جدیدترین مطالب

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
2خردادماه 1398

رسانه ها؛ تکرار لفاظی های ضد ایرانی پامپئو و…

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تکرار ادعاهای ضد ایرانی پامپئو و تاکید دوباره او بر امنیت رژیم صهیونیستی، احتمال استعفای ترزا می، پیروزی حزب نخست وزیر هند در انتخابات سراسری، برگزاری نشست آینده سران ناتو در لندن، آغاز مرحله دوم معامله قرن درچند روز آینده، دیدار وزرای امور خارجه هند و پاکستان در حاشیه نشست شانگهای، تاکید ترکیه بر ادامه حضور نظامی در ادلب ، اعزام دو ناو آمریکایی به تنگه تایوان، برگزاری رزمایش نظامی تایوان، برگزاری رزمایش موشکی روسیه در جزایر مورد اختلاف باژاپن هشدار فرانسه نسبت به فروپاشی یورو، طرح اعزام هزاران سرباز آمریکایی تازه نفس به خاورمیانه و دستور مادورو به آماده باش ارتش ونزوئلا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با تکرار لفاظی ها و ادعاهای واهی خود درباره ایران گفت که هدف از فشار حداکثری بر ایران ، تامین امنیت اسرائیل است. به گزارش روز پنجشنبه تارنمای صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، پامپئو  در مراسمی که به مناسبت روز نکبت و هفتاد ویکمین سالگرد اشغال فلسطین ( تاسیس رژیم صیهونیستی ) سخن می گفت؛ به اقدامات دولت آمریکا درحمایت از این رژیم اشاره کرد و گفت: ‘ ما امنیت اسرائیل را با اجرای سیاست فشار حداکثری بر ایران به عنوان تهدید بزرگ ثبات و امنیت منطقه تقویت کرده ایم.’

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی بدون افشای منبع خود گزارش کرد که احتمالا«ترزا می»، روز جمعه (فردا) استعفای خود را از سمت نخست‌وزیری انگلیس اعلام خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، در پی شکست مذاکرات نخست‌وزیر انگلیس با رهبر حزب مخالفان کارگر درباره توافق برگزیت، روزنامه انگلیسی تایمز گزارش کرد که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس احتمالاً فردا (جمعه) استعفای خود را اعلام می‌کند.

خبرگزاری صداو سیما: یکی از اعضای ارشد حزب حاکم هند روز پنجشنبه گفت حزب نارندرا مودی نخست وزیر هند در انتخابات سراسری این کشور پیروز شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در توییتر نوشت: ”تبریکات فراوان به نارندرا مودی نخست وزیر به سبب فراهم کردن این پیروزی بزرگ برای حزب بهاراتیا جاناتا.“

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دبیر کل ناتو از برگزاری نشست آینده سران ناتو در لندن به مناسبت گرامی‌داشت هفتادمین سالگرد تشکیل این اتحاد خبر داد.به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت، نشست آینده سران ناتو در روزهای سوم و چهارم دسامبر( ۱۲ و ۱۳ آذر) و در لندن برگزار خواهند شد.استولتنبرگ اظهار کرد، هفته گذشته و طی دیداری از لندن با ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدار و درباره تدارکات برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو با او گفتگو کرده است.

 خبرگزاری مهر:  نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به باج خواهی آمریکا، از شروع مرحله دوم معامله قرن طی روزهای آینده از سوی واشنگتن خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: آمریکا و متحدش اسرائیل علیه ما جنگی جدید به راه انداخته است و این جنگ اقتصادی است. این جنگی است که دولت آمریکا بر این باور است که می‌تواند از ما باج گیری کند.وی افزود: مرحله دوم از معامله قرن چند روز بعد آغاز خواهد شد و این پس از موفقیت مرحله اول شامل انتقال سفارت و قطع کمک‌ها به آنروا است.

خبرگزاری تسنیم:  وزرای امور خارجه هند و پاکستان در حاشیه نشست شانگهای در بیشکک با یکدیگر دیدار کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با خانم سشما سوراج وزیر امور خارجه هندوستان طی جلسه غیر رسمی در حاشیه نشست سازمان همکاری های شانگهای به میزبانی قرقیزستان در پایتخت این کشور دیدار کرد. وزیر امور خارجه پاکستان در این نشست در خصوص موضع گیری های تند پاکستان به سشما سوراج گفت: ما برخی اوقات در کنار موضع گیری های خود تند، تلخ و قاطعانه صحبت کرده ایم؛ اما این تنها به دلیل حرکات ناشایست طرف مقابل هندی بوده است.

الکوثرفارسی:  وزیر دفاع ترکیه گفت که ترکیه هرگز پست‌های دیده‌بانی خود در استان ادلب را تخلیه نخواهد کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در استان ادلب، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور هرگز نیروهایش را از ادلب خارج نخواهدکرد. او تأکید کرد که ترکیه هرگز پست‌های دیده‌بانی خود در هر نقطه‌ای که باشد را تخلیه نمی‌کند.

العالم: ارتش آمریکا از اعزام دو ناو به تنگه تایوان که در آن تکرار تحرکات آمریکا افزایش یافته است، خبرداد. اعزام این دو ناو به تنگه تایوان ممکن است خشم چین را برانگیزد که ادعای مالکیت تقریبا همه دریای چین جنوبی را دارد‏‌. این موضوع یکی از نقاط تنش فزاینده بین آمریکا و چین است که درگیر جنگ تجاری با یکدیگر نیز هستند.

ان .اچ.کی ژاپن:  ارتش تایوان با شبیه سازی حملاتی از سوی سرزمین اصلی چین در آبهای ساحل شرقی این جزیره تمرینات عظیمی را با گلوله های جنگی انجام داد. طی این تمرینات که روز چهارشنبه به رسانه ها نشان داده شد جت های جنگنده اصلی ارتش تایوان، هواپیماهای دشمن که در حال نزدیک شدن بودند را رهگیری کرده و به آنها حمله کردند. این نیروها شلیک با گلوله های جنگی را علیه اهداف شبیه سازی شده انجام دادند.

ان .اچ.کی ژاپن:  روزنامه وزارت دفاع روسیه می گوید که ارتش این کشور در تمرینات پاییز گذشته، در یکی از چهار جزیره تحت کنترل روسیه که ژاپن مدعی آنها است، موشک های زمین به کشتی جدید را شلیک کرده است.کراسنایا زِوِزدا، روزنامه وزارت دفاع روسیه گزارش داد که یک یگان موشکی متعلق به ناوگان اقیانوس آرام روسیه این رزمایش را با سامانه بال در جزیره اتوروفو انجام داد.

رادیو چین: وزیر دارایی فرانسه گفت: تهدیدات سر یورو هیچ‌گاه به این اندازه جدی نبوده است. برونو لو مر در بیانیه‌ای با اشاره به مخاطرات ناشی از جنگ تجاری، قدرت گرفتن احزاب افراطی در کشورهای مختلف اروپایی و افزایش تمایل به ترک منطقه یورو گفت: تهدیدات بر سر یورو هیچ گاه به این اندازه جدی نبوده است و احتمال وقوع بحران‌های اقتصادی در کشورهای عضو این منطقه وجود دارد.

اسپوتنیک روسیه: پنتاگون در شرایط تنش با ایران طرح اعزام چند هزار سرباز دیگر به خاورمیانه را به کاخ سفید عرضه خواهد کرد.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با استناد به منابع خود اطلاع داده است.طبق اطلاعات منابع فاکس نیوز، همچنین صحبت بر سر استقرار گردان های سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت و کشتی های جنگی است.

آناتولی ترکیه: سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که قرارداد فروش سامانه موشکی اس-400 از روسیه به ترکیه یک معامله تمام شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در مسکو رویکرد آمریکا در قبال موضوع فروش سامانه پدافند هوایی اس-400 از روسیه به ترکیه را غیرقابل قبول دانسته و اعلام کرد: همان طور که مقامات آنکارا نیز گفته‌اند قرارداد فروش سامانه اس-400 به ترکیه یک معامله تمام شده است.

پارس تودی :  “نیکلاس مادورو” رئیس جمهور ونزوئلا، با صدور فرمانی از نیرو‌های ارتش این کشور خواست برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی آمریکا در وضعیت آماده باشند. به گزارش پارس تودی، “مادورو” در توییتر اعلام کرد از همه واحد‌های نظامی در ونزوئلا خواسته است برای دفاع از صلح و مقابله با هر نوع توطئه واشنگتن علیه این کشور، در وضعیت آماده باش به سر ببرند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *