جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش کرملین به جذب تروریست‌ها از تلگرام، اعدام اسیران روس و پیشنهاد صلح شرودر

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

Loading

رسانه‌ها؛ادامه بمباران غزه و…

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: ادامه بمباران غزه از سوی رژیم اسرائیل و شهادت بیش از 140 فلسطینی، درخواست گوترش برای توقف فوری جنگ در سرزمین های اشغالی، تاکید نتانیاهو برادامه  حملات به غزه ، استقرار تانک و نیروهای بیشتر رژیم صهیونیستی در مرز غزه، حضور هیئت آمریکایی در تل‌آویو برای آرام کردن اوضاع، خروج 120 کارمند وزارت دفاع آمریکا از اسرائیل، توقف حرکت نفتکش‌ها به سمت بندر رژیم صهیونیستی از ترس موشک های حماس، مخالفت آلمان و فرانسه با برگزاری اعتراضات ضد صهیونیستی، تاکید بلینکن بر ادامه  مذاکرات برجام ، انتشار  فهرست کشورهای غیر دوست روسیه ،واکنش شورای اروپا به «غیر دوست» خواندن برخی کشورها از سوی روسیه، ازسرگیری مذاکرات تیم‌های طالبان و افغانستان در قطر، ضبط  دارایی های غول رسانه ای هنگ کنگ توسط دولت محلی، سفر شاهزاده سعودی به بغداد ، انتقاد چین از ریاکاری آمریکا در موضوع حقوق بشرو تاکید وزارت خارجه آمریکا بر لزوم عقب نشینی نیروهای آذربایجان از مرز با ارمنستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: سازمان دفاع مدنی در غزه صبح امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های رژیم صهیونیستی، 139 فلسطینی از جمله 39 کودک و 22 زن به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین شامگاه جمعه خبر داده بود که شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۱۲۶ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱ نفر کودک و ۲۰ نفر نیز زن بوده و دست کم ۹۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

الکوثر فارسی: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پایان فوری درگیری ها میان غزه و رژیم صهیونیستی را خواستار شد. گوترش در پیامی نوشته است: به احترام عید [فطر]، من خواهان آرامش فوری و توقف جنگ در غزه و اسرائیل هستم.دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه نوشته است: بسیاری از مردم بی گناه به خاطر این درگیری ها کشته شدند.

آناتولی  ترکیه: نخست‌وزیر رژ یم اسرائیل تهدید کرد که حملات به نوار غزه ادامه خواهد یافت.بنیامین نتانیاهو با انتشار پیامی تصویری با بیان اینکه «هنوز تمام نشده است»، گفت که حملات به نوار غزه ادامه خواهد یافت. نتانیاهو که گفته می‌شود برای حفظ صندلی خود منطقه را به خطر می‌اندازد، این اظهارات تنش‌زا را مطرح و مدعی شد به افراد بلند‌پایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در هر نقطه می‌توانند دسترسی داشته باشند.

دویچه وله: ارتش اسرائیل اخبار مبنی بر ورود نیروهای زمینی به خاک غزه را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها اسرائیل تانک و نیروهای بیشتری را در مرز غزه مستقر کرده و از آنجا نوار غزه را زیر آتش توپخانه خود قرار داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): همزمان با سفر هیات آمریکایی به اراضی اشغالی برای آرام کردن اوضاع، شبکه سی‌ان‌ان فاش کرد که مقامات دولت بایدن نسبت به یک راه حل نزدیک برای درگیری فلسطین خوشبین هستند و مواضعشان در پشت صحنه با همتایان اسرائیلی خود “قاطع‌تر” از مواضع اعلام شده هستند.روز جمعه واشنگتن یک هیئت دیپلماتیک برای تلاش جهت دستیابی به آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به تل‌آویو اعزام کرد.

رادیو چین:  در پی تشدید درگیری نظامی بین اسرائیل و گروه های نظامی فلسطینی در نوار غزه، سخنگوی فرماندهی نیروی نظامی آمریکا در اروپا اعلام کرد که پنتاگون حدود 120 کارمند خود را از اسرائیل خارج کرده است. وی گفت که این 120 کارمند پنتاگون پس از انجام هماهنگی های لازم با اسرائیل ، تل آویو را با هواپیمای C17 به مقصد آلمان ترک گفتند.

العالم فارسی: نفتکش‌هایی که نفت دریای سیاه را به سمت رژیم صهیونیستی می‌برند، خواستار تغییر بنادر تحویل این محموله ها شده‌اند. حداقل دو شرکت کشتیرانی تقاضا کرده‌اند به خاطر درگیری‌ها، محموله نفت خام خود را به جای بندر عسقلان در بندر حیفا تحویل رژیم‌صهیونیستی دهند.رژیم صهیونیستی دو پالایشگاه دارد. یکی تحت مدیریت شرکت نفت «پاز اویل» در نزدیکی عسقلان با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز است و دیگری با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز تحت مدیریت گروه بازان در نزدیکی حیفا قرار دارد.

ایران پرس: کشورهای غربی پس از شعله ور شدن درگیری اسرائیل و فلسطینی ها در روزهای اخیر بدون توجه به اقدامات جنایت کارانه رژیم صهیونیستی به ویژه حملات هوایی و بمباران گسترده باریکه غزه صرفا به محکوم کردن اقدام گروههای جهادی فلسطین در موشک باران فلسطین اشغالی پرداخته اند.«استفن سایبرت» سخنگوی «آنگلامرکل» صدراعظم آلمان به رغم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در روزهای اخیر، هشدار داد: “دولت آلمان اعتراضات ضد صهیونیستی در خاک این کشور را تحمل نمی‌کند.”پیشتر دولت فرانسه هم تظاهرات مردمی برای حمایت از فلسطینی‌ها را که قرار است روز شنبه 15 مه برگزار شود، ممنوع کرد.

یورونیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به درخواست گروهی از سناتورهای جمهوریخواه برای توقف مذاکرات جاری برجام به دلیل حمایت ایران از حماس در حمله به اسرائیل گفت این گفتگوها در وین ادامه خواهد یافت. ۴۴ سناتور جمهوریخواه آمریکا همزمان با اوج گرفتن درگیری میان اسرائیل و حماس روز پنجشنبه با فرستادن نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده از او خواسته بودند که با توجه به رابطه ایران با این گروه فلسطینی، مذاکرات جاری برای احیای برجام را «فورا» متوقف کند.

خبرگزاری تسنیم:درحالی که قرار است پس از عید فطر نشست استانبول برای صلح افغانستان برگزار شود، تیم‌های مذاکره‌کننده افغانستان و طالبان پس از توقف چند ماهه مذاکرات را از سرگرفتند. «عبدالسلام رحیمی» و «فاطمه گیلانی» به نمایندگی از هیئت مذاکره‌کننده افغانستان با تعدادی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده طالبان از جمله «ملا عبدالغنی» برادر معاون سیاسی رهبر طالبان دیدار کردند.

اسپوتنیک روسیه: کابینه فدراسیون روسیه لیست کشورهای غیر دوستانه خارجی را منتشر نمود. ایالات متحده آمریکا و جمهوری چک در لیست کشورهای خارجی که اقداماتی غیر دوستانه در برابر فدراسیون روسیه انجام می دهند وارد شده است.جمهوری چک ، مطابق با سند کشورهای غیر دوست با روسیه، می تواند قراردادهای استخدام را با 19 نفر در فدراسیون روسیه  منعقد کند. این کشور بیشتر از این مجاز به انعقاد قرارداد نیست.

خبرگزاری مهر:  رئیس شورای اروپا بدون اشاره به تحریم ها و اقدامات خصمانه غرب علیه روسیه، از اقدام تلافی جویانه این کشور در تهیه فهرستی از کشورهای غیردوست انتقاد کرد.چارلز میشل رئیس شورای اروپا مدعی است که تصمیم روسیه مبنی بر ارائه لیستی از کشورهای غیردوست، موجب تضعیف روابط دیپلماتیک می شود و اقدامی تنش آفرین است.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت هنگ کنگ دارایی های جیمی لای، غول رسانه ای، را با استناد به قانون امنیت ملی هنگ کنگ مسدود کرده است.لای موسس روزنامه «اپل دیلی» است که به انتقاد از پکن معروف است.او ماه میلادی گذشته به دلیل مشارکت در تجمع های غیرقانونی طی تظاهرات هواداران دموکراسی، محکوم به حبس شد. او همچنین به اتهام تبانی با نیروهای خارجی و به خطر انداختن امنیت ملی هنگ کنگ تحت محاکمه قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که رسانه‌های سعودی در تلاش برای بزرگنمایی سفر خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع این کشور به بغداد او را فرستاده صلح و آشتی توصیف کردند، کارشناسان سیاسی و رسانه ای عراقی با یادآوری حمایت ریاض از تروریست‌ها، سیاست عربستان در مقابل کشورشان را شرورانه خواندند.خالد بن سلمان سه شنبه گذشته ۲۱ اردیبهشت ماه به بغداد سفر کرد و در بدو سفر با «جمعه عناد» وزیر دفاع همتای خود و سپس رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس پارلمان عراق دیدار و گفت وگو کرد.خالد بن سلمان علاوه بر داشتن سمت سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا، در وقت حاضر معاون وزیر دفاع و  معاون رییس تشکیلات موسوم به صنایع نظامی عربستان سعودی است.

خبرگزاری صدا وسیما: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ریاکاری آمریکا در موضوع حقوق بشر از سوی جامعه بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است. هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری در پکن، در واکنش به اظهارات یک متخصص رسانه‌های آفریقایی که گفته بود اتهامات “نسل کشی” و “کار اجباری” در سین کیانگ چین، دروغ بزرگی است؛ گفت هدف واقعی این اتهامات، حمله به امور داخلی چین است و سایر کشور‌های غربی وقتی از حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی برای سرکوب سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند، ریا می‌ورزند، اما نقض حقوق بشر به وسیله خودشان از جمله تبعیض نژادی و خشونت مسلحانه را نادیده می‌گیرند.

خبرگزاری ایلنا: وزارت خارجه آمریکا بر لزوم عقب نشینی فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از مرز با ارمنستان تاکید کرد. «جالینا پورتر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن وضعیت مرزها بین ارمنستان و آذربایجان را از نزدیک کنترل می‌کند. وی افزود: «ما از آذربایجان انتظار داریم که فورا نیروهایش را از مرزها خارج کند.» پورتر تاکید کرد که تحرکات نظامی در اراضی مورد اختلاف صرفا غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *