جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

مقام حماس: ما با تهدید اسرائیل برای حمله به رفح هرگز به آنان باج نمی دهیم

تهران-ایرنا- «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

Loading
24خرداد ماه 1397

رسانه ها؛ شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی و…

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شکست سنگین آمریکا و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، نشست شورای‌امنیت درباره تجاوز ائتلاف ریاض به بندر «الحدیده» یمن، توافق مقامات نظامی آمریکا و ترکیه درباره‌ نقشه راه منبج، امکان تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا و مخالفت ژاپن با توقف تمرین‌ها، تلاش چین و هند برای تشکیل گروه ضداوپک ، درخواست نتانیاهو از اتحادیه اروپا، تاکید روسیه بر توقف فوری عملیات نظامی ائتلاف سعودی در حدیده، اعتراض چین به تماس بین دولت آمریکا و تایوان، اعلام غیرهسته ای شدن کره شمالی ظرف دو سال و نیم، دیدار وزرای امور خارجه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در سئول، پیشنهاد اردوغان به پوتین برای تولید مشترک اس 500 ، دعوت از ایران، روسیه و ترکیه به مذاکرات صلح سوریه در ژنو و ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  با ۱۲۰ رای موافق و تنها هشت رای مخالف، قطعنامه حمایت از فلسطین تصویب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از نیویورک؛ مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قوی 120 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 45 رأی ممتنع به قطعنامه ای در محکومیت اسرائیل به علت کشتن فلسطینیان در غزه رای داد.آمریکا و رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل شکست سنگینی خوردند.

خبرگزاری مهر:  با تشدید درگیری ها متعاقب تجاوز ائتلاف سعودی به بندر «الحدیده» یمن، شورای امنیت سازمان ملل امروز نشستی را در این خصوص برگزار خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، شورای امنیت سازمان ملل با تشدید درگیری ها پس از تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بندر الحدیده یمن اعلام کرد که نشست فوری را برای بررسی آن برگزار خواهد کرد.شورای امنیت قرار است این نشست را عصر امروز و پشت درهای بسته برگزار کند. این نشست به درخواست انگلیس برگزار خواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کردند که مقامات ارتش آمریکا و ترکیه بر سر نقشه‌ راه منبج در دیداری در اشتوتگارت آلمان به توافق رسیدند. قرار است این نقشه راه به رهبران دو کشور داده شود. به گزارش ایسنا، چندی قبل ترکیه و آمریکا اعلام کردند که هر دو از یک نقشه راه برای خروج یگان‌های مدافع خلق از منبج حمایت می‌کنند.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهور کره جنوبی گفت برای ایجاد اعتماد میان دو کره، امکان تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا در شبه جزیره کره وجود دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که برای ایجاد اعتماد و کاهش تنش با کره شمالی، امکان دارد سئول انجام رزمایش نظامی مشترک با آمریکا را تعلیق کند.

پارس تودی :  ژاپن با توقف رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی مخالفت کرد.به گزارش پارس تودی، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد: با تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای توقف رزمایش های مشترک این کشور با کره جنوبی پس از نشست سنگاپور با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مخالف است.«تسونوری اونودرا» ادعا کرد: برگزاری این رزمایش و حضور نظامیان آمریکایی در منطقه شبه جزیره کره برای امنیت منطقه حیاتی است.

خبرگزاری ایرنا:  هند و چین که مجموعا 17 درصد مصرف نفت جهان را به خود اختصاص داده اند، در پی تشکیل یک گروه برای مقابله با توانایی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در افزایش بها و رسیدن به هدف خرید ارزان با قیمت های مذاکره ای به ویژه از کشورهای غرب آسیا هستند.به گزارش ایرنا،  مذاکرات رسمی هند و چین برای تشکیل کلوپ خریداران نفت در هفته جاری به طور رسمی در پکن آغاز شده است.این مذاکرات تقریبا دو ماه پس از پیشنهاد دارمندرا پرادان وزیر نفت هند برای اتحاد شرکت های نفتی دو کشور با هدف برخورداری از قدرت بیشتر در تعیین قیمت ها کلید خورده است.

الکوثرفارسی: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اتحادیه اروپا خواست تا در محافل بین المللی در کنار اسرائیل بایستد و از آن پشتیبانی کند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در دیدار با نخست وزیر بلغارستان گفت: من دوست دارم که از شما به خاطر دفاع مکررتان از اسرائیل در محافل بین المللی قدردانی کنم.وی مدعی شد: زمان آن فرا رسیده که تمامی رهبران اروپایی درک کنند که این اسرائیل است که از منافع مشترک ما در خاورمیانه در سطح امنیتی و با روش‌های مختلف دیگری دفاع می‌کند.

یورونیوز:  روسیه  با ابراز نگرانی از پیامدهای انسانی حمله ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به بندر کلیدی حدیده یمن ، خواستار توقف این حمله شد.نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شکلی همه جانبه به بندر حدیده در یمن هجوم برد‌ه‌اند. رهبران نظامی ائتلاف مدعی شده‌اند که این عملیات می‌تواند در کمتر از یک هفته به هدف خود برسد.

رادیو چین:  دفتر امور تایوان شورای دولتی چین اعلام کرد : قاطعانه با هر گونه مبادله و تماس بین دولت آمریکا و تایوان مخالفت می کنیم. ما شیائو گوانگ سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین در پاسخ به پرسشی درباره اعزام مقام آمریکایی برای شرکت در مراسم راه اندازی دفتر جدید «انجمن آمریکا در تایوان» در شهر تایی بی (تایپه) گفت: وزارت خارجه چین به طور رسمی اعتراض جدی خود را به آمریکا اعلام کرده و قاطعانه با هر گونه مبادله و تماس بین دولت آمریکا و تایوان مخالفت می کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، نسبت به تحقق خلع سلاح عمده از سوی کره شمالی طی دوره جاری ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ابراز امیدواری کرده است. در بیانیه ای که توسط ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به امضا رسید، هیچ ذکری از اتخاذ اقدامی مشخص و یا برنامه زمانی از سوی کره شمالی برای غیرهسته ای شدن، به میان نیامده است.

ان .اچ.کی ژاپن: وزرای امور خارجه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در سئول دیدار کردند. باور بر آن است که تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن، در دیدار با همتایانش از آمریکا و کره جنوبی در روز پنج شنبه در سئول درباره غیر هسته ای شدن کره شمالی بحث و گفتگو کرده باشد. کونو، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، و کانگ کیونگ هوا، وزیر خارجه کره جنوبی، پیش از ظهر روز پنج شنبه به مذاکرات خود پایان دادند.

اسپوتنیک روسیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داد که به طور مشترک سیستم پدافند هوایی اس ۵۰۰ تولید کنند. به گزارش اسپوتنیک ، شبکه خبر ۳ ترکیه در این خصوص اطلاع داد.

دویچه وله :  استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه را به ژنو دعوت کرده است تا درباره تاسیس “کمیته قانون اساسی سوریه” رایزنی کنند. این سه کشور در روند مذاکرات صلح در آستانه حضور دارند.بنابه دعوت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه قرار است نمایندگان کشورهای روسیه، ایران و ترکیه در ۱۸ و ۱۹ ژوئن (۲۸ و ۲۹ خرداد) در ژنو ملاقات کنند. نمایندگان سه کشور یاد شده دعوت دی‌میستورا را پذیرفته‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *