جدیدترین مطالب

روسیه، محور تنش

روسیه، محور تنش

وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار از شانگهای، روز گذشته در پکن با همتای چینی خود دیدار و درباره روابط نظامی، اقتصادی و تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد. آنتونی بلینکن در این دیدار درباره عوامل منفی در روابط واشنگتن و پکن از‌جمله کمک پکن به مسکو در جنگ اوکراین هشدار داد.

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

صادق قنادزاده معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در روابط با آفریقا صادرات در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی مانند پتروشیمی، فنی مهندسی و صنایع فلزی را دنبال می‌کنیم افزود: واردات در حوزه‌های کالاهای اساسی مانند محصولات کشاورزی و معدنی راپیگیری می کنیم.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه، محور تنش

روسیه، محور تنش

وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار از شانگهای، روز گذشته در پکن با همتای چینی خود دیدار و درباره روابط نظامی، اقتصادی و تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد. آنتونی بلینکن در این دیدار درباره عوامل منفی در روابط واشنگتن و پکن از‌جمله کمک پکن به مسکو در جنگ اوکراین هشدار داد.

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

صادق قنادزاده معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در روابط با آفریقا صادرات در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی مانند پتروشیمی، فنی مهندسی و صنایع فلزی را دنبال می‌کنیم افزود: واردات در حوزه‌های کالاهای اساسی مانند محصولات کشاورزی و معدنی راپیگیری می کنیم.

ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی

ویدیویی از لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9 در آسمان صعده در شمال این کشور را ببینید. این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند./دانشجو

Loading

رسانه ها؛ هشدار پوتین به قدرت های نظامی و…

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار پوتین درخصوص حمله قدرتهای دیگر به روسیه، ادامه عملیات ترکیه در ادلب، آزادسازی شهر راهبردی «سراقب» در ادلب  توسط ارتش سوریه، عدم تعهد روسیه به امنیت نیروی هوایی ترکیه در سوریه، اولین آزمایش موشکی کره شمالی در ۲۰۲۰،  استعفای نخست وزیر جدید عراق، سفر سران حماس  و جهاد اسلامی فلسطین به مسکو، آغاز سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، دخالت نهادهای اروپایی در بحث مهاجران  سرگردان در مرز ترکیه و یونان ، اختصاص بودجه اضطراری برای مبارزه باکرونا از سوی سازمان ملل، روند نزولی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین، روند صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا، امکان خروج بوتجج از رقابتهای حزب دموکرات برای ریاست جمهوری و ادامه واکنش ها به توافقنامه صلح آمریکا و طالبان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 خبرگزاری صدا و سیما: رییس جمهور روسیه گفت توانایی نظامی روسیه در حدی است که هیچ کشوری به فکر جنگ با این کشور نباشد. پوتین گفت:   هیچکس فکر حمله به روسیه را در سر نپروراند. رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه قصد جنگیدن با کشوری را ندارد ، اما قدرت نظامی ما ، قصد مناقشه با مسکو را غیرممکن می کند.

آناتولی  ترکیه:  وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد عملیات «سپر بهار» نیروهای کشورمان از تاریخ 27 فوریه در ادلب سوریه آغاز شده و با موفقیت ادامه دارد.خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد:‌ عملیات «سپر بهار» نیروهای کشورمان در واکنش به حمله اسد از تاریخ 27 فوریه در ادلب آغاز شده است و با موفقیت ادامه دارد.

خبرگزاری مهر:  نیروهای مقاومت سوری یک دستاورد بزرگ و مهم را رقم زدند و پس از درگیری های نفس گیر با تروریست های جبهه النصره، شهر مهم و راهبردی «سراقب» در ادلب را آزاد کردند.تسلط نیروهای مقاومت سوری بر شهر راهبردی سراقب پس از سلسله درگیری‌های نفس گیر آنها با تروریست‌های جبهه النصره محقق شد.

اسپوتنیک روسیه:  اولگ ژوراولیوف رئیس مرکز آشتی روسیه در کشور سوریه اعلام کرد: روسیه نمی تواند امنیت هواپیمایی ترکیه را در سوریه پس از بستن آسمان بالای ادلب را تضمین کند. دریاسالار اولگ ژوراولیوف رئیس مرکز آشتی روسیه در کشور سوریه اذعان کرد: مقامات سوریه مجبور شدند چنین اقدامی را علیه وضعیت به شدت تشدید شده در فضای هوایی استان ادلب انجام دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): برای اولین بار در ۲۰۲۰، کره‌شمالی ۲ پرتابه نامشخص شلیک کرد. این خبر را ستاد مشترک نیروهای کره جنوبی اعلام کرده است. براساس گزارش خبرگزاری کره‌جنوبی (یونهاپ)، این اولین بار در سال ۲۰۲۰ است که کره شمالی طی آن پرتابه‌ای را شلیک می‌کند، این شلیک جدید کره شمالی ۹۵ روز بعد از شلیک اخیر آن در ۲۸ نوامبر سال گذشته محسوب می‌شود.

الکوثر فارسی: برهم صالح رئیس جمهور عراق با استعفای محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید این کشور موافقت کرد.محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید عراق که هنوز کابینه اش از مجلس رای اعتماد نگرفته، از رئیس جمهور خواست با استعفایش موافقت کند.رئیس جمهور عراق در اطلاعیه‌ای ضمن پذیرش استعفای محمد علاوی گفت: به استناد بند ۷۶ قانون اساسی عراق گفتگو‌های خود با گروه‌های سیاسی برای انتخاب نخست وزیر جدید را از امروز دوشنبه آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: جهاد اسلامی فلسطین از دعوت رسمی روسیه از دبیرکل این جنبش برای سفر به مسکو خبر داد. «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین دعوتی رسمی از روسیه برای سفر به این کشور دریافت کرد.بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در بیانیه جهاد اسلامی آمده، النخاله به این دعوت پاسخ مثبت داده و مقدمات لازم برای انجام سفر در حال اجراست.از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز (یکشنبه) وارد روسیه شد و قرار است با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور دیدار کند.

العالم فارسی: انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی در حالی امروز آغاز شد که نظرسنجی‌های پیش از آن نشان می‌داد که بن‌بست سیاسی عدم تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی طی یک سال اخیر، امروز دوشنبه (دوازدهم اسفند) آغاز شد.

دویچه وله: اتحادیه اروپا برای کمک به حل بحران پناهجویی در مرز یونان و ترکیه نیروهای فرانتکس، آژانس اروپا برای کنترل مرزها و سواحل اروپا را به این منطقه فرستاد. وضعیت در مرز ترکیه و یونان به مرحله بحرانی رسیده است. روز یکشنبه اول مارس هزاران پناهجو به پازارکوله، منطقه مرزی میان یونان و ترکیه رسیده‌اند پس از آنکه ترکیه مرزهای خود با یونان را به روی پناهجویانی که در این کشور بودند باز کرد، بحرانی انسانی در مرز یونان پدید آمد.

رادیو چین: سازمان ملل 15 میلیون دلار بودجه اضطراری را به مقابله با ویروس کرونای جدید اختصاص داد. سازمان ملل متحد اعلام کرد سازمان بهداشت جهانی و یونیسف این بودجه را صرف اموری مانند تشخیص شیوع ویروس، امور پژوهش و تجهیز آزمایشگاه‎ها در کشورهای مختلف خواهند کرد.

پارس تودی: کمیسیون بهداشت چین روز دوشنبه از ابتلای 202 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. کمیسیون بهداشت چین همچنین اعلام کرد، شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در این کشور به 2912 نفر رسیده است.این آمار نشان دهنده کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین نسبت به روزهای قبل است.

خبرگزاری تسنیم: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی همچنان افزایش یافته است و همراه با آن محدودیتها هم تشدید می‌شود. در همین راستا فرانسه هم به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا روز یکشنبه موزه لوور را تا اطلاع ثانونی تعطیل کرد.مدیران موزه لوور در بیانیه کوتاهی اعلام کردند که کارمندان این موزه در تصمیمی به‌جهت پیشگیری از انتشار ویروس، بازدید از موزه را خلاف برنامه قبلی در صبح یکشنبه متوقف کردند در حالی که تا بعدازظهر همان روز هنوز تعداد زیادی از بازدیدکنندگان منتظر ورود به داخل ساختمان بودند.

 ان. اچ.کی ژاپن: چندین رسانه آمریکایی گزارش می دهند که پیت بوتجج، شهردار سابق ساوث بند در ایالت ایندیانا، تصمیم گرفته است که از ادامه رقابت برای نامزدی رییس جمهوری حزب دموکرات کناره گیری کند. بوتجج در ایالات تعیین کننده آیووا و نیو همشایر، که این رقابت ها ابتدا در آنجا برگزار شد پشتیبانی فراوانی به دست آورد. اما پس از آن نتوانست حمایت رای دهندگان غیرسفیدپوست را جلب کند.

یورونیوز: وزارت خارجه عربستان سعودی با استقبال از توافق صلحی که میان نمایندگان آمریکا و طالبان امضا شد، اعلام کرد که امیدوار است این توافق به آتش‌بسی جامع، دائمی و سراسری در افغانستان منتهی شود.شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان هم  گفت: «پاکستان بخشی از مسئولیت‌های خود را که تسهیل کارها برای رسیدن به این توافق صلح بود، انجام داده است. وزارت خارجه  ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا برای امضای قرارداد صلح یا تعیین تکلیف در مورد آینده افغانستان جایگاه حقوقی ندارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *