جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading

رسانه ها؛ تحرکات مشکوک آمریکا در عراق و…

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: استقرار یک سامانه پدافند موشکی دیگر آمریکا در عراق، واکنش وزارت دفاع عراق به تحرکات آمریکا در این کشور، هشدار حزب‌الله عراق به کاخ سفید، ادامه لفاظی های ترامپ ضد ایران، برگزاری نشست شورای امنیت با محور«آتش بس ملی در سوریه»،گفت‌ وگوی پوتین و اردوغان درباره سوریه، گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان با محوریت یمن و کرونا، هشدار سناتور آمریکایی به عربستان به دنبال سقوط قیمت نفت خام، استقبال پاکستان از تشکیل تیم مذاکره طالبان و دولت افغانستان، آخرین آمار مبتلایان کووید-19 در سراسر جهان ، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا، درخواست کمک تعداد زیادی از کشورها از صندوق بین المللی پول به خاطر کرونا، هشدار چهار نهاد بین‌المللی در مورد وضعیت پناهجویان ، وضعیت بحرانی اقتصاد فرانسه و جزئیات اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور در حال راه اندازی یک سامانه پدافند موشکی در عراق است. سخنگوی پنتاگون در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت که اقدامات برای ایجاد پدافند موشکی در عراق در حال انجام است.وی همچنین تأکید کرد که «به دلایل امنیتی وضعیت سامانه موشکی را که در حال راه اندازی است، اعلام نمی‌کنیم.»

الکوثر فارسی:  وزارت دفاع عراق تاکید کرد، خروج آمریکا از چند پایگاه نظامی در آن کشور تاثیری بر امنیت عراق و عملیات‌ها علیه گروه تروریستی داعش ندارد. «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق  ضمن اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از برخی پایگاه‌های نظامی در عراق گفت، ارتش عراق امنیت کشور را تامین کرده است و تروریست های داعش را از کشور بیرون رانده و با عناصر باقیمانده آنها مبارزه می کند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه گروه‌های مقاومت عراق تاکید کرد که اگر واشنگتن مرتکب حماقتی شود٬ پاسخی به آن می‌دهیم که فکرش را هم نمی‌کند. در هفته‌های اخیر عراق شاهد تحولات گسترده‌ای بوده است. در این میان شیوع ویروس کرونا که بر همه جهان سایه گسترانده٬ نتوانست مانع ادامه تجاوزات نظامی آمریکا علیه عراق شود و برخی اخبار حاکی از آن است که واشنگتن قصد دارد مواضع حشد شعبی را در مناطق مختلف این کشور مورد هدف قرار داده و هم‌زمان با آن هم اخباری می‌رسد مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت عراق سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» در این کشور مستقر کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه: رئیس‌جمهور ایالات متحده به ایران هشدار داد که اگر این کشور به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کند، بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.ترامپ در این پیام نوشت: براساس اطلاعات و اعتقاد ما، ایران وگروه های نیابتی اش در حال برنامه‌‌ریزی حمله مخفیانه علیه نیروها یا دارایی‌های آمریکا در عراق هستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران باید تاوان سنگینی پس بدهد.

العالم فارسی: شورای امنیت سازمان ملل اواسط ماه میلادی جاری نشستی با محور «آتش بس ملی در سوریه» برگزار می کند.«خوزه سینگر ویسینگر» فرستاده ویژه جمهوری دومینیکن در شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که این شورا اواسط ماه میلادی جاری (سیزدهم آوریل/۲۵ فروردین ماه) نشستی با هدف گفتگو پیرامون یک آتش بس ملی در سوریه برگزار می‌کند.

پارس تودی:  کاخ ریاست‌جمهوری روسیه چهارشنبه شب از گفت وگوی تلفنی “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور این کشور با “رجب طیب اردوغان” رئیس‌جمهور ترکیه درباره سوریه خبر داد.کاخ کرملین اعلام کرد، پوتین و اردوغان در این گفت وگوی تلفنی درباره  مسائل مربوط به سوریه بویژه اجرای توافقات روسیه و ترکیه درباره برقراری ثبات در استان ادلب ، شمال سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه آمریکا با همتای عربستانی خود درباره بحران یمن و شیوع کرونا گفتگوی تلفنی کرد. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود حمایتش را از تلاش‌های مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای حل بحران این کشور اعلام کرد.دو طرف مدعی شدند که بی ثباتی در یمن تنها به نفع ایران است و باید با این کشور مقابله کنند.

خبرگزاری ایرنا:  سناتور جمهوریخواه در آمریکا به عربستان هشدار داد که چنانچه نقشی سازنده در بازار نفت خام ایفا نکند، پیش نویس طرحی را برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تهیه خواهد کرد. «دن سالیون» گفت: در صورت تصویب این طرح از سوی نمایندگان، اگر عربستان برای ثبات بازار نفت اقدام سازنده‌ای نداشته باشد، خواستار بازگشت تمامی نیروهای آمریکایی و سامانه‌های دفاع موشکی از عربستان می شوم.وی تاکید کرد که  چنانچه عربستان تحرکی در این زمینه نداشته باشد، روابط راهبردی واشنگتن و ریاض دستخوش تغییر خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام آباد از اعلامیه اخیر رهبری افغانستان مبنی بر تشکیل تیم مذاکره کننده با طالبان استقبال می‌کند و امیدوار است این اقدام دولت کابل راه را برای گفتگوی میان تمامی گروه‌های افغان هموار کند. بیانیه وزارت خارجه پاکستان تشکیل این کمیته را تعهد دولت کابل برای اولویت بخشی به صلح و آشتی در افغانستان تعبیر و تصریح کرد: توافق نامه صلح آمریکا و طالبان فرصتی تاریخی برای برقراری صلح و ثبات پایدار در افغانستان فراهم کرده که این هدف می‌تواند از طریق حل اختلافات و همکاری سازنده همه طرف‌ها در جهت منافع عالی این کشور تحقق یابد.

رادیو چین: آمار مبتلایان کووید-19 در سراسر جهان به 820 هزار نفر رسید.جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که تا ساعت 18 عصر چهارشنبه به وقت اروپای مرکزی، آمار مبتلایان به کووید-19 در جهان به 827،419 نفر و آمار موارد فوتی به 40،777 رسیده است. طبق این آمار، کووید-19 در 205 کشور و منطقه جهان شیوع پیدا کرده و آمار تعداد مبتلایان در خارج از چین به 740 هزار نفر رسیده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: دانشگاه جانز هاپکینز می گوید شمار تلفات روز چهارشنبه به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است. ایالت نیویورک با ۸۳ هزار و ۷۱۲ مورد بیشترین تعداد را در آمریکا دارد. فرماندار اندرو کومو روز چهارشنبه گفت آخرین مدل سازی ها نشان می دهند اوج موارد در این ایالت احتمالا در انتهای ماه آوریل اتفاق میفتد.

اسپوتنیک روسیه: بیش از 80 کشور جهان برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا از صندوق بین المللی پول (IMF) درخواست کمک کرده اند.سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت: کل مبلغ کمک های درخواست شده از 20 میلیارد دلار فراتر رفته است.به گفته وی ، درخواست هایی از بسیاری از کشورهای کم درآمد ، کشورهای کوچک و کشورهای دارای اقتصاد های در حال توسعه وجود دارد.

دویچه وله: چهار نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای مشترک نسبت به وضعیت نگران‌کننده پناهجویان، مهاجران و آوارگان در همه‌گیری ویروس کرونا هشدار دادند. آنها از دولت‌ها خواستند تا برای حفاظت از جان همه انسان‌ها تلاش کنند.کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، سازمان جهانی بهداشت، سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داده‌اند که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط نگران‌کننده‌ای را برای پناهجویان، مهاجران، آوارگان و افراد بدون تابعیت بوجود آورده است.

یورونیوز: همزمان با افزایش شتاب شیوع ویروس کرونا در فرانسه و ۱۵ روز پس از آغاز اجرای سیاست قرنطینه عمومی، برآوردهای اولیه حاکی از فراتر رفتن تبعات اقتصادی آن از پیش‌بینی‌های اولیه دولت است، با این حال ۹۳ درصد مردم انتظار دارند که دولت برای دومین بار مدت زمان قرنطینه را تمدید کند. موسسه اعتبارسنجی مودیز پیش‌بینی کرده که رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سال ۲۰۲۰ به منفی ۱.۴ درصد خواهد رسید.

خبرگزاری فارس: پس از حدود یک سال و نیم از راه‌اندازی سامانه موسوم به اینستکس، روز گذشته اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب این سامانه مالی انجام شد.روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی به انتشار برخی جزئیات از اولین تراکنش مالی میان اروپا و ایران تحت سامانه مالی اینستکس اشاره کرد.بر اساس اعلام این افراد، ارزش مالی این قرارداد تقریبا 500 هزار یورو (548 هزار دلار) بوده است و تجهیزات فروخته شده هیچ ارتباطی به همه‌گیری ویروس کرونا ندارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *