جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

Loading
3 فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ واکنش اروپا به تصمیم ترامپ درباره جولان و…

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم ترامپ درباره بلندی‌های جولان، هشدار چین به آمریکا درخصوص تایوان ،تشکیل بلوک منطقه ای جدید در آمریکای جنوبی ،پایان نشست ۴ جانبه صلح افغانستان ، برگزاری کنفرانس امنیتی مسکو ، ایجاد انبارهای تجهیزات نظامی آمریکا در لهستان، بیانیه پایانی نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی، نشست سه‌جانبه عراق ، اردن و مصر، اقدام ترامپ به لغو تحریم‌های جدید علیه کره شمالی ، برگزاری گفتگوی سران چین و ایتالیا، اخبار ضد ونقیض از آزادسازی کامل سوریه از داعش ، تاکید گوترش بر مقابله با اسلام ستیزی ، تصویب پیش‌نویس قطعنامه علیه اشغال اسرائیل در بلندی‌های جولان در سازمان ملل و درخواست اتحادیه اروپا و آمریکا از ونزوئلا برای آزادی رئیس دفتر خوان گوایدو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت که موضع این اتحادیه درقبال بلندی‌های جولان مشخص بوده و تغییری نیافته است. دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سران این اتحادیه در بروکسل در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نظرش درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد شناسایی حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان چیست؟ گفت: همه رویکرد اتحادیه اروپا در این باره را می‌دانند و این رویکرد تغییر نیافته است.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا درباره فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به تایوان تاکید کرد که چنین اقداماتی به روابط دوجانبه پکن و واشنگتن «آسیبی جدی» می‌زند.به گزارش  خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود در پکن به دولت آمریکا درباره فروش جت‌های جنگنده به تایوان هشدار داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسای جمهور هفت کشور آمریکای جنوبی در جریان نشستی در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی از توافقشان برای تشکیل یک سازمان منطقه‌ای جدید به نام “پروسور” خبر دادند.به‌ گزارش ‌ایسنا،  این بلوک منطقه‌ای جدید قرار است خود را به عنوان جایگزینی برای بلوک موسوم به “اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی”(اوناسور) شود با این تفاوت که در “پروسور” کشور ونزوئلا عضو نیست. طرح تشکیل این بلوک جدید با تلاشهای دولتهای کلمبیا و شیلی مطرح شد و آنها بلوک “اوناسور” را متهم به کوتاهی در برخورد با دولت ونزوئلا کرده بودند.

 خبرگزاری مهر:  نشست ۴ جانبه نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و اتحادیه اروپا در مورد روند صلح افغانستان به پایان رسید حال آنکه هنوز جزئیاتی در این خصوص اعلام نشده است.به گزارش خبرگزاری مهر ، نشست ۴ جانبه نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و اتحادیه اروپا با موضوع روند صلح افغانستان بعد از ۲ روز به پایان رسید.این نشست با رهبری زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در محل وزارت خارجه آمریکا برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا:  وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو سوم تا پنجم اردیبهشت ماه با محوریت مسائل خاورمیانه و تثبیت اوضاع در سوریه در مسکو برگزار خواهد شد.به گزارش ایرنا ، سرگئی شایگو افزود: بررسی مسائل مربوط به صلحبانی، گسترش همکاری های نظامی، امنیت منطقه ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز از دیگر موضوعاتی است که در نشست امنیتی مسکو بررسی می شود.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل ناتو از طرح ایجاد تاسیساتی در خاک لهستان با هدف نگهداری تجهیزات و فناوری‌های سنگین نظامی آمریکایی خبر داد که برای تحقق آن ۲۶۰ میلیون دلار اختصاص یافته و طی دو سال آینده تحقق خواهد یافت.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “ینس استولتنبرگ” دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد، پیمان آتلانتیک شمالی قصد دارد تاسیساتی در خاک لهستان با هدف نگهداری فناوری‌های نظامی آمریکا ایجاد کند.

الکوثر فارسی: در بیانیه پایانی نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی آمده است: رویکردی که مسلمانان عادی را مجرم و آنها را با اقدامات افراط گرایی و تروریسم مرتبط می‌داند، نمی‌پذیریم. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزرای خارجه این سازمان صبح دیروز در استانبول آغاز شده بود، با صدور بیانیه‌ای با محور مبارزه بین‌المللی با اسلام هراسی پایان یافت.

العالم:  نخست وزیر عراق از برنامه خود برای سفر به قاهره با هدف دیدار با رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن در قالب یک نشست سه جانبه خبر داد.عادل عبدالمدی درباره سفر خود به قاهره  در صفحه اختصاصی‌اش در فضای مجازی آمده است ملت عزیزم می‌دانند که من تعهد داده بودم تا پیش از پایان اقدامات ضروری برای اجرای برنامه دولتی، کشور را ترک نکنم، بیش از دو ماه است که کار برای فراهم کردن مقدمات سفر با هدف موفقیت آن در 23-24 ماه جاری(میلادی) انجام می‌شود،

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که دستور لغو تحریم‌های جدیدی را که از سوی وزارت خزانه‌داری علیه کره شمالی وضع شده بود، صادر کرده است. ترامپ با انتشار متنی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «امروز توسط وزارت خزانه‌داری اعلام شد که تحریم‌های گسترده‌ای به فهرست تحریم‌های فعلی کره شمالی افزوده می‌شود. همین امروز دستور داده‌ام که تحریم‌های جدید لغو شود!»

رادیو چین:شی جین پینگ رییس جمهور چین با سرجو ماتارلا همتای ایتالیایی خود در رم دیدار کرده و دو طرف به توافق رسیدند که به توسعه روابط دوجانبه نگاهی راهبردی و دورنگرانه داشته و مشترکا به توسعه روابط همکاری راهبردی همه جانبه دو طرف یاری کنند.

اسپوتنیک روسیه:ایالات متحده آزاد سازی کامل سوریه از تروریست های عضو گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش، گروهک ممنوعه در روسیه) را اعلام کرد.به گزارش اسپوتنیک، سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید هنگام پرواز به همراه خبرنگاران به سوی فلوریدا در اینباره صحبت کرد.سارا ساندرز اظهار داشت حاکمیت داعش در سوریه به میزان صد درصد از بین رفته است.

تی .آر.تی ترکیه:  شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه ای در مخالفت با اشغال بلندی‌های جولان توسط اسرائیل را تصویب کرد.شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهلمین نشست خود پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه شده از سوی پاکستان جهت مخالفت با اشغال اسرائیل در بلندی‌های جولان سوریه و پایبندی این کشور به تمامی قطعنامه‌های این سازمام به ویژه به قطعنامه 497 شورای امنیت را به رای گذاشت و تصویب کرد.

دویچه وله :  دولت ونزوئلا اقدام به دستگیری روبرتو ماررو، یکی از نزدیکان خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون این کشور نموده است. اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا دستگیری رئیس دفتر خوان گوایدو را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او شده‌اند. دولت نیکلاس مادورو در همین رابطه، روز پنجشنبه اول فروردین (۲۱ مارس) اقدام به دستگیری روبرتو ماررو، دستیار خوان گوایدو، رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا  کرد.

پارس تودی :  دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اعلام همبستگی با جامعه مسلمانان تاکید کرد: همه جهان باید امروز و هر روز علیه تنفر اسلام ستیز و تمام اشکال تعصب متحد شود.به گزارش پارس تودی ،«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد پس از دیدار و گفت و گو با نمازگزاران مرکز اسلامی نیویورک در بیانیه ای خطاب به جامعه مسلمانان اعلام کرد: “شما تنها نیستید، جهان و سازمان ملل متحد با شما است.”

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *