جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
9آبانماه 1396

رسانه ها ؛ پایان آتش بس مقاومت فلسطین با اسرائیل و…

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام پایان آتش‌بس با اسرائیل از سوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آغاز بزرگترین رزمایش استراتژیک آمریکا، برگزاری روز دوم نشست آستانه، تاکید دبیرکل ناتو بر اجرای کامل تحریم‎های کره شمالی، تشدید اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه، نامه 90 دانشمند برجسته هسته‌ای آمریکا برای حفظ برجام، سفر هیات کره شمالی به روسیه، آمادگی آمریکا برای حمله هسته ای، همکاری استراتژیکی قطر و آمریکا برای مقابله با تامین مالی تروریسم و توافق کره‌ جنوبی و چین برای احیای روابط ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در پی شهادت 6 نیروی مقاومت فلسطین، جنبش جهاد اسلامی  پایان آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرد. محمد الهندی ، رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین پایان آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرده و مردم را به قیام علیه دشمن دعوت کرد.گردان‌های “سرایا القدس”، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پی شهادت چند تن از نیروهای این گردان‌ها و گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در حمله اسرائیل به یک تونل مقاومت در شرق خان یونس، اعضایش را به قیام عمومی علیه دشمن دعوت کرد.در حمله روز گذشته اسرائیل به تونلی در شرق خان یونس شش تن از نیروهای مقاومت از جمله دو تن از نیروهای حماس به شهادت رسیدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  چند روز پس از آنکه ارتش روسیه در یک رزمایش بزرگ قابلیت‌های هسته‌ای خود را در سراسر کشور به آزمایش گذاشت، فرمانده استراتژیک آمریکا رزمایشی را با عنوان “تندر جهانی” آغاز کرده است. به گزارش ایسنا، جان هیتن، ژنرال نیروی هوایی آمریکا و فرمانده هیات‌های بزرگ نظامی موسوم به USSTRATCOM در بیانیه‌ای اعلام کرد: در رزمایش امسال تمامی ظرفیت‌های فرماندهی استراتژیک آمریکا در سراسر جهان و هرآنچه که لازم باشد دخیل هستند. ما ظرفیت‌های استراتژیک خود را برای تاثیرگذاری کلی علیه هر دشمنی و در هر زمان و مکانی به کار می‌گیریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روز دوم و اصلی هفتمین دور از مذاکرات آستانه در حالی در قزاقستان آغاز شده که انتظار می‌رود برخی پرونده‌های مهم مانند سرنوشت اسرا، اداره مناطق کاهش تنش و تضمین‌های طرفین برای اجرای توافق‌های به دست آمده، تعیین تکلیف شود. به گزارش ایسنا،  الکساندر لاورنتیف،‌ نماینده هیات روسیه در آستانه اعلام کرد که نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان امروز(سه‌شنبه) با نمایندگان کشورهای ضامن مذاکرات آستانه دیدار می‌کند.

خبرگزاری فارس: سفیر پیشین واشنگتن در دمشق با اشاره به موفقیت‌های ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در برابر تروریسم، تأکید کرد که طرح‌های آمریکا به خاطر همین موفقیت‌ها شکست خورده است. به گزارش خبرگزاری فارس، «رابرت فورد» سفیر پیشین واشنگتن در دمشق تأکید کرد که طرحهای آمریکا در خصوص سوریه شکست خورده است.

خبرگزاری مهر:  دبیرکل ناتو از کره شمالی به عنوان تهدیدی بین المللی یاد کرد و کشورهای عضو سازمان ملل را به اجرای کامل تحریم‎ها علیه این کشور دعوت کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، امروز سه شنبه از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا تحریم‎ها علیه کره شمالی را به طور کامل و شفاف اعمال کنند.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی اقدامات امنیتی خود در مرزهای غزه را تشدید کرد. ارتش رژیم صهیونیستی راه‌های منتهی به مرزهای نوار غزه را از بیم پرتاب موشک یا خمپاره بست.روز گذشته در اثر بمباران یک تونل مقاومت در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، 9 شهروند فلسطینی شهید و شماری نیز زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

العالم فارسی:  نخست وزیر عراق با اشاره به ضرورت پاکسازی همه مناطق عراق از وجود تروریست ها تاکید کرد که مرزهای عراق باید تحت کنترل و تسلط دولت مرکزی باشد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حیدر العبادی، اظهار امیدواری کرد که پس از شکست گروه تروریستی داعش و جدایی طلبان عراق شاهد ثبات و استقرار باشد و نیز تاکید کرد: عراق به دهه‌ها سیاست خودمختاری در کردستان پایان خواهد داد.

العالم فارسی: بیش از 90 دانشمند برجسته علوم هسته‌ای آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شدند. در این نامه آمده است: کنگره باید اقدامی انجام دهد تا اطمینان یابد که آمریکا عضوی از این توافق باقی می‌ماند. این نامه با تاکید بر اینکه از سوی دانشمندانی است که «علم فیزیک، فناوری هسته‌ای و موشک‌های دوربرد را می‌شناسند» می‌افزاید که هدف رئیس جمهوری آمریکا از طرح بحث مذاکره مجدد در خصوص برجام «غیرواقع بینانه» است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: کره شمالی یک هیات نمایندگانی را برای شرکت در رویدادهای مربوط به بزرگداشت انقلاب روسیه، به این کشور اعزام کرده است. این اقدام در پی آن رخ می دهد که مناسبات کره شمالی با چین به عنوان نزدیک ترین متحد این کشور، به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی بطور فزاینده ای به تیرگی گراییده است.بنا به اعلام رسانه دولتی کره شمالی، این هیات نمایندگی که سرپرستی آن را کیم سو گیل، رییس کمیته حزب حاکم کارگران در شهر پیونگ یانگ، بر عهده دارد، روز دوشنبه پیونگ یانگ را به مقصد روسیه ترک کرد.

اسپوتنیک روسیه: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به طور کامل می توان شرایطی را پیش بینی کرد تا در صورت فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بدون کسب مجوز از کنگره، فرمان پیشگیرانه حمله هسته ای را صادر کند. به گزارش اسپوتنیک، جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا در نشست با اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت: اگر ما ببینیم که آنها برای حمله هسته ای به آمریکا آماده می شوند، این امر اجتناب ناپذیر است و من می توانم چنین وضعیتی را تصور کنم.

تی .آر.تی ترکیه:  وزیر خزانه داری آمریکا با سفر به قطر و دیدار با مقامات این کشور از همکاری واشنگتن-دوحه در زمینه مقابله با تامین منابع مالی تروریسم در منطقه خبر داد.به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (QNA)، استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای که پس از دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر و علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر صادر کرده است، با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در مورد همکاری برای مقابله با تامین مالی تروریسم اظهار داشت: امضای توافقنامه همکاری در یازدهم ماه جولای اولین قدم دو کشور در این مسیر است.

خبرآنلاین: کره‌ جنوبی و چین توافق کردند تا برای احیای روابط خود در پی یکسال بن‌بست بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در کره‌ جنوبی، همکاری لازم را داشته باشند.به گزارش خبرگزاری رویترز، استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا موسوم به تاد در کره‌ جنوبی باعث خشم چین شده و بر منافع تجاری و اقتصادی کره‌ جنوبی اثر گذاشته است. چین بر این باور است که رادار قدرتمند این سیستم برای جاسوسی در قلمرو چین مورد استفاده قرار می‌گیرد اما سئول و واشنگتن مکررا گفته‌اند که سامانه تاد تنها برای دفاع از کره‌ جنوبی در مقابل تهدید رو به رشد موشکی کره شمالی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *