جدیدترین مطالب

حملات هوایی همزمان رژیم صهیونیستی به مناطقی از رفح

سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد هواپیما‌های رژیم اشغالگر دیشب به شکل همزمان اماکن پراکنده‌ای از شهر رفح را هدف حمله قرار دادند و نیرو‌های ما توانستند تعدادی از مجروحان و پیکر‌های شهدا را از زیر آوار‌های منازل و آپارتمان‌ها خارج کنند.

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

هشت سیاست که مانع رشد اقتصاد ایران می شود

مسعود نیلی: عملکرد بلندمدت را اصولاً سیاست‌های بلندمدت می‌سازند، نه منابع طبیعی یا شوک‌های مقطعی یا موضوعات دیگر. در اقتصاد ایران هم سیاست‌های بلندمدتی مقصر اصلی هستند که از هویت نظام حکمرانی نشأت می‌گیرند.
Loading

أحدث المقالات

آغاز به کار فرمانده نیروی دریایی روسیه در روز پیشروی در جبهه دونتسک

مسکو- ایرنا- الکساندر مویسف که نام وی پس از طرح مباحثی درباره استعفای فرمانده نیروی دریایی روسیه به عنوان جانشین وی در رسانه‌های روس مطرح شده بود، روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در آیینی این مسئولیت را رسما برعهده گرفت.

Loading

رسانه ها؛ هشدار ترامپ در مورد آینده آمریکا و…

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: خطرناک‌ترین انتخابات آمریکا به روایت ترامپ،  سفر الکاظمی به آمریکا، گستاخی صهیونیست‌ها بعد از چراغ سبز امارات، امضای سند رسمی همکاری‌های امنیتی تل آویو و ابوظبی ، درخواست اسرائیل از آمریکا برای عدم فروش جنگنده های اف 35 به امارات، معرفی سعد حریری برای نخست وزیری آینده لبنان، برگزاری  دادگاه بین المللی برای ترور رفیق حریری، اصرار روسیه بر برگزاری نشست درباره ایران، گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و کونته درباره تحولات مدیترانه شرقی، ادامه اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس ، اجلاس فوق العاده  اتحادیه اروپا در مورد تحولات بلاروس و  انتقاد تند میشل اوباما از ترامپ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: رئیس جمهور آمریکا گفت اگر بایدن رئیس جمهور شود، مطمئن هستم که آمریکا، ونزوئلای دوم خواهد شد.دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در ویسکانسین هشدار داد در صورتی که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود این کشور به یک ونزوئلای دیگر تبدیل خواهد ‌شد.وی در ادامه اتهاماتش علیه بایدن گفت:«این انتخابات یکی از خطرناک‌ترین انتخاباتی است که تا کنون آمریکا برگزار کرده است.

خبرگزاری ایرنا:  مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق روز سه شنبه قبل از سفر به واشنگتن در پاسخ به سوال خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس تصریح کرد که حامل پیامی از سوی ایران برای آمریکا نیست. الکاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس که سوال کرد آیا حامل پیامی از سوی ایران برای آمریکا است ؟ گفت: من پست چی نیستم.الکاظمی پنجشنبه هفته جاری قرار است در واشنگتن با دونالد ترامپ رییس‌ جمهوری آمریکا دیدار و با وی گفت‌وگو کند.

خبرگزاری صدا و سیما: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است امیدواریم حریم هوایی عربستان به روی هواپیما‌های اسرائیلی در پرواز‌های مستقیم تل آویو به ابوظبی باز شود.این درحالیست که برخی گزارش ها نشان می دهد عربستان به عادی سازی روابط رسمی با تل آویو نزدیک شده است ولی ترجیح می دهد این کار در چند مرحله انجام شود

خبرگزاری مهر:  رسانه های رژیم صهیونیستی از سند رسمی نهادهای جاسوسی این رژیم در خصوص همکاری های امنیتی با امارات پرده برداشتند. یک سند رسمی از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی طی روز گذشته منتشر شده که نشان می دهد امارات و این رژیم برای تقویت همکاری های نظامی در حوزه دریای سرخ تلاش می کنند. بر اساس این گزارش، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این سند از سوی نهادهای جاسوسی تل آویو منتشر شده و بیانگر خطی مشی همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف و در رأس آن در زمینه های امنیتی با امارات است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع عبری فاش کردند دولت اسرائیل از آمریکا خواسته حتی پس از عادی سازی روابط با امارات هم جنگنده های اف 35 را به ابوظبی ندهد. روزنامه هاآرتص به نقل از دو مسئول اسرائیلی فاش کرد دلیل درخواست دولت اسرائیل ترس از وجود مذاکرات مخفیانه با این کشور حوزه خلیج فارس است که به توافقی برای فروش تجهیزات نظامی حساس بدون اطلاع مسئولان امنیتی ارشد اسرائیل بینجامد.

الکوثر فارسی: در جریان تحولات سیاسی اخیر لبنان و روند تشکیل دولت٬ رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که گزینه مد نظر وی برای نخست‌وزیری آینده سعد حریری است. روزنامه الاخبار لبنان درخصوص تحولات سیاسی اخیر این کشور نوشت که «میشل‌ عون» رئیس جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در یک تماس تلفنی قرار گذاشته بودند امروز با یکدیگر دیدار کنند٬ اما به دلیل هم‌زمانی این تاریخ با صدور حکم دادگاه بین‌المللی درباره پرونده ترور رفیق حریری٬ این دیدار به پنجشنبه یا جمعه هفته جاری موکول شد.

یورونیوز:  دادگاه بین المللی اعلام کرد : سوریه و حزب الله در ترور رفیق حریری «مستقیما» نقشی نداشتند.این دادگاه که در سال ۲۰۰۹ میلادی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به پرونده قتل رفیق حریری،‌ نخست‌ وزیر پیشین لبنان در شهر لاهه هلند تشکیل شده بود، سرانجام پس از ۱۱ سال حکم نهایی خود را صادر کرد. رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ میلادی پس از انفجار بمب در مسیر کاروانش در بیروت، پایتخت لبنان جان باخت.

العالم فارسی: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که هنوز پیشنهاد رئیس جمهور این کشور درباره برگزاری کنفرانس درباره خلیج فارس و ایران بر روی میز قرار دارد.«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای برگزاری کنفرانسی مجازی میان سران کشورهای شورای امنیت سازمان ملل به همراه ایران و آلمان برای بحث درباره خلیج فارس و ایران همچنان بر روی میز باقیمانده است.

آناتولی  ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ایتالیا، آخرین تحولات مدیترانه شرقی و روابط دوجانبه را مورد بحث و ارزیابی قرار داد.بنا به اعلام نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور کشور با جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا تلفنی در ارتباط با آخرین تحولات مدیترانه شرقی و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.طرفین طی این گفت‌وگوی تلفنی بر راه‌حلی که در مدیترانه شرقی منافع و حقوق همه کشورها و صلح و ثبات در منطقه را تضمین کند تاکید کردند.

 ان. اچ.کی ژاپن: اعتراضات به نتایج انتخابات در بلاروس که الکساندر لوکاشنکو را برای ششمین دور بر مسند ریاست جمهوری می نشاند، در سراسر این کشور ادامه دارد.لوکاشنکو در انتخابات نهم اوت با کسب ۸۰ درصد آرا ادعای پیروزی کرد ولی رقیبان او مدعی تقلب در نتایج این رای گیری شدند. بعد از انتخابات، معترضان به خیابان ها ریختند ولی نیروهای امنیتی با توسل به زور آنها را متفرق و تعداد زیادی را بازداشت کردند.

تی .آر.تی ترکیه: رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجلاس فوق العاده 19 آگوست در مورد تحولات بلاروس مذاکره خواهند کرد. چارلز میشل رئیس شورای اروپا در پیامی که در حساب رسانه های اجتماعی خود منتشر کرده، نوشته است که مردم بلاروس حق دارند آزادانه رهبران خود را انتخاب و آینده خود را تعیین کنند.

دویچه وله: میشل اوباما، بانوی اول پیشین آمریکا در اولین شب همایش حزب دموکرات آمریکا از ترامپ به‌شدت انتقاد کرد و او را “رئیس جمهوری نامناسب” برای آمریکا خواند. شامگاه دوشنبه همایش حزب دموکرات آمریکا آغاز شد. این نخستین بار است که دموکرات‌ها همایش حزبی خود را به شکل مجازی برگزار می‌کنند. برنی سندرز نیز آمریکاییان را به مشارکت گسترده در انتخابات فراخواند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *