جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اشغالگران بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کردند

تهران – ایرنا – دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

Loading

رسانه ها؛کاهش تنش با چین در دستور کار و…

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اولین رایزنی رسمی اتحادیه اروپا و چین با هدف کاهش تنش‌ها، تعلیق تحریم‌های چین از سوی ترامپ، مخالفت قاطعانه پکن با دخالت نیروهای خارجی در هنگ کنگ، خشم اروپا از تکروی‌های آمریکا برای حل مناقشات کوزوو-صربستان، درخواست فوری هند از روسیه برای تحویل اس 400 برای مقابله با چین، هشدار نتانیاهو به گانتز، جنگ نیابتی عربستان و امارات در سقطری یمن، اعزام کماندوهای ترکیه به شمال عراق، درخواست فوری سازمان ملل برای پایان درگیری ها در افغانستان، ابراز تمایل ترامپ به دیدار با مادورو، ادامه تنش در روابط بین سئول و پیونگ یانگ، بالا گرفتن مناقشه میان مصر و اتیوپی بر سر آب رود نیل و  آخرین تحولات کرونا در جهان  از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اتحادیه اروپا و چین امروز (دوشنبه) در نشستی مجازی با هدف کاهش تنش‌ها گفت‌وگو می‌کنند. این اولین مذاکرات رسمی آن‌ها از زمان تیرگی روابط بر سر اتهام‌زنی اروپایی‌ها به چین درباره آنچه “انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا” می‌خواندند، محسوب می‌شود. اوزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا با لی کچیانگ، نخست‌وزیر و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین کنفرانس ویدیویی برگزار خواهند کرد.

العالم فارسی:  دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا گفت تحریم‌های این کشور علیه چین را به منظور عدم تداخل در توافق تجاری با پکن تعلیق کرده است. وی در گفت‌وگو با «جاناتان سوان» خبرنگار تارنمای آکسیوس گفت که تحریم‌های وزارت خزانه‌داری این کشور علیه برخی مقام‌های چینی به دلیل فشار علیه مسلمانان اویغور در استان خودمختار سین‌کیانگ را اعمال نکرده است.

رادیو چین: سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ اتهامات و اظهارات غیر مسئولانه اخیر برخی سیاستمداران غربی ، مسئولان سازمانهای بین المللی و پارلمان اروپا درباره امور هنگ کنگ و امور داخلی چین را به شدت محکوم و نارضایتی و مخالفت شدید خود با این دخالت ها را ابراز کرد.این مقام دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ با تاکید بر این موضوع که حفظ امنیت ملی کلیدی ترین و اساسی ترین عنصر حاکمیت ملی محسوب می شود، گفت که هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که اقداماتی صورت گیرد که امنیت ملی اش به خطر بیفتد.

خبرگزاری تسنیم: تصمیم آمریکا برای انجام مذاکرت با سران کشورهای صربستان و کوزوو در کاخ سفید بدون مشارکت و هماهنگی با اتحادیه اروپا موجبات ناراحتی و عصبانیت مقامات این اتحادیه را فراهم کرده است. در 27 ژوئن (29 تیرماه) روسای جمهوری کوزوو و صربستان به کاخ سفید دعوت شده‌اند. این مسئله خشم برلینو اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

خبرگزاری مهر: همزمان با اوج گیری تنش‌های مرزی بین هند و چین و بروز درگیری میان دو کشور، «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند امروز دوشنبه عازم روسیه شد. هدف اصلی از انجام این سفر انجام مذاکرات نظامی و همچنین درخواست از مسکو برای تحویل فوری سامانه موشکی اس ۴۰۰ با توجه به درگیری‌های نظامی با چین اعلام شده است.این در حالی است که گفته می‌شود روسیه قصد دارد تحویل سامانه اس ۴۰۰ به هند را تا دسامبر ۲۰۲۱ به تعویق بیاندازد.

خبرگزاری فارس: در حالی که گفته می‌شود آمریکا موافقت با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به موافقت «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم منوط کرده، اکنون برخی گزارش‌ها از ضرب‌الاجل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تل‌آویو به او حکایت دارد.نشریه عبری‌زبان «اسرائیل‌هیوم» امروز (دوشنبه) گزارش داد نتانیاهو به گانتز – که یکی دیگر از نخست‌وزیران چرخشی کابینه ائتلافی تل‌آویو است – هشدار داده یا با طرح اشغال کرانه باختری موافقت کند یا این رژیم را به انتخابات مجدد می‌کشاند.

الکوثر فارسی: با کمک عربستان سعودی به شورای انتقالی جنوب، جزیره سقطری در جنوب یمن سقوط کرد و استاندار سقطری در دولت منصور هادی نیز ائتلاف سعودی را خائن به یمنی ‌ها خواند. در دو ماه اخیر درگیری میان شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان سعودی افزایش داشته است. این درگیری ها به سمت تسلط شورای انتقالی بر مناطق تحت کنترل دولت مستعفی یمن حرکت کرده است. شورای انتقالی جنوب که عملاً بر استان جنوبی عدن سیطره دارد، در اختیار گرفتن کنترل کامل استان های شبوه، ابین و سقطری در جنوب یمن را پیگیری می کند.

آناتولی  ترکیه: وزارت دفاع ملی ترکیه از اعزام یگان‌های کماندویی به شمال عراق جهت شرکت در عملیات «پنجه-ببر» خبر داد. نیروهای مسلح ترکیه در 15 ژوئن به‌دلیل افزایش حملات تروریست‌های پ.ک.ک از شمال عراق به پاسگاهای پلیس و پایگاه‌های مرزی کشور عملیات «پنجه-عقاب» و در 17 ژوئن نیز عملیات «پنجه-ببر» را آغاز کردند.

 ان. اچ.کی ژاپن: سازمان ملل متحد از نیروهای دولتی افغانستان و طالبان خواسته است فوراً درگیری ها را متوقف کنند.هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان روز یکشنبه در گزارشی این درخواست را مطرح کرد. این گزارش هشدار می دهد که تعداد زیادی از کادر مراقبت های بهداشتی از وضع بد امنیتی در این کشور ضربه می خورند. به گفته این گزارش، نبرد بین دو طرف حتی پس از امضای توافقنامه صلح در ماه فوریه بین آمریکا و طالبان نیز ادامه داشته است.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضمن کم اهمیت جلوه دادن تصمیم پیشین خود مبنی بر به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد که احتمال دیدارش با نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور وجود دارد.رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «شاید درباره اش فکر کنم. مادورو مایل به ملاقات است و من هم هرگز با دیدار کردن مخالفتی ندارم.»

اسپوتنیک روسیه:  کره شمالی امکانات تبلیغاتی خود علیه کره جنوبی از جمله بلندگوها را به مرز با این کشور باز می‌گرداند. کره‌شمالی در حال نصب دوباره بلندگوهای تبلیغاتی در مرز است که پیش از این بر اساس توافق با کره جنوبی برچیده شده بودند. ارتش کره جنوبی متوجه فعالیت متناوب نیروهای کره شمالی در مناطق استقرار آنها شده است. گزارش شده است که پخش کننده‌های رادیویی به طور هم‌زمان در چندین نقطه از منطقه غیرنظامی نصب می شوند.

دویچه وله:  تازه‌ترین دور از گفت‌وگوهای میان مصر و اتیوپی بر سر آب رودخانه نیل، که برای این دو کشور و برخی دیگر از کشورهای پائین دست، به خصوص سودان ارزشی حیاتی دارد بدون نتیجه خاتمه یافت. اتیوپی اصرار دارد سد عظیم النهضه بر روی شاخه‌ای از رود نیل را تکمیل و آب‌گیری آن را ماه ژوئیه آغاز کند. این در حالی است که مذاکره بر سر حق‌آبه کشورهای پائین‌دست به بن‌بست خورده و مصر نگران خشکیدن ۳۰ در صد مزارع خود است.
 خبرگزاری صدا و سیما:
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی شمار بهبودیافتگان از بیماری ویروس کرونا در جهان به مررز پنج میلیون نفر رسیده است. شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا به ۴۷۰ هزار و ۷۰۳ هزار نفرنیز  افزایش یافته و تعداد بهبودیافتگان به ۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *