جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

رسانه‌ها؛ برجام، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف ــ ظریف و…

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمله پلیس به خبرنگاران روس در آمریکا، تصویب لایحه سیاست دفاعی آمریکا و تهدید ترامپ به وتو، آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ حزب‌الله، خرید ۴۰ درصد از شرکت نظامی مارتین لاکهید آمریکا توسط امارات، جایزه 5 میلیون دلاری پومپئو برای بازداشت رئیس دیوان عالی ونزوئلا، کرونا خواندن ترامپ توسط پلوسی، افزایش امیدواری به کشف واکسن کرونا در انگلیس، واکنش پکن به تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون آمریکا، هشدار درباره دستیابی داعش به پهپادهای آمریکایی، برنامه ریزی ترکیه برای افزایش نیروهای نظامی در لیبی، خروج طرح الحاق کرانه باختری از دستور کار تل‌آویو و برجام موضوع اصلی مذاکرات لاوروف ــ ظریف از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: خبرنگاران روس در حال فیلمبرداری و تهیه گزارش از ناآرامی هایی  بودند که در شرکت کنندگان در آنها دادگاه محلی را محاصره کره بودند. این ساختمان نیروهای انتظامی فدرال اعزامی به پورتلند علیرغم نارضایتی مقامات محلی ، در این ساختمان مستقر شده بودند. کلیمنوف مدیر ارشد شبکه اول تلویزیون روسیه اعلام کرد ، ویچسلاو آرخیپوف و یولیا اولخوفسکایا، خبرنگاران این شبکه روسیه  در پورتلند  که مورد حمله پلیس آمریکا قرار گرفتند، آسیب ندیدند اما وسایل و تجهیزات آنها شکسته شد. هر دو خبرنگار روس که مورد حمله قرار گرفتند دارای علایم حاکی از خبرنگاری آنها بودند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه لایحه سیاست دفاعی سالانه را ۲۹۵ به ۱۲۵ تصویب کرد و یک گام به رویارویی با دونالد ترامپ بر سر حذف اسامی نظامیان دوران جنگ داخلی آمریکا از روی پایگاه‌های نظامی نزدیک شد. به گزارش پایگاه خبری هیل، “قانون اختیارات دفاع ملی” سال مالی ۲۰۲۱ آمریکا با اکثریت لازم غیر قابل وتو به تصویب رسید، با این حال ممکن است برخی از ۱۰۸ جمهوری‌خواهی که به نفع این لایحه رای دادند، رای خودشان را تغییر دهند تا از وتوی ترامپ حمایت کنند. در میان ۱۲۵ رای مخالف ۴۳ مورد دموکرات‌ها بودند. لایحه دفاعی ۷۴۰.۵ میلیارد دلاری آمریکا موارد زیادی از جمله افزایش سه درصدی حقوق نظامیان تا ایجاد صندوق ۳.۶ میلیارد دلاری برای مقابله با چین در منطقه هند-اقیانوسیه و تخصیص یک میلیارد دلاری برای کمک به پنتاگون بابت آمادگی برای مقابله با بحران ویروس کرونا را شامل می‌شود.

الکوثر فارسی: رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه از افزایش نگرانی و ترس مقامات این رژیم از پاسخ جنبش حزب‌الله به شهادت یکی از نیروهایش خبر داد. شبکه المیادین به نقل از این رسانه‌ها گزارش داد، به محض اینکه حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای از شهادت یکی از رزمندگان خود در سوریه به نام «علی کامل محسن» خبر داد، دستگاه‌های امنیتی این رژیم سطح آمادگی خود را از ترس پاسخ حزب‌الله بالا بردند. بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که حزب‌الله از مرزهای شمالی خود به شهادت این نیروی خود واکنش دهد. مقاومت اسلامی لبنان عصر امروز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شهید محسن دیروز در حمله هوایی رژیم اسرائیل به اطراف فرودگاه دمشق سوریه به شهادت رسیده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، اینکه حزب‌الله شهادت نیروی خود را رسانه‌ای کرده است این بدین معناست که آن ها «پاسخ خواهند داد».

العالم فارسی: خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از مجموعه دفاعی امارات عربی متحده ( EDGE) نوشت که شرکت تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی این کشور در حال دستیابی کامل به ۴۰ درصد از مالکیت شرکت ” لوکهید مارتین ” است. این مجموعه که در ابوظبی مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای خرید سهام از شرکت ” لاکهید مارتین ” و یک واحد از ” سیکورسکی ” از شرکت‌های وابسته لاکهید مارتین به توافق مشروط رسیده است. مجموعه دفاعی امارات عربی متحده ( EDGE) ، ارزش این معاملات را اعلام نکرده است. لاکهید مارتین (به انگلیسی: Lockheed Martin) شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است که در سال ۱۹۹۵ از به ‌هم پیوستنِ شرکت‌های ” لاکهید کورپوریشن ” و ” مارتین مریتا ” در شهر بتزدا مریلند تشکیل شد.

تی .آر.تی ترکیهمایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد، یک جایزه 5 میلیون دلاری به کسانی که برای دستگیری مایکل خوزه مورنو پرز رئیس دیوان عالی دادگستری ونزوئلا که توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده، همکاری کنند تعلق می گیرد. پمپئو وزیر امور خارجه گفت: “امروز، در چارچوب برنامه جرم سازمان یافته از سوی تشکیلات برون مرزی، اعطا مبلغی تا حدود 5 میلیون دلار پاداش برای اطلاعاتی که به بازداشت یا محکوم کردن اتباع ونزوئلا کمک می کند را اعلام می کنم.” پمپئو ادعا کرد که مورنو پرز و همسرش درگیر فسادهای اساسی بودند و در پرونده های بررسی شده در ونزوئلا، در مقابل پول یا اموال فساد و کارهای غیر قانونی انجام داده اند. پمپئو با بیان اینکه ” ایالات متحده آمریکا همچنان برای نبرد با فساد و بازگرداندن صلح آمیز دموکراسی در کنار مردم ونزوئلا است.” ادعا کرد، پرز در مورد مسائلی همچون آزادی برخی از متهمان یا رد پرونده ها، قضات دادگاه های پایین را هدایت کرده و در بیش از 20 پرونده آنها را وادار کرده تصمیم به نفع طرفی که رشوه داده است، گرفته شود.

خبرگزاری صدا و سیما: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کرونا ویروس را ” ویروس ترامپ ” خواند و بار دیگر از نحوه عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور در مقابله با این بیماری به شدت انتقاد کرد. پلوسی در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد با توجه به سخنان امروز رئیس جمهور گمان می‌کنم وی به اشتباهاتی که تاکنون در استفاده از ماسک مرتکب شده و اینکه کرونا شوخی نیست اذعان کرد.

آناتولی  ترکیه: در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آتش زدن اوراق و اسناد در مقابل کنسولگری چین در شهر هیوستون ایالت تگزاس، واشنگتن از پکن خواست تا کنسولگری خود در هیوستون را تا 24 جولای تخلیه کند. پکن این اقدام واشنگتن را تحریک‌آمیز و مغایر مقررات بین‌المللی خواند. ونگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این زمینه اظهار داشت: بستن یک جانبه کنسولگری چین در هیوستون در بازه زمانی کوتاه، یکی از نشانه‌های آشکار گسترش تنش توسط واشنگتن علیه پکن است. وی هشدار داد: در صورتی که آمریکا از تصمیم خود منصرف نشود، پکن به اقدامات متقابل متوسل خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: نشریه پزشکی «لنست» روز دوشنبه گزارش داد که نخستین فاز آزمایش‌ انسانی واکسن کرونا توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد با موفقیت پشت سر گذاشته و باعث تحریک سیستم ایمنی در برابر این ویروس شده است. در این عملیات، یک دوز از واکسن کرونا در ماه آوریل گذشته (فروردین) به بدن یک هزار و ۷۷  داوطلب تزریق شد که در نتیجه، پادتن و سلول های «تی» تولید شده است. سلول تی یکی از انواع لنفوسیت تی و نوعی گلبول سفید است که در دستگاه ایمنی بدن نقش دارد. دانشمندان انگلیسی بر این باروند که تزریق دوز دوم می‌تواند تأثیرات مضاعفی روی ایمنی افراد داشته باشد. گفته می‌شود که واکسن جدید، عوارض جانبی محدودی را به دنبال دارد که با مصرف مسکن برطرف می‌شود.

خبرگزاری فارس: «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امنیتی عراق ضمن هشدار درباره دستیابی داعش به پهپادهای ساخت آمریکا، گفت که بسیاری از اطلاعات قبلی و کنونی بیانگر حمایت واشنگتن از تروریست‌ها در مناطق مختلف است. الساعدی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که پهپادها از خطرناک‌ترین سلاح‌ها در حال حاضر هستند که بی‌سر و صدا و بدون آنکه حضور این پهپادها احساس شود، باعث کشته و زخمی شدن افراد می‌شوند لذا عراق نیز به فنآوری مدرن برای شناسایی این پهپادها نیاز دارد. این کارشناس امنیتی عراق همچنین گفت که داعش ممکن است از پهپادها در عملیات تروریستی در عراق استفاده کند به خصوص اینکه بر اساس اطلاعات قبلی و کنونی طرف آمریکایی از داعش حمایت کرده و آن را به انواع مختلف سلاح تجهیز می‌کند.

خبرگزاری مهرروزنامه زمان چاپ ترکیه در مطلبی به نقل از منابع آگاه دولت این کشور نوشت: آنکارا برای تعامل با تصمیم اخیر پارلمان مصر مبنی بر اعزام نیروی نظامی به لیبی طرحی را تهیه کرده که وجهه نظامی و دیپلماتیک دارد. این منابع با اعلام اینکه ترکیه از نزدیک تبعات تصمیم اخیر پارلمان مصر درخصوص لیبی را زیر نظر دارد، گفت: آنکارا آمادگی دارد به هر نوع حمله ای که از سوی هر طرفی علیه نظامیان ترکیه در لیبی صورت بگیرد، واکنش نشان دهد. منابع آگاه دولت ترکیه اعلام کردند: اگر مصر به لیبی نیروی نظامی اعزام کند. ترکیه، نیروها و تجهیزات نظامی خود را در لیبی افزایش خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش خبرگزاری «نووستی»، اصلی‌ترین موضوع مذاکرات حضوری امروز (سه‌شنبه) “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه و “محمد جواد ظریف” وزیر خارجه ایران در مسکو، که در فاصله‌ای حدود یک ماه، برای دومین بار انجام می‌شود، اوضاع کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود. سفر قبلی آقای ظریف به پایتخت روسیه در تاریخ 16 ژوئن (27 خرداد ماه) انجام شده بود که به یکی از نخستین دیدارهای بین‌المللی تبدیل شد که پس از وقفه‌ای طولانی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، صورت گرفته بود.

خبرگزاری موج: «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی فعلاً در جدول کاری مقامات این رژیم قرار ندارد. وی در ادامه افزود: ما فعلاً با موج دوم گسترش ویروس کرونا درگیر هستیم. پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجدانه از اجرای طرح الحاق طی اوایل ماه ژوئیه سخن می‌گفت. سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص به تعویق افتادن طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به معنی لغو آن نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *