جدیدترین مطالب

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

گورهای جمعی بیمارستان ناصر و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است.نیروهای امدادرسانی می‌گویند: آنها اجسادی را با دستان بسته، شکم باز شده و بخیه زده پیدا کردند که با روش‌های معمول بخیه زدن زخم‌ها در نوار غزه مغایرت دارد و این موضوع شبهه‌هایی را در مورد سرقت برخی از اعضای بدن انسان ایجاد می‌کند.

Loading

رسانه ها؛ سفر بورل به تهران و…

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر جوزف بورل برای اولین بار به تهران‏، تهدید اردوغان به حمله نظامی به سوریه، سفر پسا بریگزیت ماکرون به لندن، مخالفت اتحادیه عرب با طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» ترامپ، نتانیاهو به دنبال ترغیب اوگاندا برای احداث سفارت در قدس اشغالی، رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی و شبیه‌سازی جنگ در چندین جبهه، هشدار کنگره آمریکا درباره فعالیت هواوی در انگلیس، اعزام ۶۰۰ نظامی جدید فرانسه به منطقه ساحل آفریقا، آمار  آلودگی به ویروس کرونای جدید در خارج از چین، واکنش ها به انتخاب علاوی به عنوان نخست وزیر، دستور ترامپ به استفاده از مین‌های ضدنفر برای ارتش آمریکا و سفر رئیس سیا به رام الله از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم: سخنگوی وزارت خارجه ایران از سفر هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران خبرداد.سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جوزف بورل هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که جانشین خانم فدریکا موگرینی شده است برای نخستین بار پس از تصدی این سمت فردا به ایران سفر می کند و با وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

الکوثر فارسی:  رجب طیب اردوغان در سخنانی گفت: ترکیه برقراری ثبات در سوریه را می خواهد و هر کاری ضروری باشد حتی استفاده از نیروی نظامی، فروگذار نخواهد کرد. رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد که ترکیه توافقی با روسیه برای جلوگیری از حمله به ادلب و حمایت از ثبات و راه حل سیاسی در سوریه امضا کرده است، اما این توافق از طرف دمشق و مسکو نقض می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهوری فرانسه برای اعطای بالاترین نشان کشورش در هشتادمین سالگرد سخنرانی ژنرال شارل دو گل از لندن برای مردم فرانسه و ادای احترام به “مقاومت فرانسه” ژوئن به لندن می‌رود. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نامه‌ای برای “دوستان انگلیسی”  نوشت: من در ژوئن به لندن می‌روم تا بالاترین نشان کشورم را که نشان افتخار است برای ادای احترام به شجاعت بزرگ تمامی یک کشور و مردم در جریان جنگ دوم جهانی اعطا کنم.

خبرگزاری آناتولی : اتحادیه عرب طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» ترامپ را تماما رد و تاکید کرد که به هیچ وجه آن را در نظر نخواهد گرفت. در بیانیه پایانی این نشست که در سطح وزرای خارجه اتحادیه عرب برگزار شد آمده است: طرح ترامپ برای برقراری صلح عادلانه، دائمی و جامع مناسب نیست، بلکه به معنای ورود به روند جدیدی برای جلوگیری از مذاکرات صلحی است که به مدت 30 سال ادامه داشته است. اتحادیه عرب کاملاً با این طرح مخالف است.

خبرگزاری فارس:  رسانه‌ رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر بنیامین نتانیاهو به اوگاندا گزارش داد، او درصدد ترغیب مقام‌های این کشور برای احداث سفارت در قدس اشغالی است. طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر این رژیم فردا دوشنبه در سفری یک روزه به اوگاندا می‌رود تا درباره دایر کردن سفارت اوگاندا در قدس اشغالی با مقام‌های این کشور صحبت کند.

خبرگزاری تسنیم:  رسانه‌های رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش نظامی ارتش این رژیم با شبیه‌سازی جنگ در چندین جبهه خبر دادند. ادعای شبیه سازی جنگ در چندین جبهه در حالی است که مقامات نظامی ارشد صهیونیست بارها به آماده نبودن ارتش رژیم اشغالگر برای ورود در چندین جبهه اعتراف کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: چهل و دو نماینده کنگره آمریکا در اقدامی بی‌سابقه با ارسال نامه به انگلیس درباره «هزینه فاجعه بار» اجازه به شرکت فناوری هواوی برای ساخت شبکه نسل پنجم اینترنت در این کشور هشدار دادند. این نامه به کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس ارسال شده و در آن هشدار داده می شود که «دولت و صنایع خصوصی در چین تلاش می کنند با همکاری یکدیگر نفوذ حزب حاکم کمونیست این کشور را گسترش دهند».

خبرگزاری مهر: وزیر دفاع فرانسه از اعزام ۶۰۰ نظامی جدید این کشور به منطقه ساحل آفریقا خبر داد.«فلورانس بارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز اعلام کرد که کشورش ۶۰۰ نظامی دیگر به منطقه ساحل آفریقا اعزام خواهد کرد. به موجب توافق فرانسه با کشورهای ساحل آفریقا حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نظامی فرانسوی در این منطقه حضور دارند.

ان اچ کی ژاپن: آلوده شدن ۱۷۰ نفر به ویروس کرونای جدید در ۲۶ کشور و منطقه خارج از سرزمین اصلی چین تا کنون به تایید رسیده است.  در کانادا، ایتالیا، بریتانیا و روسیه هر یک دو مورد آلودگی تایید شده است.

اسپوتنیک روسیه:  برهم صالح، رئیس جمهورعراق، محمد توفیق علاوی، وزیر سابق ارتباطات و سیاستمدار 65 ساله را به عنوان نخست وزیر کشور معرفی کرد.گفته شده است که انتخاب علاوی توسط صالح، به دنبال توافق گروه‌های سیاسی با یکدیگر بوده است. محمد توفیق علاوی پس از مأمور شدن برای تشکیل دولت جدید با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار کرد.

دویچه وله:  ترامپ ممنوعیت استفاده از مین‌های ضدنفر را برای ارتش آمریکا لغو کرد. این محدودیت توسط باراک اوباما وضع شده بود.هم اکنون بیش از ۱۶۰ کشور جهان استفاده از این سلاح غیرانسانی را ممنوع کرده‌اند. طبق اطلاعیه کاخ سفید، ارتش آمریکا از این پس می‌تواند، در شرایطی خاص از مین‌های ضدنفر پیشرفته‌ای که از دور قابل کنترل هستند، استفاده کند.

پارس تودی:  رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا»، بعد از اعلام طرح معامله قرن از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا باهدف ارعاب فلسطینی ها به رام الله رفت. «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یک روز پس از اعلام معامله قرن با سفر به شهر رام الله مقر تشکیلات خود گردان فلسطین تلاش کرد تا مقامات فلسطینی را به ادامه تعامل و همکاری با امریکا ترغیب کرده و تضمین هایی از آنها دریافت کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *