان کجایند لطفا آن ها را به ما معرفی کنید.

منبع: اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *