جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

Loading
2فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ هدیه انتخاباتی ترامپ به نتانیاهو و…

۱۳۹۸/۰۱/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: چراغ سبز ترامپ به صهیونیست‌ها برای ادعای حاکمیت بر جولان اشغالی، واکنش سوریه ، اتحادیه عرب ، سازمان ملل و روسیه به سخنان ترامپ، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی، واکنش بولتون به تحولات ونزوئلا، موافقت اتحادیه اروپا با تعویق بریگزیت، واکنش پنتاگون نسبت به ادعای غلبه جنگنده روسی بر هواپیمای استراتژیک امریکایی و آغاز نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در استانبول ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور آمریکا به صهیونیست‌ها درباره ادعای حاکمیت بر بلندی‌های جولان اشغالی چراغ سبز نشان داد.به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به صهیونیست‌ها درباره ادعای حاکمیت بر بلندی‌های جولان اشغالی چراغ سبز نشان داد.ترامپ در توئیتر نوشت: «بعد از ۵۲ سال، وقت آن است که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که حائز اهمیت رهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای است، به رسمیت بشناسد.»

یورونیوز:  دولت سوریه در واکنشی تند به موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان ضمن محکوم کردن این رویکرد یادآور شد که دمشق از طریق راه ها و امکانات در دسترس این منطقه اشغالی را بازپس خواهد گرفت. در بیانیه دولت سوریه که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه این کشور موضع آمریکا در قبال جولان را به عنوان نوعی جانبداری بدون منطق و تعصب کور ایالات متحده در قبال اسرائیل قلمداد می کند.

خبرگزاری تسنیم:  احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد سخنان ترامپ در مورد جولان غیرقانونی است و ما از حق سوریه درباره سرزمین اشغال شده‌اش در جولان به طور کامل حمایت می‌کنیم.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد : سرزمین جولان از نظر قوانین بین المللی و سازمان ملل متحد ، سرزمین سوریه است که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است و همه این قوانین بر حق سوریه نسبت به این سرزمین در منطقه اعتراف دارند و اتحادیه عرب هم از حق سوریه در این منطقه دفاع خواهد کرد.

الکوثرفارسی: «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما همچنان به قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی که اشغال بلندی های جولان سوریه توسط اسرائیل را یک اقدام غیر قانونی می داند، پایبندیم.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی اضافه کرد: موضع سازمان ملل متحد پس از اعلام دونالد ترامپ مبنی بر حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان هیچ تغییر نکرده است.

تی .آر.تی ترکیه:  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تلاش آمریکا برای تغییر وضعیت بلندی‌های جولان را نقض مستقیم قطعنامه سازمان ملل متحد دانست. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با رادیوی «کامرسانت» ضمن انتقاد از اظهارات دوناد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان گفت: تلاش برای تغییر وضعیت بلندی‌های جولان نقض مستقیم قطعنامه سازمان ملل است. وی با بیان اینکه روسیه یک موضع قانونی و مبتنی بر اصول را در مورد موضوع مالکیت سوریه بر بلندی‌های جولان اتخاذ کرده است، تصریح کرد:”قطعنامه 497 شورای امنیت که سال 1981 تصویب شد موضع ما را در خصوص جولان تأیید می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آمریکا برای اولین بار بعد از مذاکرات ناکام هانوی با کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد. در همین راستا، دو شرکت کشتیرانی چینی به خاطر کمک به دور زدن تحریم‌ها توسط کره شمالی تحریم شدند.به گزارش ایسنا، ، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این دو شرکت چینی به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی و بین المللی کمک می‌کردند.

العالم:  مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: دونالد ترامپ در مورد مطرح بودن ‘تمامی گزینه ها’ در قبال ونزوئلا بسیار جدی است. ‘جان بولتون’ در گفت و گو با تارنمای آمریکایی ‘بریت بارت نیوز’ گفت: رئیس جمهوری آمریکا در مورد مطرح بودن ‘ تمامی گزینه’ ها برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو شوخی نمی کند.

رادیو چین:  کشورهای اتحادیه اروپا با تمدید مهلت خروج انگلیس از این اتحادیه تا ۲۲ مه آتی موافقت کردند. این امر مشروط به این است که پارلمان انگلیس با این توافق در هفته آینده موافقت کند. اگر قانون گذاران انگلیس با این توافق در هفته آینده مخالفت کنند، اتحادیه اروپا به انگلیس تا ۱۲ آوریل مهلت می‌دهد تا چگونگی پیشبرد این امر را مشخص کند.

اسپوتنیک روسیه: پنتاگون با این ادعا که جنگنده روسی سوخو27 بمب افکن استراتژیک امریکایی بی 52 را از فراز بالتیک بیرون رانده است، موافق نیست.به گزارش اسپوتنیک، اریک پخون، سخنگوی وزارت دفاع امریکا ضمن بیان این مطلب گفت:” بی 52 با استفاده از اصل آزادی ناوبری و پرواز در حال انجام عملیات عادی در حریم هوایی بین المللی بود. بی 52 روز 20 مارس دیداری عادی با جنگنده روسی سوخو27 داشت که در حال اجرای عملیات بر فراز بالتیک بود”.

آناتولی ترکیه: نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری‌ اسلامی با حضور وزاری امور خارجه کشورهای عضو آن جهت بررسی حادث تروریستی نیوزیلند در استانبول آغاز شد.ترکیه ریاست دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی را برعهده ترکیه دارد. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در آغاز این نشست اظهار داشت:”موضع برخی سیاستمداران که حتی از کاربرد عنوان تروریستی برای این حمله امتناع می کنند، بسیار ناراحت کننده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *