جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در نشست‌ ویژه مجمع جهانی اقتصاد به ریاض سفر کرده است ادعا کرد که به جنبش مقام اسلامی فلسطین (حماس) طرح آتش‌بس ۴۰ روزه در برابر آزادی گروگان‌های (اسرای) اسرائیلی پیشنهاد شده است.

بلینکن: امیدوارم حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» اسرائیل را بپذیرد

همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در غزه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا،‌ پیشنهاد اسرائیل را برای آتش‌بس غزه «فوق‌العاده سخاوتمندانه»‌ توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که حماس مفاد آن را بپذیرد.

امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تبدیل خلیج فارس به گرانیگاه سیاست همسایگی است

وزیر امور خارجه به مناسبت روز ملی خلیج فارس پیامی منتشر کرد و گفت: هرچند نام خلیج فارس با ایران و ایرانی عجین شده، اما در عین حال خلیج فارس محملی برای همسایگان ابدی و خانه‌ای برای همه ملت‌های پیرامون آن است.

Loading
29اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: : محکومیت رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی در نشست استانبول، تصویب تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب درباره وقایع غزه، ادامه اعتراضات جهانی علیه جنایت رژیم صهیونیستی، مانور بمب‌افکن‌های چین در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی، اولین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا، دیوار کشی جدید رژیم صهیونیستی در مرزهای اراضی اشغالی با اردن، ترسیم نقشه راه دیپلماتیک آمریکا در مقابل ایران ، استقبال چین از تضمین امنیتی آمریکا به کره شمالی، دیدار ترامپ و دبیرکل سازمان ملل متحد در کاخ سفید و تصویب لایحه تحریم آمریکا در دومای روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  سازمان همکاری اسلامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد. سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی خود خواستار اتخاذ اقداماتی شد که مانع از انتقال سفارت سایر کشورها به قدس اشغالی می‌شود. در این بیانیه از تمامی کشورها خواسته شده خشونت‌ها در غزه را در دستور کار شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار دهند.

تی آرتی ترکیه:  شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب درباره وقایع غزه را تصویب کرد. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه فوق العاده خود با محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز اسراییل علیه فلسطینی ها طی روزهای اخیر، تشکیل کمیسیون مستقل حقیقت یاب درباره وقایع غزه را تصویب کرد. پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی پاکستان با 29 رای موافق، 2 رای مخالف و 14 رای ممتنع تصویب شده است.

خبرگزاری صداو سیما: مردم بسیاری از کشورهای جهان در حمایت از ملت فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و شهادت دهها معترض فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. معترضان در ترکیه، پاکستان و اردن به خیابان ها آمدند تا خشم خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نشان دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   ارتش چین اعلام کرد چندین فروند بمب‌افکن خود را در چارچوب یک رزمایش در دریای چین جنوبی، در جزایر مصنوعی این منطقه مورد مناقشه فرود آورده است. به گزارش ایسنا، نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چندین فروند بمب‌افکن از انواع مختلف اعم از بمب‌افکن راهبردی دوربرد و مجهز به سلاح هسته‌ای H-6K اقدام به تمرین فرود و برخاست در فرودگاهی در یکی از جزایر در دریای چین جنوبی کرده‌اند.

 خبرگزاری مهر:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اولین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور نماینده آمریکایی خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: نشست مشترک برجام روز ۲۵ ماه می (۴ خرداد) در وین برگزار می شود. این نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور نماینده آمریکا خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: به گفته نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، نشست بعدی روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه احتمالا در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر (شهریور ماه) برگزار می‌شود. “الکساندر لاورنتیف” نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در حل و فصل مناقشه سوریه اعلام کرد که نشست بعدی روسای جمهوری سه کشور روسیه، ایران و ترکیه (ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان) احتمالا در اواخر ماه آگوست یا اوایل ماه سپتامبر ( شهریور ماه) برگزار خواهد شد.

الکوثرفارسی: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از احداث دیواری جدید در مرزهای اراضی اشغالی با مرزهای اردن خبر دادند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزارت جنگ اسرائیل احداث دیوار جدید به طول ۳۴ کیلومتر در مرزهای مشترک با اردن را جهت حمایت از فرودگاه “رامون” در منطقه “تمناع” از ترس هدف قرار گرفتن اسرائیل با موشک‌های دوش‌پرتاب تکمیل کرد.

یورونیوز: مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه محورهای اصلی «نقشه راه دیپلماتیک» آمریکا برای مقابله با ایران را معرفی خواهد کرد. خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی از قول وی گزارش کرده که از نظر ایالات متحده توافق هسته ای با ایران به شکلی «نادرست» به دیگران «احساس امنیت» داده است. این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرده است که باید با بررسی تمامی تهدیدات ایران روند امور [در ارتباط با ایران] تغییر یابد.

رادیو چین:  لو گانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن از اظهارات آمریکا درباره تمایل به تضمین امنیتی برای کره شمالی استقبال کرد. وی گفت چین همچنان دو طرف آمریکا و کره شمالی را به حرکت در یک جهت، برقراری اعتماد متقابل و از بین بردن نگرانیهای یکدیگر از راه مشورت تشویق می کند و برای پیشبرد روند حل سیاسی مسئلۀ شبه جزیره کره تشریک مساعی خواهد کرد.

آناتولی ترکیه: رئیس جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل طی دیداری در کاخ سفید درباره کره شمالی، سوریه٬ ایران و اصلاح سازمان ملل به بحث و تبادل نظر پرداختند. کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در کاخ سفید دیدار کرده و پیرامون موضوعاتی از جمله کره شمالی، سوریه٬ ایران و اصلاح سازمان ملل گفتگو کردند.

پارس تودی :  مجلس دومای روسیه لایحه تحریم آمریکا و متحدانش را تصویب کرد. به گزارش پارس تودی، هدف از تصویب این لایحه که به موجب آن دولت روسیه مجاز به اعمال تحریم های ضد آمریکایی و متحدان این کشور خواهد بود، پاسخ به اقدامات خصمانه واشنگتن و دیگر کشورها در راستای اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو توصیف شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *