جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
10آذر ماه 1397

رسانه ها ؛ دستاورد نشست رهبران کشورهای گروه بیست و…

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست رهبران گروه بیست درباره اقتصاد جهانی و تجارت، امضای توافق جایگزین نفتا از سوی آمریکا و کانادا و مکزیک ، بیانیه پایانی نشست سران گروه بریکس در آرژانتین، هشدار پوتین نسبت به خروج آمریکا از پیمان موشکی، آزمایش سامانه پدافند هوایی جدید روس ها، واکنش ناتو به موشک‌های جدید روسیه، بروز جنگ تجاری چین و آمریکا در کنفرانس جی بیست، طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم جدید ایران ، تظاهرات معترضان به جهانی‌سازی در آرژانتین، تصویب 6 قطعنامه در حمایت از فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید سازمان ملل بر گفت‌وگوی مغرب و الجزائر، دیدار شی جین پینگ و پوتین، اعلام شرایط دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا و دیدار وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در آرژانتین ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن: رهبران کشورهای گروه بیست درباره اقتصاد جهانی و تجارت بحث و گفت و گو کردند. این رهبران درباره مسائلی از قبیل اقتصاد جهانی، تجارت و تغییرات آب و هوایی بحث و گفت و گو کردند.شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دراین نشست گفت بالا گرفتن اختلافات تجاری یک تهدید جدی برای اقتصاد جهانی است. اجلاس سران کشورهای گروه بیست قرار است روز شنبه نیز ادامه یابد.

ان .اچ.کی ژاپن:  امریکا، کانادا و مکزیک یک پیمان تجاری جدید امضا کرده اند که جایگزین توافقنامه تجارت آزاد امریکای شمالی یا (نفتا) می شود.رهبران این سه کشور روز جمعه در آرژانتین که جهت اجلاس سران کشورهای گروه بیست گرد آمده اند موافقتنامه امریکا، مکزیک و کانادا یا USMCA را امضا کردند.

خبرگزاری تسنیم:  رهبران کشورهای عضو گروه بریکس (روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی) در بیانیه پایانی نشست خود، بر ضرورت مقابله با اقدامات محدودکننده یک‌جانبه و متحد شدن در مبارزه با تروریسم تأکید کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «راسیسکایا گازیتا»،رهبران کشورهای عضو گروه بریکس (روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی) در پایان نشست خود که روز گذشته، جمعه، در حاشیه نشست سران گروه 20 در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد، بیانیه‌ای را تصویب کردند.

تی .آر.تی ترکیه: رئیس جمهور روسیه گفت که خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد می‌تواند به آغاز دوباره رقابت تسلیحاتی منجر شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس سران 20 کشور صنعتی جهان (جی-20) در آرژانتین به سر می‌برد نسبت به آغاز دوباره «رقابت بدون کنترل تسلیحاتی» بعد از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هشدار داد.

خبرگزاری صداو سیما: وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور یک فروند موشک پیشرفته سامانه پدافند هوایی خود را با موفقیت آزمایش کرده است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا فضای روسیه این آزمایش موفقیت آمیز را در منطقه ساری شاگان قزاقستان انجام داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یادداشتی نوشت: موشک‌های جدید روسیه امنیت اروپا را زیر سوال می‌برد. به‌ گزارش ‌ایسنا، ینس استولتنبرگ، در یادداشتی در ال پائیس نوشت:  اقدامات روسیه، پیمان منع استفاده از تسلیحات هسته‌ای میان برد را زیر سوال برده و خطر جدی ایجاد کرده است. این‌ در حالی است که آمریکا  تعهدات خود را تحت این پیمان به طور کامل اجرا می‌کند. خبرگزاری مهر:  کنفرانس جی بیست در آرژانتین، صحنه ای برای بروز جنگ تجاری آمریکا و چین شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، هر چند روسای جمهوری چین و آمریکا در عکس یادگاری کنفرانس جی بیست و در برابر خبرنگاران با یکدیگر به گرمی برخورد کردند اما اختلافات عمیق میان دو کشور بر موفقیت آمیز بودن اجلاس جی بیست سایه افکنده است. طبق این گزارش موضوعاتی چون تجارت جهانی و تغییرات اقلیمی دو موضوع اصلی هستند که کشورهای عضو بر سر آن اختلاف دارند. گویا اختلافات میان چین و آمریکا در اختلاف نظر اعضا در خصوص بیانیه پایانی تاثیرگذار بوده است.

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که با متهم کردن ایران به بر هم زدن صلح در عراق خواستار تحریم این کشور شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رسانده که با متهم کردن ایران به بر هم زدن صلح در عراق خواستار تحریم این کشور شده است. این طرح که «جلوگیری از بی‌ثبات‌سازی ایران در عراق» نام گرفته خواستار «اعمال تحریم علیه آن دسته از اشخاص ایرانی است که صلح یا ثبات عراق یا حکومت عراق را تهدید می‌کنند.»

الکوثرفارسی:  مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه 6 قطعنامه در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رساند که در یکی از آنها از رژیم صهیونیستی خواسته شده از بلندی‌های جولان عقب‌نشینی کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نخستین قطعنامه که با ۱۵۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف (استرالیا، کانادا، رژیم صهیونیستی، جمهوری کریباتی، جزایر مارشال، ایالات فدرال میکرونزی، جمهوری نائورو و آمریکا) و ۱۲ رأی ممتنع تصویب شد خواستار افزایش تلاش‌های برای سازش میان اسرائیل و فلسطین شده است. این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و تمامی اقدامات خشونت‌آمیز را کاملاً متوقف کند.

العالم: سازمان ملل نیز در پی دعوت شاه مغرب برای گفت‌وگوی مستقیم با الجزائر، از گفت‌وگوی دو کشور حمایت کرد.«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بر حمایت این سازمان از گفت‌وگوی عمیق بین الجزائر و مغرب تأکید کرد و آن را به مصلحت منطقه خواند. قرار است مذاکرات درباره صحرای غربی به زودی در ژنو برگزار شود در حالیکه مغرب از اینکه هنوز پاسخ رسمی از الجزائر درباره طرح «محمد ششم» پادشاه مغرب در خصوص دعوت به گفت‌وگوی مستقیم دریافت نکرده است، ابراز تأسف کرد.

یورونیوز:  معترضان به سیاست‌های اقتصادی سران کشورهای صنعتی همزمان با برگزاری اجلاس جی-۲۰ در خیابان‌های بوینس‌آیرس در آرژانتین تظاهرات کردند.پلیس ۱۲ کیلومتر مربع مساحت اطراف محل برگزاری اجلاس را تحت کنترل خود درآورده بود و از نزدیک شدن تظاهرکنندگان جلوگیری می‌کرد.معترضان به دعوت ائتلافی از اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های حامی حقوق بشر تجمع کرده بودند.

رادیو چین:  شی جین پینگ رییس جمهوری چین با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در بوینوس آیرس گفت و گو کرد. شی جین پینگ عنوان کرد: توسعه روابط چین و روسیه با گرایش عصر و تمایل مشترک مردم دو کشور هماهنگ بوده و دارای نیروی محرکه بزرگ و چشم انداز وسیع است. پکن و مسکو باید دیدار سران دو کشور را در هر سال حفظ کنند. اطمینان دارم تحت رهبری سران دو کشور، روابط چین و روسیه با شکوه توسعه می یابد.

اسپوتنیک روسیه:  سخنگوی کاخ کرملین شرایط دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین را اعلام کرد.به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهور روسیه و آمریکا تنها در صورت خواست متقابل دو طرف امکان پذیر است، در غیر اینصورت چنین دیدارهایی به تنش کشیده خواهد شد.دیمیتری پسکوف به خبرنگاران اعلام کرد که دیدار با ترامپ را باید از سوی هر دو طرف برنامه ریزی شود و یک طرف به تنهایی نمی تواند این دیدار را برنامه ریزی کند.

آناتولی ترکیه: وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو «گروه 20» در آرژانتین دیدار و گفتگو کردند. هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور و عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو «گروه 20» در آرژانتین دیدار کردند.در این نشست جانبین روابط دو کشور، مسائل منطقه، جنگ یمن و تحولات اخیر پرونده جمال خاشقجی را مورد بحث قرار دادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *