جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در درگیری‌های روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در درگیری‌های روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

Loading
7شهریور ماه 1397

رسانه ها؛ استقرار سامانه ضدموشکی آمریکا در شمال سوریه و…

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در شمال سوریه، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در وین درباره سوریه و حفظ برجام، دیدار وزیران خارجه روسیه و عربستان سعودی درمسکو، انتقاد از اوضاع مسلمانان روهینگیا در نشست شورای امنیت، تلاش مجارستان و ایتالیا برای تشکیل ائتلاف ضد پذیرش پناهجویان، اقدام چین به ساخت پایگاه نظامی در بدخشان افغانستان، عزم آمریکا برای تحریم‌ جدید لبنان ، احتمال از سرگیری رزمایش آمریکا و کره جنوبی ، خروج کلمبیا از اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی و برگزاری بزرگ‌ترین مانور نظامی روسیه بعد از جنگ سرد ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا آماده استقرار سیستم دفاع موشکی خود در شمال سوریه است. به گزارش اسپوتنیک ، فائز السمار از فرماندهان سابق  ارتش سوریه در دیرالزور گفت ، پنتاگون در حال آماده سازی برای استقرار یک سیستم دفاع موشکی در برخی از شهرهای شمال سوریه است. وی افزود: ایالات متحده در حال حاضر این سیتم دفاع موشکی را کاملا نصب و راه اندازی سیستم های سه رادار پیشرفته در مناطق سوریه از جمله (کوبانی) را انجام داده است و همچنین راه اندازی 13 سیستم های رادار قابل حمل و ثابت برای نظارت و شناسایی در این منطقه صورت گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روزهای پنج شنبه و جمعه دیدار غیررسمی را به ریاست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می‌کنند که حفظ برجام ، بحران سوریه و کره شمالی از موضوعات مهم مورد بحث در آن خواهد بود.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی “استاندارد ” یک رویداد مهم در چارچوب ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا امروز بعد از ظهر در وین به روی صحنه می رود. نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا برای همکاری‌های بهتر در این اتحادیه و با جنوب شرقی اروپا و همچنین کمک‌های مالی مربوطه در این راستا در وین برگزار می شود.

خبرگزاری مهر:  روسیه امروز چهارشنبه میزبان نشست وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.به گزارش خبرگزاری مهر ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در مسکو میزبان عادل الجبیر همتای سعودی خود خواهد بود تا درباره موضوعات متنوعی از مسائل دوجانبه در حوزه‌های اقتصاد و انرژی گرفته تا مسائل بین‌المللی به‌ویژه در خصوص سوریه و یمن، بحث و تبادل‌نظر داشته باشند.

خبرگزاری صداو سیما: دبیرکل سازمان ملل بااشاره به اینکه آوارگان روهینگیا یکسال بعد از فرار از میانمار و خشونتهای این کشور هنوز هم با شرایط خطرناکی روبرو هستند خواستار مجازات عوامل این خشونتها شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،‌ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست شورای امنیت با اشاره به اینکه آوارگان روهینگیا یک سال بعد از فرار از میانمار و خشونت های این کشور هنوز هم با شرایط خطرناکی روبرو هستند, خواستار مجازات عوامل این خشونت ها شد.

خبرگزاری فارس: مقامات مجارستان و ایتالیا در جریان نشستی در زمینه تلاش برای تشکیل ائتلافی که با پذیرش پناهجویان در اروپا مقابله کند به توافق رسیدند.به گزارش خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان و «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا تلاش می‌کنند تا در زمینه سیاست‌های  ضد پذیرش پناهجویان اقدامات بیشتری صورت دهند.

الکوثرفارسی: چین در حال ساخت یک اردوگاه آموزشی در کریدور واخان در افغانستان است و هدف از این کار بهبود اقدامات مقابله با تروریسم در این کشور اعلام شده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شهرستان واخان در ولایت بدخشان افغانستان باریکه‌ای میان چین، تاجیکستان و پاکستان است.منابع مطلع گفته‌اند که هر زمان که این اردوگاه آموزشی نظامی آماده شود، پکن صدها نیروی خود را به آن منتقل می‌کند که به میزان یک گردان است.

العالم:  یک روزنامه کویتی اعلام کرد واشنگتن قصد دارد به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت لبنان، تحریم‌های جدیدی علیه لبنان اعمال کند. روزنامه «الجریده» کویت به نقل از منابع آگاه نوشت «جیسون گرینبلت و جرد کوشنر» مشاوران ترامپ دو طرح به کاخ سفید ارائه و اعلام کرده‌اند باید تحریم‌های تدریجی علیه لبنان با دو هدف اعمال شود؛ اول: خلع سلاح حزب‌الله  و ممانعت از هرگونه ماجراجویی جدید از طرف این جنبش علیه «اسرائیل» و دوم: افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران و گرفتن بازوهای منطقه‌ای آن در خاورمیانه (غرب آسیا).

رادیو چین:  جوزف دانفورد، رییس نشست ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست خبری اعلام کرد، آمریکا برنامه دارد همراه با ترکیه به طور مشترک در شمال سوریه گشت‌زنی کند.رییس نشست ستاد مشترک ارتش آمریکا بیان کرد: از دو ماه پیش، آمریکا و ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌اند همکاری دو طرف درباره مساله امنیتی در منطقه منبج در شمال سوریه را تقویت بخشند.

ان .اچ.کی ژاپن:  جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که ایالات متحده ممکن است رزمایش های نظامی خود با کره جنوبی را از سر بگیرد. این اظهارات در بحبوحه پیشرفت کند مذاکرات دیپلماتیک بر سر غیرهسته ای شدن کره شمالی ابراز شد. ماتیس در روز سه شنبه در وزارت دفاع با خبرنگاران صحبت می کرد. او گفت که آمریکا چندین رزمایش از بزرگترین آنها را به عنوان اقدامی از روی حس نیت در نتیجه نشست سران در سنگاپور به حالت تعلیق درآورد.

آناتولی ترکیه:  رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که کشورش در اعتراض به سکوت اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی در قبال اتفاقات ونزوئلا از این اتحادیه خارج خواهد شد. ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا با انتقاد از سکوت اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (UNASUR) در برابر اتفاقات رخ داده در ونزوئلا، اعلام کرد که کشورش ظرف مدت 6 ماه از این اتحادیه خارج خواهد شد.

دویچه وله :  سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از برپایی بزرگ‌ترین مانور نظامی روسیه از سال ۱۹۸۱ به بعد خبر داده است. این رزمایش که “وستوک ـ ۲۰۱۸” نام دارد از ۱۱ تا ۱۵ سپتامبر در پهنه‌ای به وسعت تقریبا تمامی محوطه‌های نظامی شرق روسیه برگزار خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *