جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

جماعت اسلامی لبنان و نیروهای الفجر، شاخه نظامی آن با صدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از فرماندهان خود «مصعب سعید خلف» و «بلال محمد خلف» در جریان حمله اسرائیل را تایید کرد.جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد این دو فرمانده حین انجام وظیفه خود در دفاع از ملت لبنان و در حمایت از ملت فلسطین در جریان حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در منطقه «البقاع غربی» واقع در شرق لبنان، بعد از ظهر امروز به شهادت رسیدند.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

رسانه ها؛ گزارش اطلاعاتی واشنگتن از دخالت ابوظبی در امور سیاسی آمریکا و …

۱۴۰۱/۰۸/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: گزارش اطلاعاتی واشنگتن از دخالت ابوظبی در امور سیاسی آمریکا، تمایل ترکیه به پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا، تمایل حزب جمهوری خواه به رقیب ترامپ، اکثریت سنا در دست دموکرات‌ها، هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول به آمریکا و چین، دیدار رهبران آمریکا و چین در چارچوب اجلاس گروه 20، جنگ جانشینی محمود عباس در سکوت، اسرائیل در آستانه روی کار آمدن دست راستی‌ترین دولت تاریخش، مخالفت قاطع عراق با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، لغو سفر بن سلمان به پاکستان و پیش‌نویس قطعنامه‌ای دیگر علیه ایران روی میز شورای حکام از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می کنیم:

العالم: یک گزارش اطلاعاتی در آمریکا نشان می‌دهد که امارات عربی متحده از طریق سوءاستفاده‌های قانونی و غیرقانونی به دخالت در امور سیاسی این کشور مبادرت ورزیده است.

یورونیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید اگر جمهوری‌خواهان بتوانند کنترل مجلس سنای ایالات متحده را به دست بگیرند، ترکیه راحت‌تر می‌تواند فرآیند خرید جنگنده‌های اف-۱۶ را از آمریکا تکمیل کند.

ایسنا: نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که “ران دیسانتیس” پس از پیروزی دوباره به عنوان فرماندار فلوریدا، ظاهرا به عنوان گزینه محبوب کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ظاهر شده و در چنین رقابتی از “دونالد ترامپ” پیشتاز است.

خبرگزاری صداوسیما: با پیروزی «کاترین کورتز» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ایالت نوادا، حزب دموکرات توانست اکثریت خودش را در سنا حفظ کند.

ایرنا: رئیس صندوق بین‌المللی پول نسبت به پیامدهای رقابت چین و آمریکا برای اقتصاد جهانی هشدار داد و آغاز یک جنگ سرد دیگر را بسیار غیرمسئولانه خواند و در عین حال تعرفه‌های اعمال شده بر واردات کالاهای چینی در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» را همراه با اثرات معکوس توصیف کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی وی فردا در حاشیه اجلاس سران گروه 20 که 15 تا 16 نوامبر در جزیره بالی اندونزی برگزار می‌شود، دیدار خواهند کرد. این دیدار در دوره افزایش رقابت قدرت جهانی و تنش بین ایالات متحده و چین است و اولین دیدار رو در رو رهبران دو کشور از زمان روی کار آمدن بایدن خواهد بود.

فارس: یک منبع فلسطینی فاش کرد که نبرد بر سر جانشینی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سکوت در جریان است. همزمان با هجدهمین سالروز مرگ (ترور) یاسر عرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین، مجموعی از اسناد مرتبط فاش شده است. یک پرونده کامل شامل صدها صفحه سند در خصوص ترور یاسر عرفات درز داده شده و روشن نیست چه کسی از این کار سود می‌برد چرا که اتهام قتل عرفات همچنان علیه برخی اعضای جنبش فتح تکرار می‌شود. همزمان با این ماجرا، نبرد بر سر جانشینی محمود عباس رئیس تشکلات نیز در جریان است.

یورونیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر پیشین اسرائیل روز یکشنبه بار دیگر ماموریت رسمی برای تشکیل دولتی را که می‌تواند راست‌گراترین دولت در تاریخ اسرائیل باشد، دریافت می‌کند. اتفاقی که نگرانی‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را برانگیخته است. او پس از آن ۲۸ روز فرصت خواهد داشت تا کابینه را تشکیل دهد. وی همچنین می‌تواند در صورت نیاز این بازه زمانی را برای ۱۴ روز دیگر نیز تمدید نماید.

رادیو چین: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه 12 نوامبر (21 آبان) حکم انتصاب «شاکر اوزکان تورونلار» سفیر این کشور در اسرائیل را امضا کرد. این اولین باری است که ترکیه طی چهار سال گذشته سفیر خود را در اسرائیل منصوب می‌کند. تورونلار که عضو شورای مشورتی سیاست خارجه ترکیه است، سفیر ترکیه در فلسطین بود.

مهر: دفتر نهاد ریاست جمهوری عراق همچنین طی بیانیه‌ای اتهامات برخی طرف‌ها به عبداللطیف رشید رئیس جمهور این کشور مبنی بر دیدار با شماری از مسئولان رژیم صهیونیستی در حاشیه مشارکت در اجلاس سران اتحادیه عرب و اجلاس تغییرات آب و هوایی در مصر را رد کرد. این بیانیه می‌افزاید که موضع عراق واضح و شفاف و مبتنی بر احترام به منافع مشترک و التزام به قضایای بزرگ و در رأس آن قضیه ملت فلسطین است.

خبرگزاری صدا و سیما: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سفر خود به پاکستان را لغو و آن را به زمان دیگری موکول کرد. برخی تحلیلگران لغو سفر بن سلمان را با برگزاری تظاهرات ضد دولتی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران، بی ارتباط نمیدانند.

العالم: آمریکا و سه کشور اروپایی از شورای حکام خواستند، از ایران بخواهد توضیحات بیشتری درخصوص ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده ارایه کند و این همکاری “الزامی و اضطراری” است. پیش‌نویس این قطعنامه در روز جمعه به ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی ارسال شده است.

میزان: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست سران «آسه‌آن» در پایتخت کامبوج، گفت که آمریکا و ناتو در تلاش هستند تا با نظامی کردن منطقه آسیا و اقیانوسیه، بر آن مسلط شوند.

فارس: «داوید آراخامیا» مذاکره‌کننده ارشد اوکراین در مذاکرات صلح با روسیه، گفت‌وگو بین دو طرف در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را محتمل دانست و گفت: مذاکرات زمانی که رقابت‌های ریاست‌جمهوری در ایالات متحده آغاز شود، زمانی که چرخه‌های انتخاباتی هم در روسیه و هم آمریکا آغاز به کار کنند، یعنی جایی در نیمه دوم سال بعد ممکن است.

ایسنا: روسای جمهور آذربایجان و فرانسه در تماسی تلفنی درباره روند عادی‌سازی روابط میان باکو و ایروان مذاکره کردند. ماکرون نیز به نوبه خود به علی‌اف اطلاع داد که وی ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در حاشیه هجدهمین نشست سازمان بین‌المللی فرانکفونی با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار خواهد کرد. وی بار دیگر بر تمایل فرانسه برای مشار کت در روند عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و آذربایجان تاکید کرد.

اسپوتنیک : جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در جریان سخنرانی در اجلاس سران آسیای شرقی در پنوم پن، گفت که ایالات متحده با چین رقابت خواهد کرد، اما مراقب است که رقابت به درگیری تبدیل نشود.

ایران پرس: انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین صبح شنبه در سایه تحریم مردم و جمعیت ها و احزاب مخالف آغاز شد. جمعیت الوفاق بحرین همزمان با پایان این رأی‌گیری اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در این انتخابات به ۲۸ درصد هم نرسیده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *