جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

بایدن در تماس با نتانیاهو با عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالفت کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یک‌شنبه نهم اردیبهشت، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ،بر «موضع شفاف» خود درباره عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

وزیر امور خارجه اردن امروز (دوشنبه) در سخنانی در دیدار با همتای فرانسوی خود در ریاض گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ است و خواستار صلح نیست.

پاشنه آشیل کمپین انتخاباتی بایدن از دیدگاه شبکه آمریکایی

تهران- ایرنا- شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» با بررسی شرایط و دیدگاه‌ رای‌دهندگان ایالت‌های کلیدی میشیگان، ‌ویسکانسین و پنسیلوانیا در ۲ دوره انتخاباتی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، شرایط بد اقتصادی ایالات متحده را از دلایل مهم جا ماندن «جو بایدن» از رقیب خود «دونالد ترامپ» در نظرسنجی‌ها ارزیابی کرد.

Loading

رسانه ها ؛ پایان رقابت بایدن و ترامپ و…

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، تقابل در آمریکا با اعلام پیروزی بایدن و ترامپ در انتخابات، نگاهی به 13ایالت سر‌نوشت‌ساز برای پیروز انتخابات آمریکا، دموکرات‌ها پیروز مجلس نمایندگان، خروج رسمی آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس، واکنش  روسیه به  انتخابات آمریکا، عقب‌نشینی ترکیه از دومین پایگاه نظامی در شمال غرب سوریه، اعلام آمادگی  جمهوری آذربایجان  برای  خاتمه دادن به جنگ  با ارمنستان، همکاری  روسیه با ترکیه در موضوع قره‌باغ،آغاز رزمایش مشترک دریایی ژاپن، آمریکا، هند و استرالیا و نگاهی به آخرین آمار  مبتلایان به کرونا در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا با بازگشایی مراکز اخذ رأی در ایالت ورمونت رسماً آغاز شد.آمارهای شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی است 99,521,000 نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که از این میان 63,760,000 نفر به صورت پستی رأی داده‌اند و 35,761,000 رأی با حضور در مراکز اخذ رأی به صندوق‌ها ریخته شده است. در زمان تنظیم متن بایدن ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رای الکترال را کسب کرده اند. در این حال، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: برای جشن بزرگ آماده می‌شویم. همه چیز را بردیم. پیروزی ما بی‌سابقه بود. ما در ایالت فلوریدا با اختلاف زیاد برنده شدیم.

 خبرگزاری صدا و سیما: در حالیکه شمارش آراء در برخی ایالت‌های آمریکا همچنان دارد ترامپ با اعلام پیروزی خود ، از تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. دو نامزد انتخاباتی پیش دستی کرده و هر کدام خود را پیروز انتخابات دانسته است.دونالد ترامپ ساعتی قبل در یک سخنرانی اعلام کرد که پیروز انتخابات است و برای جشن پیروزی آماده می‌شود.ترامپ همچنین در توئیتی نوشت: انتخابات را ما بردیم. تقلب بزرگ در حال روی دادن است.بایدن هم در بیانیه‌ای که منتشر کرد و در آن اعلام کرد: ما در مسیر پیروزی هستیم.

الکوثر فارسی: نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر شده اما هنوز 13 ایالت می‌توانند سر‌نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و یا جو بایدن، نامزد دموکرات این انتخابات را تعیین کنند. این 13 ایالت نقش مهمی در فراهم آوردن 270 رأی الکترال لازم برای پیروزی هر یک از دو نامزد انتخابات آمریکا ایفا می‌کنند.

دویچه وله: در انتخابات کنگره آمریکا که همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری در جریان است، دموکرات‌ها موفق به حفظ اکثریت کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان شدند. در انتخابات روز سه‌شنبه ۱۳ آبان (سوم نوامبر) ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا و همچنین تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان نیز به رأی گذاشته شده‌اند. از ۳۵ کرسی سنا، ۲۳ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان و ۱۲ کرسی متعلق به دموکرات‌ها بوده است.طبق آخرین گزارش‌ها سناتور لیندسی گراهام از ایالت کارولینای جنوبی که از حامیان سرسخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود، موفق به حفظ کرسی خود در مجلس سنا شد. او توانست ۵۶/۸ درصد آرا از آن خود کند.

اسپوتنیک روسیه: ایالات متحده آمریکا رسما از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شد.ایالات متحده آمریکا که از یک سال پیش روند خروج از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز کرده، ‌امروز، چهارشنبه به طور رسمی از این توافق خارج شد.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خروج خود از توافقنامه آب و هوایی پاریس را در ژوئن 2017 اعلام کرد. وی معتقد بود که این سند تعهدات اقتصادی مبهمی را به شرکت ها و مودیان مالیاتی آمریکا تحمیل می کند.

العالم فارسی: «ویاچسلاو والودین» رییس دومای (مجلس قانونگذاری) روسیه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمایشی ساختگی بیش نیست، تصریح کرد: نخبگان این کشور کارگردان و صحنه گردان آن هستند.الودین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت و پیروزی یکی از دو نامزد از احزاب جمهوریخواه یا دمکرات در آن گفت: دوره این رویکرد بسر آمده است و سیستم چندحزبی موثرتر و مشروع تر است.وی افزود: همه رویدادهای مربوط به انتخابات آمریکا که از تلویزیون نگاه می کنیم شوی ساختگی است که بین دو حزب جریان دارد و نخبگان در آن شرکت می کنند و برای نامزد مورد نظر خود با همدیگر رقابت می کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع خبری از عقب‌نشینی ترکیه از دومین پایگاه نظامی در شمال غرب سوریه خبر دادند. یک منبع امنیتی ترکیه‌ای اعلام کرد، نیروهایی که از پایگاه “شیر مغار” در شمال غرب سوریه عقب‌نشینی کردند در پایگاه نظامی جدیدی در روستای قوقفین در منطقه تحت سیطره شورشیان در ادلب مستقر خواهند شد.یک منبع دیگر اعلام کرد، ترکیه برای عقب‌نشینی از پایگاه‌های دیگری در مناطقی که نیروهای دولتی سوریه سال میلادی گذشته آن را پس گرفتند، آماده می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بار دیگر تأکید کرد اگر ارمنستان مناطق اشغال شده را تخلیه کند، باکو آماده است به جنگ خاتمه دهد. «الهام علی‌اُف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گفت، کشورش آماده خاتمه دادن به جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی است. علی‌اف در مصاحبه‌ای گفت: «معتقدم که هر چه این جنگ زودتر تمام شود بهتر است. مکرراً این را گفته‌ام و بار دیگر هم می‌گویم که اگر نخست‌وزیر ارمنستان [نیکول پاشینیان] متعهد به آزاد کردن باقی سرزمین‌ها شود، امروز آماده‌ایم [به جنگ] خاتمه دهیم».

آناتولی  ترکیه: وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر تداوم همکاری با ترکیه در موضوع قره‌باغ کوهستانی گفت: مسکو و آنکارا هم‌پیمانان نزدیکی هستند که می‌توانند رویکردی انعطاف پذیر و عملگرا داشته باشند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «کمرسانت» به بررسی روابط مسکو-آنکارا و آخرین وضعیت منطقه قره‌باغ کوهستانی پرداخت.

 ان. اچ.کی ژاپن: ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند رزمایش مشترک دریایی خود در آب های نزدیک به هند را سه شنبه آغاز کردند.در رزمایش سالیانه «مالابار» نیروهای دریایی آمریکا، استرالیا و هند و همچنین نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن شرکت دارند.این چهار کشور هشت فروند کشتی جنگی را به خلیج بنگال اعزام کرده اند که شامل یک زیردریایی، یک ناوچه جنگی و ناوشکن «اونامی» ژاپن می شود.

  خبرگزاری ایرنا: آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرده ، منتشر شد. براساس آمار تاکنون ۱,۲۰۵,۳۲۷نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *