جدیدترین مطالب

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

Loading

أحدث المقالات

کارشناس: اسرائیل ایران را مجبور به پاسخ نظامی کرد

سرگئی میخیف، کارشناس سیاسی روس ابراز عقیده کرد ، تل آویو در نتیجه حمله تحریک آمیز به کنسولگری ایران در دمشق، ایران را مجبور به واکنش نظامی کرده و آمریکا را مجبور ساخت تا فعالانه تر در درگیری شرکت کند و تهران نشان داد که دوران مصونیت اسرائیل به پایان رسیده است.

کارشناس: اسرائیل ایران را مجبور به پاسخ نظامی کرد

سرگئی میخیف، کارشناس سیاسی روس ابراز عقیده کرد ، تل آویو در نتیجه حمله تحریک آمیز به کنسولگری ایران در دمشق، ایران را مجبور به واکنش نظامی کرده و آمریکا را مجبور ساخت تا فعالانه تر در درگیری شرکت کند و تهران نشان داد که دوران مصونیت اسرائیل به پایان رسیده است.

Loading

تحریم های جدید مانع پیشرفت صنایع دفاعی ایران نیست

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:نمایندگان مجلس معتقدند ترامپ بعد از شکستی که در مقابله با برجام مواجه شد، اکنون همانند سایر رؤسای جمهور آمریکا به سمت اعمال تحریم ها به بهانه آزمایش های موشکی روی آورده است.

هفته گذشته بود که دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به اقدامات انجام شده در زمان حضورش در کاخ سفید اشاره کرد و گفته که تحریم‌های تازه‌ای را علیه نهادهایی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را حمایت می‌کردند، اعمال کرده است. همچنین وی بار دیگر بر اتحاد ناگسستنی خود با اسرائیل تاکید کرد.

پیش از این نیز تام کاتن یکی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا در خصوص اعمال تحریم ها علیه ایران گفته بود که آنها قادر هستند تحریم‌هایی را به خاطر نقض توافق اتمی و دیگر تعهدهای این کشور وضع کرده تا ایران ساخت موشک‌های بالستیکی که به خاک آمریکا یا متحدان این کشور می‌رسند را کنار گذاشته، از تروریسم حمایت نکند و منطقه را نیز بی‌ثبات نسازد.

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی همچنین تأکید کرده بود که ایران باید بفهمد که ترامپ با دیگر روسای جمهور آمریکا فرق دارد.

نمایندگان مجلس در گفت و گوهای جداگانه ای بر حق مسلم ایران نسبت به ساخت موشک های بالستیک و تقویت صنایع دفاعی تأکید کرده و افزودند جمهوری اسلامی هیچ گاه از مواضع دفاعی و امنیتی خود کوتاه نیامده و بر پیشرفت های خود در این حوزه تأکید دارد ضمن اینکه دولتمردان آمریکایی نمی توانند محدودیتی در این زمینه ایجاد کنند. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

جعفرزاده ایمن آبادی: جمهوری اسلامی درصورت تهدید جدی ازسوی ترامپ اقدام به ساخت موشک و سلاح بدون هیچ محدودیتی می‌کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به گزارش اخیر ترامپ در کنگره مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه نهادهایی که از برنامه موشک‌های بالستیک ایران حمایت می‌کردند، گفت: تصمیمات اخیر ترامپ علیه ایران غیرقابل پیش بینی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ترامپ بر مسند کاخ سفید نشسته و تصمیماتی علیه ایران می گیرد که باید راهکاری پیدا شود تا این پیام به دست او برسد که اگر علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اقدامی کند عواقب آن گریبانگیر خود آنها خواهد بود.

وی افزود: استفاده از موشک برای تقویت حوزه دفاعی کشورمان و البته منطقه، حق مسلم ماست و ترامپ نمی تواند از این حق مسلم ممانعت به عمل آورد.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: اگر ترامپ بخواهد تحریم هایی را علیه ایران به این بهانه ایجاد کند حتی اگر کنگره وی را همراهی نکند، موضع ایران تقابلی خواهد بود و اگر کنگره او را همراهی کند جمهوری اسلامی کارت های جدیدی را رونمایی کرده و روی میز بازی می کنیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها به علت حرمت استفاده از سلاح اتمی که برای کشورمان تعیین شده، این امر را متصور است که جمهوری اسلامی ایران حق هیچ گونه دفاعی از خود را ندارد در حالی که جمهوری اسلامی هر کاری برای دفاع از تمامیت ارضی و تأمین امنیت خود می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر زمانی ترامپ برای ایران ایجاد تهدید کرده و اسرائیل را بیش از این تقویت کند، جمهوری اسلامی بدون هیچ سقف و محدودیتی اقدام به ساخت موشک و سلاح برای دفاع از کشور خود خواهد کرد تا در نهایت حمله به ایران به خوابی برای دشمن تبدیل شود.

نوروزی: تحریم موشکی ایران ادامه جنگ ۳۸ ساله جنگ امپریالیسم و صهیونیسم با جمهوری اسلامی

حسن نوروزی  در واکنش به گزارش اخیر ترامپ در کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه نهادهایی که از برنامه موشک‌های بالستیک ایران حمایت می‌کردند، گفت: از ابتدای انقلاب شاهد تحریم از سوی آمریکا و در واقع جنگ امپریالیسم و صهیونیسم با جمهوری اسلامی بوده ایم که پایان ناپذیر است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا هیچ گاه صلاح و فلاح جمهوری اسلامی را نخواسته است ضمن اینکه جمهوری اسلامی ملتی مستقل و مقتدر بوده و سیاست و اقتصاد مستقلی دارد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در دستیابی به تکنولوژی، نانوتکنولوژی و حتی حوزه هسته ای و گداخت هسته ای، عنوان کرد: ابداعات، اختراعات و اکتشافات جمهوری اسلامی به علت همین تحریم ها بود و هیچ کشوری در این زمینه به ما کمک نکرد.

نوروزی ادامه داد: در خصوص حوزه دفاعی نیز جمهوری اسلامی توانست از تجارب جنگی که با تکریتی ها و بعثی ها داشت، استفاده کرده و به تولیدات صنایع دفاعی به صورت خودکفا برسد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز توانسته ایم در صنایع موشک سازی و کشتی سازی حضور پیدا کرده و حرفی برای گفتن داشته باشیم که به همین امر که افتخار ملی ماست، افتخار می کنیم.

سلیمی: ترامپ اعمال تحریم‌های جدید را جایگزین پاره کردن برجام کرده است

اصغر سلیمی نیز در واکنش به گزارش اخیر ترامپ در کنگره مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه نهادهایی که از برنامه موشک‌های بالستیک ایران حمایت می‌کردند، گفت: ترامپ هنگام انتخابات آمریکا شعارهایی داد و بعد از پیروزی برای اینکه نشان دهد به آنها عمل می کند تلاش کرد به برخی از آنها جامه عمل بپوشاند که یکی از آنها منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا بود که البته به در بسته خورد و سیستم حقوقی ایالات متحده مانع اجرای آن شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر رئیس جمهور تازه وارد و تازه کار آمریکا به علت تعهدات و شعارهای غیرمنطقی خود در باتلاقی گیر و آگاه است که این شعارها محقق نمی شود، اظهار داشت: در حال حاضر چند تن از معاونان وی به خاطر ارتباط با سفارت روسیه در حال برکناری هستند و همین باعث شده ترامپ منزوی شده و کمرنگ شود.

وی افزود: پیش از این نیز ترامپ بارها اعلام کرده بود برجام توافق بدی بوده و قصد پاره کردن این توافقنامه بین المللی را دارد که همین سخن وی نیز با واکنش های تند بین المللی و داخلی در آمریکا مواجه شد.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ترامپ از مواضع خود نسبت به برجام عقب نشینی کرده، عنوان کرد: با این حال ترامپ به دنبال جایگزینی برای این موضوع است که تحریم همواره بهترین گزینه محسوب می شود و البته موضوع جدیدی نیست با این حال اگر تحریم های جدید خلاف تعهدات برجام باشد، جمهوری اسلامی نیز طبق پروسه های برجام شکایت و مقابله به مثل می کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ساخت موشک های بالستیک و تقویت بنیه دفاعی حقی است که باید به رسمیت شناخته شود، خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند این حق را از جمهوری اسلامی بگیرد و از آنجایی که کشور ما در منطقه ازسوی تکفیری ها و تروریست ها در خارج از کشور محاصره شده لازم است، به فکر دفاع از خود باشیم و در این راه به سلاح های دفاع راهبردی مجهز شویم و این سیاست قابل حذف شدن نیست./

منبع: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *