جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

رسانه‌های اسرائیلی جمعه ۷ اردیبهشت اعلام کردند ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل هنگام رفتن برای بازدید از محل «حادثه الرمله» دچار سانحه رانندگی شده و به بیمارستان منتقل شد. به گفته این رسانه‌های اسرائیلی بن‌گویر بر اثر واژگون شدن خودروی حامل او دچار جراحت‌های متوسطی شده که در نتیجه آن به بیمارستان منتقل شده است.

ببینید | تصاویری جدید از لحظه واژگون شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل

وزیر امنیت داخلی اسرائیل در پی یک حادثه رانندگی راهی بیمارستان شد. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد. هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است./ایسنا

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد…

مردم اردن به ندای ابو عبیده لبیک گفتند

هزاران اردنی در راهپیمایی عظیمی که پس از نماز جمعه در امان پایتخت این کشور برای محکوم کردن نسل‌کشی در غزه در لبیک به دعوت ابوعبیده برگزار شد، شرکت کر…

مردم اردن به ندای ابو عبیده لبیک گفتند

هزاران اردنی در راهپیمایی عظیمی که پس از نماز جمعه در امان پایتخت این کشور برای محکوم کردن نسل‌کشی در غزه در لبیک به دعوت ابوعبیده برگزار شد، شرکت کر…

Loading
28آبانماه 1396

رسانه ها ؛ توافق کشورهای ضامن آتش بس سوریه در نشست آنتالیا و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست آنتالیا درباره سوریه ،انتشار پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست فوق العاده وزرای خارجه عرب، جزئیات طرح «ترامپ» برای سازش فلسطین با اسرائیل و واکنش فلسطینی ها، آزادسازی کامل شهر استراتژیک بوکمال در سوریه، رایزنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه، اظهارات جالب فرمانده زرادخانه هسته‌ای آمریکا درباره ترامپ، پایان نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در بن ، ادامه اعزام نیروهای ترکیه به ادلب در سوریه و مانور نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در نشست خود در آنتالیا ترکیه درمورد همه مسائل به توافق رسیدند. لاوروف گفت دیدار در آنتالیا با همتاهای ایرانی و ترک و بحث و بررسی حل و فصل بحران سوریه مفید بود. ما در خصوص تمامی مسائل کلیدی توافق کردیم و به رئیس جمهور ارزیابی های خود را گزارش می دهیم که گام بعدی چه خواهد بود و چطور روند مذاکرات آستانه را تقویت کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع پیش‌نویس پایانی نشست فوق العاده وزرای خارجه عرب در قاهره را منتشر کردند.به گزارش ایسنا، وزرای خارجه عرب امروز (یک شنبه) نشست فوق العاده خود را بنا به درخواست عربستان برای بررسی چگونگی برخورد با “نقش ایران در خاورمیانه” برگزار می‌کنند.در حالی که خبرگزاری عربستان “واس” گزارش داد که موضوع این نشست راه‌های برخورد با نقش ایران در کشورهای عربی و اتخاذ اقدامات لازم درخصوص این امر است، منابع پیشتر اعلام کرده بودند که ممکن است عربستان دراین نشست تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب را نیز مطرح کند.

خبرگزاری فارس: تلویزیون رژیم صهیونیستی برخی جز‌ئیات «طرح صلح» (سازش) پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کرد؛ از جمله بندهای این طرح، ایجاد دولت مستقل فلسطینی بدون تخلیه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری است.به گزارش خبرگزاری فارس، کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی برخی جزئیات مربوط به طرح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  تشکیلات خودگردان فلسطینی تهدید کرد اگر آمریکا دفتر این تشکیلات در واشنگتن را ببندد، روابطش را با آمریکا قطع می کند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فلسطینی ها روز شنبه هشدار دادند اگر آمریکا دفتر جنبش آزادیبخش فلسطین را در شهر واشنگتن به سبب نقض قوانین آمریکا ببندد، روابط خود را با آمریکا قطع خواهند کرد. گفته می شود سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار محاکمه اسرائیلی ها در دیوان کیفری بین المللی شده است.

العالم فارسی:  شهر البوکمال در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد. ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند شهر «البوکمال» در شرق سوریه را به صورت کامل آزاد کنند.

الکوثرفارسی: وزیران امور خارجه اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) به درخواست عربستان سعودی ، در قاهره پایتخت مصر نشست اضطراری برگزار می‌کنند ولی وزیرخارجه لبنان از شرکت در این نشست خودداری کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قرار است “آنطوان عزام “نماینده دائم لبنان در اتحادیه عرب در این نشست به جای “باسیل” شرکت کند.

خبرگزاری مهر:   منابع مصری از گفتگوی تلفنی روسای جمهور فرانسه و مصر درباره تحولات منطقه خبر دادند.به گزارش خبرگزاری مهر، بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: در تماس تلفنی ماکرون و السیسی آخرین رخدادهای منطقه خاورمیانه و آنچه دو کشور از طریق تلاشهای مشترک برای ثبات خاورمیانه به عمل می آورند مورد رایزنی قرار گرفت.

یورونیوز:  فرمانده زرادخانه هسته‌ای آمریکا گفت : در مقابل دستورات «غیرقانونی» ترامپ مقاومت می‎کنم. ژنرال جان هایتن، فرمانده زاردخانه هسته‌ای ایالات متحده آمریکا در نشست امنیتی بین‎المللی هالیفکس، به افراد حاضر در جلسه چنین گفت: «اگر آقای رییس جمهور از من درخواستی غیرقانونی در رابطه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای کند، آنرا رد خواهم کرد و بجای آن با توجه به موقعیت مورد نظر راه‌حلی قانونی را به وی پیشنهاد خواهم کرد.»

رادیوچین: بیست و سومین نشست امضا کنندگان «پیمان چهارچوبی تغییرات اقلیم سازمان ملل» در شهر بن آلمان به کار خود پایان داد. شیه جن‎هوا نماینده ویژه چین در امور تغییرات اقلیمی بعد از پایان این نشست گفت چین از مجموعه دست‎آوردهای مصوب این نشست استقبال و پشتیبانی می‎کند، متن مذاکرات مربوط به مسائل اجرایی «توافقتنامه پاریس» به تصویب رسید، شیوه برگزاری گفت‎وگوها در سال 2018 و به طور ویژه تسریع روند اجرایی آن تا قبل از سال 2020 مشخص شده است.

تی .آر.تی ترکیه:  انتقال و استقرار نیروهای مسلح ترکیه به منظور ایجاد مراکز بازرسی در منطقه عاری از درگیری در استان ادلب سوریه ادامه دارد.در ادامه انتقال و استقرار نیروهای مسلح ترکیه به منظور ایجاد مراکز بازرسی در منطقه عاری از درگیری در شمال استان ادلب سوریه، کاروان خودروهای ارتش شب گذشته وارد روستای «کاه» این استان در نقطه مقابل شهرستان ریحانلی استان ختای شدند.

تی .آر.تی ترکیه:  ارتش اسرائیل امروز تمرین نظامی خود را در مناطق غورالاردن در کرانه باختری و بلندی‌های جولان آغاز خواهد کرد.این اقدام در غورالاردن یک روز و در بلندی های الجولان به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت. در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *