جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست و بی توجهی بلینکن به جنایات صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر خواستار تحریم برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به آن توجهی نشان نداده است.

ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل

تصاویری از حمله ترکیبی موشک های هدایت شونده الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اطلاعات تیپ ۱۴۶ ارتش اسرائیل در عرب عرامشه در شمال فلسطین اشغالی را مشاهده می‌کنید. در این عملیات ابتدا رزمندگان مقاومت یک پهپاد شناسائی را بر روی هدف ارسال نموده و آن را شناسائی می‌کنند و پهپاد بدون هیچ آسیبی دور از چشم رادار ها به سلامت داخل لبنان بر می‌گردد. منبع: اخرین خبر

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + فیلم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

Loading

رسانه ها ؛ ادامه تنش ها در آمریکا و…

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  نگرانی برخی جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ و ادامه تنش ها، ابهام در تشکیل حزب سیاسی جدید ترامپ، موج دوم دستورهای اجرایی بایدن برای لغو سیاست‌های ترامپ، بازگشت آمریکا به پیمان پاریس،گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و بایدن درباره ایران، اظهارنظر رئیس سنتکام درباره روابط ایران و آمریکا در دوره بایدن، کشورهای خارجی عامل اعتراضات غیرقانونی در روسیه، وضعیت جنگی در پایتخت هلند، استقرار گنبد آهنین در کشورهای عربی، افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی،  اسکاتلند و ایرلند شمالی در سودای استقلال از بریتانیا، درخواست ۳۰۰ سازمان بین المللی برای پایان فوری جنگ یمن ، شمار مبتلایان به کرونا در جهان و درخواست دولت بایدن از کنگره برای تصویب لایحه کمک مالی مقابله با کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما:  سناتور جمهوری خواه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: استیضاح ترامپ به منزله دامن زدن به تنش است. روبیو گفت: در وهله نخست معتقدم که استیضاح اقدامی احمقانه است. به نظرم غیرسازنده است. ما از گذشته یک آتش بزرگ افروخته را در این کشور داشته ایم و این اقدام به منزله پاشیدن بنزین بر روی آن است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مشاور ترامپ گفت او برنامه‌ای برای تشکیل یک حزب سیاسی جدید ندارد. دونالد ترامپ در سخنرانی خداحافظی که تنها یک روز پیش از خروج از کاخ سفید منتشر کرد، گفت کار روی جنبش او ادامه خواهد یافت، با وجود اینکه دوره‌اش به اتمام رسیده است.از زمان خروج او از کاخ سفید، گمانه زنی درباره برنامه‌های ریاست جمهوری ترامپ همچنان ادامه دارد. اما جیسون میلر، مشاور ارشد کمپین ۲۰۲۰ ترامپ یکشنبه گفت که رئیس جمهوری سابق آمریکا روشن کرده که هدفش پیروزی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات ۲۰۲۲ است.

العالم فارسی: رسانه‌های آمریکایی از ادامه امضای دستورهای اجرایی جدید برای لغو تصمیم‌های ترامپ طی هفته دوم ریاست جمهوری جو بایدن خبر می‌دهند.«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی سه روز اول ریاست جمهوری خود تا کنون 30 دستور اجرایی امضا کرده است که تنها 3 مورد کمتر از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور طی صد روز اول کاری او است.بایدن همچنین قصد دارد روز جمعه چند دستور اجرایی در زمینه لغو سیاستهای دوره ترامپ درباره سیستم پناهندگی و ایجاد ساز و کاری برای رسیدگی به دلایل اصلی مهاجرت از کشورهای آمریکای مرکزی امضا کند.

یورونیوز: کمتر از یک هفته بعد از اعلام تصمیم جو بایدن دربارۀ بازگشت ایالات متحده به توافقنامه اقلیمی پاریس، جان کری، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور اقلیمی به همراه رهبران کشورهای قدرتمند جهان، راهکارهای کنترل تغییرات آب و هوایی را بررسی می‌کنند. در این رویداد آنلاین که قرار است روز دوشنبه به میزبانی هلند برگزار شود، علاوه بر جان کری، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا و هان ژنگ معاون نخست‌وزیر چین شرکت دارند.

خبرگزاری ایلنا: «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی طی تماسی تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.کاخ الیزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و ماکرون بر تمایل برای اقدام مشترک در راستای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه به ویژه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت لبنان تاکید کردند. ماکرون نخستین رهبر در اتحادیه اروپا است که با بایدن گفت‌وگو می‌کند.

اسپوتنیک روسیه: رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده اظهار داشت: روابط آمریکا و ایران ممکن است پس از به قدرت رسیدن بایدن تغییر کند. ژنرال فرانک مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، گفت: مراسم تحلیف جوزف بایدن رئیس جمهور جدید این کشور، آغاز “یک دوره فرصت” بین ایالات متحده و ایران است.ژنرال مکنزی افزود: دولت جدید در شرف بازنگری در سیاست های ایالات متحده است.

خبرگزاری مهر : یک سناتور روسیه با اشاره به برگزاری اعتراضات غیرقانونی در کشورش، دولت های خارجی را عامل و تحریک کننده برگزاری تظاهرات ضد دولتی دانست.«آندری کلیموف» رئیس کمیسیون فدرال حفاظت از حاکمیت کشور و جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی روسیه، در اظهاراتی گفت: این کمیسیون معتقد است که کارشناسان کشورهای خارجی عامل اعتراضات غیرقانونی در روسیه هستند. به گفته وی، کشورهای خارجی با استفاده از پیام رسان ها و پلتفرم های دیجتال سعی در جذب مردم روسیه و تحریک آنها برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی را دارند.

خبرگزاری فارس: نیروهای پلیس و امنیتی هلند ضمن درگیری با معترضان به محدودیت‌های قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا، حداقل ۱۹۰ نفر را در پایتخت این کشور بازداشت کردند. تصمیم هلند برای تمدید قرنطینه در این کشور که از ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) وضع شده است، هلندی‌های معترض را به خیابان‌ها کشاند و نیروهای امنیتی با سرکوب شدید پاسخ معترضان را دادند. تصمیم دولت هلند برای تمدید قرنطینه در این کشور تا ۹ فوریه (۲۱ بهمن) از یک سو و اعمال مقررات منع آمد و شد شبانه (از ساعت ۲۱ تا ۴:۳۰) با تظاهرات اعتراضی در آمستردام پایتخت و شهر «آیدهوون» هلند مواجه شد.

الکوثر فارسی: رسانه‌های عبری‌زبان نوشتند، انتظار می‌رود به دنبال موافقت رژیم صهیونیستی، آمریکا به زودی سامانه موشکی گنبد آهنین را در پایگاه‌های خود در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و برخی از کشورهای خاورمیانه و اروپا مستقر کند. روزنامه “هاآرتص” ضمن اشاره به استقرار احتمالی سامانه موشکی گنبد آهنین در برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، نوشت: این موافقت پس از عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین و همچنین دو معامله بزرگ تسلیحاتی بین آمریکا و دو کشور امارات و عربستان صورت گرفته است.هاآرتص افزود، سامانه دفاع موشکی اسرائیل دومین سامانه گنبد آهنین را سه هفته پیش به وزارت دفاع آمریکا تحویل داد.

رادیو چین: سفارت اسرائیل در امارات متحده عربی رسما افتتاح شد. وزارت امور خارجه اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که ایجاد سفارت روابط جامع بین اسرائیل و امارات متحده عربی را گسترش میدهد و روابط بین دو دولت، نهادهای اقتصادی، بخش خصوصی، دانشگاهها و رسانه ها را گسترش میدهد. اشکنازی وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه ای اظهار داشت که دولت امارات متحده عربی تصمیم به افتتاح سفارت در اسرائیل گرفت و تل آویو از این امر استقبال کرد.

ایران پرس: حزب ملی اسکاتلند نقشه‌راهی برای همه‌پرسی منتشر کرد و برنامه‌هایی برای رأی‌گیری دوباره استقلال اسکاتلند ارائه داد. حزب ملی اسکاتلند گفته است اگر در انتخاباتی که برای ۶ مه آینده برنامه‌ریزی شده است اکثریت پارلمانی را به دست بیاورد، لایحه خود را تصویب می‌کند تا پس از پایان همه‌گیری کووید ۱۹، همه‌پرسی برگزار شود.این حزب همچنین اعلام کد دولت انگلیس یا مجبور خواهد شد با همه‌پرسی موافقت کند یا به منظور مخالفت با مبنای حقوقی همه‌پرسی، باید اقدام قانونی انجام دهد.

خبرگزاری ایرنا:  در راستای پویش جهانی” نه به جنگ در یمن” که قرار است امروز (دوشنبه) آغاز به کار کند بیش از سیصد سازمان بین المللی در بیانیه‌ای خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای پایان جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شدند. در متن بیانیه مشترک بیش از ۳۰۰ نهاد بین المللی آمده است: جنگ یمن فقط به این دلیل ادامه دارد که کشورهای غربی (مشخصا آمریکا و انگلیس) به فروش تسلیحات خود به عربستان و حمایت نظامی، سیاسی و بازایابی از جنگ ادامه می‌دهند.

آناتولی  ترکیه:  مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به 99 میلیون و 774 هزار و 351 نفر افزایش یافت.براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، تاکنون 99 میلیون و 774 هزار و 351 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در این کشور 25 میلیون و 702 هزار و 125 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید می گوید که دولت رئیس جمهور جو بایدن درخواست از قانونگذاران کنگره برای تصویب یک طرح گسترده اقتصادی برای ویروس کرونا را آغاز کرده است.اما مخالفت جمهوری خواهان با بسته اقتصادی پیشنهادی در چنین مقیاس عظیمی در زمانی که سلامت مالی کشور رو به وخامت است، همچنان ادامه دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *