جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

مقام حماس: ما با تهدید اسرائیل برای حمله به رفح هرگز به آنان باج نمی دهیم

تهران-ایرنا- «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

Loading

رسانه‌ها؛انفعال آمریکا و سازمان ملل دربرابر حملات اسرائیل به غزه و…

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی، حمایت وزیر دفاع آمریکا از تل‌آویو در حمله به نوار غزه، برگزاری سومین نشست شورای امنیت درباره غزه، تکرار ابراز نگرانی گوترش از حملات به غزه، حمله اسرائیل به دفاتر شبکه الجزیره و آسوشیتدپرس در غزه ، برگزاری اعتراضات گسترده ضد اسرائیلی در پایتخت‌های اروپایی، برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در زمینه تنش‌های غزه، گفت‌وگوی تلفنی بایدن و عباس پیرامون تحولات فلسطین، استقبال اشرف غنی از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تنش دوباره در قره باغ، آغاز رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان، درخواست  اتحادیه اروپا از آذربایجان و ارمنستان به خویشتنداری ، فرود موفقیت آمیز کاوشگر چین روی مریخ  و وضعیت اضطراری در ۹ استان ژاپن از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 174 نفر و شمار مجروحان به 1200 تن رسید. شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافت.

 العالم:  وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن عملیات‌های راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، حملات اسرائیل به نوار غزه را «دفاع از خود» توصیف کرد.در حالی که رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر نوار غزه را زیر شدیدترین بمباران‌های چند سال اخیر خود گرفته اما پنتاگون، تل‌آویو را برای دفاع از خود محق می‌داند.«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه به‌صورت تلفنی با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

اسپوتنیک روسیه: نمایندگان اسرائیل، فلسطین و همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش روز یکشنبه در جریان اجلاس عمومی شورای امنیت مختص به حوادث در منطقه سخنرانی می کنند.در اجلاس کنار ۱۵ کشور عضو شورای امنیت نمایندگان فلسطین، اسرائیل و همچنین برخی کشورهای منطقه از جمله اردن و مصر سخنرانی می کنند.

خبرگزاری مهر: با تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی، گوترش باز هم به ابراز نگرانی از حملات به غزه اکتفا کرد.دبیرکل سازمان ملل بدون آنکه اقدام محسوسی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نوارغزه انجام دهد؛ به ابراز نگرانی بسنده کرد.

دویچه وله: ارتش اسرائیل برج الجلا در نوار غزه را بمباران کرد. در این برج دفاتر شماری از خبرگزاری‌های بین‌المللی و داخلی قرار داشت. حملات هوایی، شلیک توپخانه اسرائیل به نوار غزه و پرتاب موشک به خاک اسرائیل در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) نیز ادامه یافت.فلسطینی‌ها از بمباران اردوگاه آوارگان “الشاطی” در شهر غزه و کشته شدن دستکم ۱۴ نفر، از جمله ۱۰ نفر از اعضای یک خانواده در حملات هوایی بامداد شنبه خبر دادند.

ایران پرس:  شماری از پایتخت‌های کشورهای اروپایی، شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست ها در قدس و باریکه غزه بود. صدها نفر از مردم آلمان با آمدن به خیابان های برلین، پایتخت این کشور، جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.معترضان در این تظاهرات شعارهایی از جمله “اسرائیل قاتل کودکان”، “اسرائیل قاتل زنان” و “فلسطین را آزاد کنید” سر دادند. درفرانسه پلیس با گاز اشک آور و خودرو آبپاش به تظاهرکنندگان حمله کرد.مردم لندن، پایتخت بریتانیا هم همزمان با هفتاد و سومین سالروز تاسیس رژیم جعلی اسرائیل (روز نکبت) به خیابان ها آمدند تا اشغالگری و جنایات صهیونیست ها را محکوم کنند.

خبرگزاری ایلنا: وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه درباره تنش‌ها در نوار غزه نشست برگزار می‌کنند.این خبر را «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز -‌یکشنبه- در پیامی توئیتری اعلام کرد. وی در این پیام عنوان کرد: «با توجه به تنش‌های فعلی میان اسرائیل و فلسطین و شمار غیرقابل‌قبول تلفات، نشستی فوق‌العاده را روز سه‌شنبه با وزرای خارجه اتحادیه اروپا برگزار می‌کنم. در این نشست درباره این‌که اتحادیه اروپا چگونه باید برای اتمام خشونت‌های فعلی اقدام کند به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.»

آناتولی  ترکیه:  رئیس جمهور آمریکا و رئیس دولت فلسطین طی تماس تلفنی درباره تحولات اخیر فلسطین گفت‌وگو کردند.حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتر خود اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و محمود عباس، رئیس دولت فلسطین طی تماس تلفنی درباره تحولات اخیر در فلسطین و منطقه گفت‌وگو کردند.الشیخ اظهار داشت که این مکالمه تلفنی بنابه درخواست بایدن صورت گرفته است.

الکوثر فارسی: رئیس جمهوری افغانستان خروج نیروهای خارجی را بزرگ‌ترین فرصت در تاریخ معاصر این کشور دانست. محمد اشرف غنی  افزود: پیشرفت نظام جمهوریت در این است که هر رئیس جمهور پس از مدتی رفتنی باشد و می بایست به خواست ملت گوش کند.غنی همچنین گفت: طالبان باید به انتخاب یک راه حل اساسی و سیاسی فکر کنند چرا که جنگ و خونریزی راه حلی برای مشکلات این کشور نیست.

یورونیوز: ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان به طور کامل به وظیفه خود برای عقب کشیدن نیروهایش از درون خاک این کشور عمل نکرده و به همین دلیل ایروان از مسکو کمک نظامی درخواست کرده است.نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان گفته بود گروهی از نیروهای آذربایجان با وجود قرارداد آتش بس میان دو کشور از مرز گذر کرده و با «تجاوز» به قلمرو این کشور در نزدیکی دریاچه سیاه مستقر شده‌اند. آذربایجان این ادعا را رد کرده و آن را «تحریک‌آمیز» خوانده است.

خبرگزاری صدا وسیما: ارتش جمهوری آذربایجان از امروز رزمایش گسترده‌ای را با مشارکت ۱۵ هزار تن از نیرو‌های نظامی آغاز کرده است.۴۰۰ سامانه موشکی مختلف، ۳۰۰ دستگاه تانک، ۵۰ فروند هواپیما و بالگرد همچنین پهپاد‌ها در این رزمایش به کار گرفته شده است. در این رزمایش نحوه مقابله با شبکه‌های مسلح و گروه‌های تروریستی نیز به نیرو‌های نظامی آموزش داده خواهد شد.

تی.آر.تی ترکیه: اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری در آذربایجان و ارمنستان که در تعیین مرزها دچار تنش شده‌اند، گردید. جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست‌های امنیتی در بیانیه خود اظهار داشت که استفانو سانینو دبیرکل سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) به نمایندگی از وی با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و آرا آیوازیان وزیر امور خارجه ارمنستان مکالمه تلفنی داشته است.استقرار ارتش آذربایجان در مواضع مرزی با ارمنستان در استان‌های لاچین و کلبجر که از اشغال ارامنه آزاد شده بودند، باعث ایجاد تنش بین دو کشور شد.

رادیو چین: مریخ کاو چینی “تیان ون 1″با موفقیت در محل از پیش تعیین شده روی سطح کره مریخ فرود آمد و گامی مهم را برای چین در راستای کاوش های فضایی رقم زد.قرار است این کاوشگر چینی به تصویربرداری، گشت زنی و انجام مأموریت های دیگر علمی در کره مریخ بپردازد.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت ژاپن وضعیت اضطراری را گسترش داده و استان های هوکایدو، اوکایاما و هیروشیما را نیز از روز یکشنبه مشمول این وضعیت کرده است.در حال حاضر، وضعیت اضطراری در ۹ استان ژاپن برقرار بوده و تا روز ۳۱ مه ادامه خواهد داشت. استان های توکیو، اوساکا، هیوگو، کیوتو، آیچی و فوکوئوکا از قبل مشمول این وضعیت بوده اند. دولت مرکزی اقدامات شدیدتر مقابله با کرونا را بدون اعلام وضعیت اضطراری در استان های گونما، ایشیکاوا و کوماموتو نیز آغاز کرده است و بدین ترتیب این قبیل اقدامات در ۱۰ استان کشور انجام می شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *