جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه به کانادا هشدار داد

تهران- ایرنا- روسیه هشدار دارد در صورتی که کانادا دارایی‌های مسکو را مصادره کند، روابط دیپلماتیک خود را با اوتاوا کاهش خواهد داد.

Loading
10اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ حمله موشکی جدید به خاک سوریه و…

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: جزئیات حمله موشکی جدید به مواضع نظامی ارتش سوریه در حماه و حلب، مشخص شدن تاریخ دیدار سه جانبه بین سئول، پیونگ یانگ و واشنگتن، دیدار وزیر خارجه فرانسه با سیسی، تاکید ناتو برگسترش روابط با ترکیه، اظهارات پمپئو درباره برجام ، هم پیمانی آلمان، فرانسه و بریتانیا برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران، سفر وزیر خارجه چین به کره شمالی، عصبانیت چین از مداخله آمریکا در امور داخلی سایر کشورها، حمایت عربستان از سیاستهای ضدایرانی ترامپ و توافق برای انتقال تروریستهای سوری ازجنوب دمشق به شمال سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  منابع رسمی در سوریه اعلام کردند که حملات یکشنبه‌شب به مواضع نظامی در حماه و حلب با شلیک ۹ موشک از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن انجام شده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش سوریه اعلام کرد که یکشنبه‎شب چندین موشک به پایگاه‌های نظامی در در حومه حماه و حلب شلیک شد.در این گزارش به منبع شلیک این موشک‌ها و نیز خسارت‌های ناشی از این حمله اشاره‌ای نشده است. روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نیز  نوشته است که «براساس برخی گزارش‌ها اسرائیل مسئول حمله (یکشنبه‌شب) بوده است».

خبرگزاری صداو سیما: کره جنوبی متعهد شد در فاصله ماه‌های ژوئن تا ژوئیه نشست سه جانبه میان روسای جمهور آمریکا، کره جنوبی و رهبر کره شمالی را برگزار کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روزنامه مونهوا ایلبو (Munhwa Ilbo) چاپ کره جنوبی در شماره امروز خود نوشت مقامات این کشور در حال بررسی امکان برگزاری نشست سه جانبه میان سران سه کشور کره جنوبی، آمریکا و کره شمالی هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   وزیر خارجه فرانسه طی سفرش به قاهره درباره اوضاع لیبی، سوریه، فلسطین و همکاری دوجانبه با مصر با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور بحث و تبادل نظر کرد. به گزارش ایسنا، بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای گفت، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور در دیدار با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه بر موضع مصر مبنی بر حل بحران سوریه از طریق راهکاری سیاسی تاکید کرد؛ راهکاری که تضمین کننده وحدت ارضی آن باشد، پتانسیل‌های این کشور را حفظ و خواسته‌های ملت سوریه را محقق کند.

 خبرگزاری مهر: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در سخنانی با نمایندگانی از رسانه های ترکیه تاکید کرد که آنکارا متحد استراتژیک ناتو بوده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در جمع نمایندگان رسانه های گروهی ترکیه در بروکسل اظهار داشت: ناتو ترکیه را دوست و متحد خود می داند، متحدی استراتژیک. دبیرکل ناتو با اشاره به اوضاع کنونی عراق و سوریه گفت: با توجه به همسایگی ترکیه با دو کشور درگیر باید گفت که آنکارا به لحاظ مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم برای ما دارای اهمیت است.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که ترامپ دولت را مأمور به اصلاح برجام کرده است و اگر چنین نشود ترامپ از آن خارج می‌شود.  مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنانی تأکید کرد که اگر برجام اصلاح نشود، ایالات متحده آن را لغو می‌کند. پمپئو این سخنان را شب گذشته و طی کنفرانس خبری مشترک خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد.

یورونیوز:  دفتر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی «بهترین راه» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. بر اساس این بیانیه، این توافق نظر پس از گفتگوی تلفنی خانم می با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان حاصل شده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  وزیر خارجه چین از کره شمالی دیدار می کند. وزارت خارجه چین می گوید که وزیر خارجه این کشور از روز چهارشنبه دیداری دو روزه از کره شمالی به عمل خواهد آورد. وانگ یی، به دعوت ری یونگ هو، همتای خود از کره شمالی، از این کشور دیدار خواهد کرد.

اسپوتنیک روسیه: وزیر امور خارجه چین گفت : مقامات آمریکا اغلب مشکلات در کشور خود را نادیده می گیرند ، در حالی که علاقه ی شدید و غیر معمولی به دخالت در امور داخلی سایر کشورها دارند. این دیپلمات چینی درباره ی قطع نامه سنا ی آمریکا اظهار نظر کرد که در آن آمده است فقط مقام رسمی از اطرافیان دالایی لاما حق دارند که مشخص کنند چه کسی دالایی لامای بعدی خواهد بود. در این سند خاطر نشان شده است که هر مداخله در این روند از جانب دولت چین قانونی نخواهد بود.

آناتولی ترکیه:  عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشت این کشور از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران و اعمال تحریم های جدید علیه آن پشتیبانی می‌کند.عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای آمریکایی خود مایک پمپئو در ریاض گفت: از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران و اعمال تحریم های جدید علیه این کشور پشتیبانی می کنیم.

خبرگزاری فارس:  افراد مسلح معارض که در شهرک‌های «یلدا، ببیلا و بیت سحم» واقع در جنوب شهر دمشق حضور دارند پس از توافق با ارتش سوریه این مناطق را به مقصد شمال و جنوب این کشور ترک خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، دولت سوریه یکشنبه (روز گذشته) با تروریست‌های حاضر در شهرکهای «یلدا، ببیلا و بیت سحم» واقع در ریف جنوبی دمشق به توافق رسید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *