جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

Loading
7خردادماه 1397

رسانه ها ؛ واکنش روسیه به عقب نشینی آمریکا از التنف سوریه، و…

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید لاوروف برحضور ارتش سوریه در مرزهای جنوبی این کشور، برگزاری نشست سنگاپور در ۱۲ ژوئن، افشای حضور تروریست های داعش در پایگاه آمریکایی‌ها در سوریه ، تلاش دو کره برای تنظیم معاهده صلح دایمی، تایید زخمی شدن بن سلمان از سوی آمریکا، آغاز مرحل حل سیاسی بحران سوریه، اعتراض چین به عملیات دریایی آمریکا، ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در لهستان برای جلوگیری از تجاوز روسیه، دیدار وزرای خارجه مصر و سودان در اتیوپی، ورود هیأت مذاکره‌کننده آمریکایی به کره‌شمالی و برگزاری اجلاس بروکسل باهدف حفاظت از سرمایه گذاری در ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:   وزیر خارجه روسیه با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص اخبار خروج نیروهای آمریکایی از منطقه التنف ابراز امیدواری کرد که واشنگتن این اخبار را عملیاتی کند سرگئی لاوروف گفت تنها ارتش سوریه باید در مرزهای جنوبی این کشور حضور داشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) اظهار کرد، نشست سه جانبه میان رهبران کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی احتمالا حدود “۱۲ ژوئن” در سنگاپور برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا،یکی از مقامات عالی رتبه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: مذاکرات تازه در حال آغاز شدن هستند بنابراین همچنان منتظر هستیم که ببینیم نتیجه آن، چه خواهد بود اما براساس نتیجه این مذاکرات، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی خواهد توانست در سنگاپور برای مذاکرات به رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا بپیوندد.

 خبرگزاری فارس: وزیر خارجه روسیه از دیده‌شدن گروه‌های وابسته به داعش در پایگاه تحت کنترل نیروهای آمریکایی خبر داد. به گزارش  خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در پایگاه نظامی «التنف» تحت کنترل نیروهای آمریکا، دیده شده‌اند.وی  تاکید کرد که حضور عناصر تروریستی در التنف، با توافق‌های حاصل شده بین روسیه، آمریکا و اردن درخصوص منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه، در تضاد است.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال دیدار دوم ‘مون جائه این’ و ‘کیم جونگ اون’ سران کره جنوبی و کره شمالی در یک ماه گذشته، دو کشور در حال رایزنی هایی برای برقراری رژیم دایمی صلح هستند. به گزارش ایرنا ،برقراری رژیم دایمی صلح که امنیت و حق حاکمیت و تمامیت ارضی شبه جزیره کره و کره شمالی را تامین و تضمین می کند یکی از بزرگترین خواسته ها و شروط پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته ای بوده است.

الکوثرفارسی:  منابع آمریکایی زخمی شدن بن سلمان را به ضرب گلوله تایید کردند. پایگاه اینترنتی صوت العرب به نقل از منابع آمریکایی نوشت ولیعهد سعودی در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. بعد از حادثه تیراندازی و ناپدید شدن بن سلمان از انظار عمومی شایع شد که احتمالا بن سلمان، ولیعهد عربستان در حادثه تیراندازی در کاخ الخزامی در اوایل اردیبهشت ماه زخمی شده است.

العالم:  وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که فهرست اسامی کمیته بررسی قانون اساسی که مورد حمایت دمشق هستند را به سفیران روسیه و ایران در دمشق تحویل داده است. نقطه آغاز فرایند طولانی حل سیاسی بحران سوریه آغاز شده است زمانی که وزارت امور خارجه سوریه فهرست اعضای کمیته بررسی قانون اساسی کنونی را در راستای اجرای مقررات کنفرانس گفتگوی ملی سوری – سوری در سوچی به سفیران روسیه و ایران در دمشق تحویل داد.

ان .اچ.کی ژاپن:  یک سخنگوی وزارت دفاع چین به تندی به اجرای عملیات «آزادی کشتیرانی» توسط کشتی های جنگی آمریکا در نزدیکی جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی اعتراض کرده است. بیانیه ای که توسط این سخنگو به نام وو کیان صادر شده است می گوید که ارتش چین به دو کشتی جنگی آمریکا اخطار داده و پس از ورود آنها به این منطقه بدون کسب اجازه از دولت چین، فورا آن کشتی ها را از آبهای سرزمینی این کشور بیرون رانده است.

اسپوتنیک روسیه: لهستان آماده است تا بودجه ای برابر یک و نیم تا دو میلیارد دلار برای استقرار پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود را بپردازد. به گزارش اسپوتنیک، “ورشو” آماده است برای استقرار پایگاه نظامی آمریکا در خاک این کشور که معتقد است از تهدید روبه رشد روسیه جلوگیری می کند، بودجه ای در حدود یک و نیم تا دو میلیارد دلار را به این موضوع اختصاص دهد.

آناتولی ترکیه:  سامح شکری و الدردیری الدخیری وزرای خارجه مصر و سودان در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی دیدار کردند. طی سال های اخیر اختلاف های مرزی بر سر منطقه «حلایب» و موضوع سد «النهضه» میان قاهره و خارطوم شدت گرفته و سودان در تاریخ 4 ژانویه گذشته سفیر خود را از مصر فراخوانده بود.

دویچه وله :  دونالد ترامپ می‌گوید، یک هیأت آمریکایی به منظور فراهم کردن مقدمات لازم برای دیدار احتمالی او و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی وارد پیونگ یانگ شده است. وزارت خارجه آمریکا و وزارت‌ خارجه کره‌جنوبی این خبر را تأیید کرده‌اند.وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، هیأتی آمریکایی با هدف فراهم‌ کردن شرایط دیدار احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی وارد پیونگ یانگ شده است.

پارس تودی :  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مهم ترین دستور کار اجلاس امروز (دوشنبه) وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، برقراری تمهیداتی برای حفظ توافق هسته ای و محافظت از سرمایه گذاری در ایران است.به گزارش پارس تودی، «فدریکا موگرینی» در بدو ورود به محل اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو در بروکسل، نخستین و مهم ترین دستور کار امروز شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا را حفظ توافق هسته ای با ایران دانست و گفت: ما در اتحادیه اروپا در صدد اتخاذ تمهیداتی هستیم تا از حفظ توافق هسته ای و حفاظت از سرمایه گذاری اروپا و سایر کشورها (در ایران) اطمینان یابیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *