جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

رسانه ها ؛ اعلام اولویت‌های بریتانیا در پسابرگزیت و…

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام اولویت‌های بریتانیا در پسابرگزیت از سوی جانسون، افزایش سقف ذخایر کلاهک های هسته ای بریتانیا، درخواست بایدن از مهاجران، هشدار ترامپ به بایدن،  برگزاری نخستین کنفرانس خبری بایدن در پنجم فروردین، گفت‌وگوی سالیوان با همتایان اروپایی درباره ایران، گزارش اطلاعاتی جدید آمریكا درباره ایران، اظهارات جدید نتانیاهو درباره طرح الحاق، واکنش پکن به مکانیسم چهار جانبه ضد چین، تحریم 24 مقام چینی و هنگ‌کنگی از سوی آمریکا، واکنش چین به اتفاقات میانمار، واکنش آمریکا به سفر هیئت حزب‌الله لبنان به روسیه، درخواست ریاض برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، پارلمان اروپا خواستار اجرای عدالت درباره عاملان قتل خاشقجی، تاکید سازمان ملل خواهان بر ازسرگیری فوری مذاکرات صلح سوریه با حضور ایران و ترکیه و برگزاری شصت و دومین دور مذاکرات اکتشافی میان ترکیه و یونان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه به هنگام رونمایی از تغییرات اساسی در اولویت‌های سیاست خارجی و دفاعی این کشور گفت که تعامل دیپلماتیک با کشورهای آسیایی از اولویت های دهه آینده بریتانیا خواهد داد.سند راهبردی جدید دولت بریتانیا با چشم انداز «بریتانیای جهانی» پیش‌بینی کرده است که این کشور به سمت منطقه هند- اقیانوس آرام متمایل شود. بر اساس این سند، بریتانیا می‌خواهد با توجه به تغییر مرکز ثقل ژئوپلیتیک و اقتصادی جهان به سمت شرق و کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن، به بازیگر مهمی در این منطقه تبدیل شود.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت بریتانیا می گوید که به عنوان بخشی از بازبینی سیاست امنیت ملی خود سقف ذخایر کلاهک های هسته ایش را از ۱۸۰ عدد به ۲۶۰ عدد افزایش خواهد داد.دولت بریتانیاگزارشی درباره بازبینی یکپارچه سیاست های امنیت ملی و خارجی برای دهه آینده را به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منتشر کرد. دولت بریتانیا می گوید که به منظور تضمین امنیت خود و متحدانش «برخورداری از حداقل بازدارندگی هسته ای قابل باور و مستقل» همچنان ضروری است. در این گزارش آمده است که برخی از کشورها اکنون «به طور قابل توجهی در حال افزایش و تنوع بخشی به زرادخانه های هسته ای خود هستند.»

خبرگزاری صدا و سیما: در پی سرازیر شدن مهاجران به مرزهای آمریکا، بایدن از مهاجران خواست به آمریکا نیایند. در حالی که جو بایدن برای کنترل سیل مهاجران در مرز‌های آمریکا به مشکل برخورده است، از مهاجران خواست تا از آمدن به این کشور خودداری کنند.«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز به مهاجران درباره سرازیر شدن به سوی این کشور هشدار داد و گفت مهاجران نباید به آمریکا سفر کنند.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست مهاجرتی جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا را به دلیل وضعیت بحرانی مرزهای جنوبی مورد سرزنش قرار داد. ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: در زمان ریاست جمهوری من روابط کاری با مکزیک و ساخت دیوار مرزی به عنوان عوامل بازدارنده ورود مهاجران به کشور به حساب می آمدند.ترامپ افزود: ما کارهای زیادی برای مقابله با ورود مهاجران به آمریکا انجام دادیم و با روی کار آمدن بایدن همه آنها از بین رفت.

خبرگزاری مهر : کاخ سفید اعلام کرد نخستین کنفرانس خبری بایدن ۵ فروردین برگزار می شود. رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است با غلبه بر فراموشی و ناتوانی های کلامی که گاه به گاه به سراغش می آید؛ برای نخستین بار با خبرنگاران مواجه شود.جن ساکی سخنگوی کاخ سفید می گوید که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نخستین کنفرانس خبری دوره زمامداری خود را روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری ایلنا:  سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از گفت‌وگوی تلفنی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود درباره ایران خبر داد. «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید  از گفت‌وگوی تلفنی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «یان هکر» مشاور امنیت ملی صدر اعظم آلمان، «امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه و «استفان لاوگروف» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر انگلیس درباره ایران خبر داد.هورن افزود که سالیوان در این تماس تلفنی بر اهمیت اتحاد برای مقابله با چالش‌های امنیت جهانی تاکید کرده و گفت که دولت آمریکا به همکاری نزدیک با هم‌پیمانان اروپایی خود متعهد است.

اسپوتنیک روسیه: اطلاعات آمریکا معتقد است که مقامات ایرانی سعی داشتند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را در انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال 2020 شکست دهند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط شورای اطلاعات ملی آمریکا، اطلاعات آمریکا معتقد است که مقامات ایرانی سعی داشتند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را در انتخابات ریاست جمهوری پاییز سال 2020 شکست دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، موافقت ایالات متحده برای الحاق شهرک های کرانه باختری لازم است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با وبسایت یدیعوت آحارونوت گفت، الحاق شهرک های کرانه باختری تنها با موافقت آمریکا اجرایی می شود.وی در ادامه گفت که بدون موافقت رئیس جمهوری آمریکا “حاکمیت” رژیم صهیونیستی را بر این شهرکها اعمال نمی کند و از اول هم این را گفته است.

العالم فارسی: وزارت خارجه آمریکا از تحریم 24 مقام چینی و هنگ‌کنگی دیگر به بهانه سرکوب آزادی‌های سیاسی در این منطقه خبر داد.ادعا شده این تحریم‌ها که روز سه‌شنبه (به وقت آمریکا) اعلام شد، تحت قانون خودمختاری هنگ‌کنگ وضع شده و افرادی را فهرست کرده که در عدم اجرای تعهدات چین طبق قانون اساسی کوچک هنگ‌کنگ نقش داشته‌اند.

رادیو چین: سران آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا اخیرا نشستی ویدیویی برگزار کردند. این نخستین نشست سران مکانیسم «چهارجانبه» پس از شکل گیری آن است. اگرچه در بیانیه صادر شده پس از نشست اجلاس هیچ اشاره مستقیمی به چین نشده است، اما در اکثر تحلیل ها این نکته مشخص است که بیانیه محتوای بسیار هدفمندی دارد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه چین نسبت به اتفاقات رخ داده برای شرکت‌های این کشور در خشونت‌های میانمار واکنش نشان داد. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (چهارشنبه) خود گفت که میانمار باید اقدامات دقیق‌تر و قاطعانه تری برای تضمین حفظ امنیت شهروندان چینی و شرکت‌های حاضر در این کشور انجام دهد.این واکنش چین پس از آن عنوان شد که بیش از 30 شرکت تحت حمایت چین در جریان خشونتهای روز یکشنبه شهر یانگون در میانمار مورد حمله قرار گرفتند.

الکوثر فارسی: وزارت خارجه آمریکا به سفر هیئت حزب‌الله لبنان به مسکو واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: حزب‌الله لبنان به موجب قانون آمریکا یک سازمان “تروریستی” است. ما از تمام کشورها می‌خواهیم با تفاوت قائل شدن بین جناح نظامی و سیاسی حزب‌الله مخالفت کنند.سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دوشنبه با محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مسکو دیدار کرد.

خبرگزاری فارس: کابینه وزیران سعودی در نشست شامگاه سه‌شنبه خود خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.کابینه وزیران عربستان سعودی در نشست سه‌شنبه شب خود به طرح اتهاماتی علیه ایران پرداخت.در این نشست که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی برگزار شد، بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید شد.

آناتولی  ترکیه:  پارلمان اروپا خواستار اجرای عدالت درباره عاملان قتل خاشقجی شد. رئیس هیئت روابط با شبه جزیره عربستان پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین المللی و بی طرفانه در مورد قتل جمال خاشقجی و مشخص شدن عاملان آن شد.حنا نعمان، رئیس هیئت روابط با شبه جزیره عربستان پارلمان اروپا در آغاز نشست کمیته فرعی حقوق بشر در این پارلمان اظهار داشت:‌ چارچوب قانونی که رژیم جهانی تحریم‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا را فعال می‌کند، ارائه و پیش‌نویس قطعنامه‌های مربوط به قتل جمال خاشقجی در پارلمان پذیرفته شد.

دویچه وله: فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه خواستار از سرگیری فوری مذاکرات صلح با حضور کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، ایران و ترکیه شد. آمریکا و چهار کشور اروپایی نیز در بیانیه مشترکی به رسمیت شناختن دولت بشار اسد را رد کردند.گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همزمان با دهمین سال آغاز جنگ در این کشور خواهان برگزاری مجدد و فوری گفت‌وگوهای صلح شد و گفت در این گفت‌وگوها باید کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت و نیز ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا حضور داشته باشند.

تی.آر.تی ترکیه: شصت و دومین دور مذاکرات اکتشافی میان ترکیه و یونان برگزار شد. ترکیه و یونان در نظر دارند که مسائل مربوط به اژه و مدیترانه را در چهارچوب مذاکرات اکتشافی حل نمایند.دور قبلی مذاکرات 25 ژانویه در استانبول برگزار شده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *