جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، استفاده از پایگاه راداری ناتو در کشورش برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک‌شده ایران به سوی اسرائیل را تکذیب کرد.  اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

اسلام‌آباد- ایرنا – وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا سامانه پاتریوت آزاد برای اوکراین ندارد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که ایالات متحده سامانه های دفاع هوایی پاتریوت آزاد برای ارسال به اوکراین ندارد و تمامی سامانه های موجود آمریکا در سراسر جهان برای محافظت از نیروهای آمریکایی مستقر هستند.

روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح: به همه پزشکان برخی استان‌ها دستور داده شد از مرخصی‌ها بازگردند تا برای شرایط اضطراری آماده باشند

منابع خصوصی مصری فاش کردند که دستورالعمل‌هایی به تعدادی از بخش‌ها در سه استان منطقه کانال سوئز: اسماعیلیه، سوئز و پورت سعید، علاوه بر استان‌های شرقی، شمال و جنوب سینا صادر شده است تا سطح آماده باش را افزایش دهند و با اجرای طرح اضطراری که از سه شنبه آینده آغاز می‌شود، تعطیلات را لغو کنند و این ممکن است نشان دهنده حمله قریب الوقوع رفح باشد.

بلینکن: چین می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است. بلینکن تصریح کرد: «من فکر می‌کنم روابطی که چین [با حکومت ایران]دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»

Loading
2مهر ماه 1397

رسانه ها؛ تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین و…

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اجرای تعرفه های جدید تجاری میان آمریکا و چین،اتهام جدیدآمریکا علیه چین، انتقادبرلین از عدم هماهنگی آمریکا با آلمان در زمینه مسایل جهانی، تجهیز سوریه به اس ۳۰۰ از سوی روسیه،آزمایش سپرموشکی جدید هند،تشدید اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی،انتقاد پاکستان از هند برای لغو مذاکرات، تاکید آبه و ترامپ بر غیرهسته ای کردن کره شمالی، دیدار پادشاه اردن با پمپئو در نیویورک و افزایش مناطق امن در سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداوسیما: تعرفه‌های آمریکا بر کالا‌های چینی و تعرفه‌های تلافی جویانه چین بر کالا‌های آمریکایی از امروز اجرایی شد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در تازه ترین مورد از تشدید تنش ها در نبرد تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصاد جهانی و بدون هیچ نشانه ای از پایان این اختلافات تجاری، آمریکا و چین امروز  بار دیگر تعرفه های تلافی جویانه تازه علیه کالاهای یکدیگر اعمال کردند. اقتصاددان ها هشدار می دهند یک خصومت طولانی در نهایت موجب ضربه زدن به رشد اقتصادی نه تنها برای آمریکا و چین بلکه برای کل اقتصاد جهانی خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه: کاخ سفید تصمیم دارد اطلاعاتی جدیدی را درباره “اقدامات خصمانه” چین نسبت به دولت و بخش خصوصی آمریکا را فاش کند. دولت آمریکا به دلیل فعالیت های غلط و اشتباه چین در زمینه سایبری، دخالت در انتخابات و سرقت مالکیت معنوی متهم می کند. آمریکا به دلیل خرید سامانه هوایی اس 400 چین از روسیه، تحریماتی را علیه این کشور وضع کرده است و موجب شدت گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین شده است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آلمان استفاده رئیس‌جمهور آمریکا از شبکه اجتماعی توئیتر و ناهماهنگ بودن با آلمان در مسایل جهانی را مورد انتقاد قرار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، آمریکا را به اقدام ناهماهنگ با این کشور در مسایل جهانی متهم کرد.

   خبرگزاری مهر:   وزارت دفاع روسیه از تصمیم این کشور برای ارسال سامانه موشکی اس ۳۰۰ به سوریه خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که ظرف دو هفته سامانه اس ۳۰۰ را در سوریه مستقر می کند.این اقدام روسیه بدنبال بروز تنش میان مسکو و تل آویو بخاطر سقوط هواپیمای روسی در سوریه که روسیه رژیم صهیونیستی را مقصر آن می داند انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا: منابع دفاعی هند اعلام کردند این کشور به صورت شبانه یک موشک رهگیر را در سواحل اودیسا با موفقیت آزمایش کرد و توانست در تولید یک سپر دفاعی موشکی دو مرحله ای موفق شود.یک مقام در سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند گفت: این سپر موشکی برای نابود کردن اهداف در خارج از جو و در ارتفاع 50 کیلومتری از سطح زمین می باشد. آزمایش این موشک با موفقیت انجام شد.

خبرگزاری تسنیم: رهبر معارضان کابینه رژیم صهیونیستی با حمله شدید به بنیامین نتانیاهو برکناری وی را خواستار شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع صهیونیستی، زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت اعلام کرد: نتانیاهو نخست وزیر بدی است و اکنون زمان برکناری وی فرا رسیده است، زیرا وی در خیلی از مسائل از جمله حل مسئله فلسطین کوتاهی و سهل‌انگاری کرده است.

رادیو چین: نخست وزیر، وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، با انتقاد از لغو مذاکره وزیران خارجه هند و پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از این اقدام ابراز تاسف کردند. دولت هند روز جمعه کمتر از 24 ساعت پس از پذیرش درخواست نخست وزیرپاکستان برای دیدار وزیران خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک،این قرار را لغو کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: شنیزو آبه، نخست وزیر ژاپن، می گوید با دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، همکاری نزدیک برای غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره را مورد تایید قرار داده است.آبه روز یکشنبه در برج ترامپ در نیویورک به مدت بیش از دو ساعت با ترامپ ملاقات کرد. وی به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این شهر می باشد.

آناتولی ترکیه: شاه اردن و وزیر امور خارجه آمریکا طی دیدار در نیویورک مسئله فلسطین و بحران سوریه را مورد گفتگو قرار دادند.دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد عبدالله دوم، پادشاه این کشور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرده و روابط دوجانبه، مسئله فلسطین و بحران سوریه را مورد بحث و گفتگو قرار داده اند.

تی .آر.تی ترکیه:  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت، به افزایش مناطق امن در سوریه ادامه خواهیم داد. اردوغان در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا که راس ساعت 23 به وقت ترکیه وارد شد، در مراسمی که از سوی کمیته ملی رهبری ترک-آمریکا ترتیب داده شد، خطاب به جامعه ترک و مسلمان سخنانی ایراد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *