جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

نظرسنجی سی‌ان‌ان: رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

نظرسنجی جدید شبکه خبری سی‌ان‌ان نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که با نزدیک‌تر شدن انتخابات در نوامبر امسال، آمریکایی‌ها به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نگاه مثبت‌تری دارند و به طور فزاینده‌ای از او نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، حمایت می‌کنند و دوره ریاست‌جمهوری او را موفقیت‌آمیز می‌دانند.

نظرسنجی سی‌ان‌ان: رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

نظرسنجی جدید شبکه خبری سی‌ان‌ان نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که با نزدیک‌تر شدن انتخابات در نوامبر امسال، آمریکایی‌ها به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نگاه مثبت‌تری دارند و به طور فزاینده‌ای از او نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، حمایت می‌کنند و دوره ریاست‌جمهوری او را موفقیت‌آمیز می‌دانند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح سرپیچی کردند

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش اسرائیل از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند».

این بخشی از گزارش  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح سرپیچی کردند

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش اسرائیل از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند».

این بخشی از گزارش  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.

ماسک در باره اوکراین چه گفت؟

مذاکرات بین ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ایالات متحده در مورد ادامه حمایت از کی یف یک اشتباه بزرگ است.

Loading

رسانه ها: کاهش کمک مالی اتحادیه اروپا به ترکیه و …

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کاهش کمک مالی اتحادیه اروپا به ترکیه، رایزنی عراق با آمریکا درباره روابط امنیتی دو کشور، برگزاری کنفرانس لیبی در آلمان، کاهش حمایت جمهوری خوان از ترامپ، افزایش حملات نظامی سعودی به یمن، آزادی تروریستها توسط نیروهای سوریه دموکراتیک، رایزنی مقامات آمریکا و اقلیم برای احداث ۴ پایگاه نظامی در کردستان عراق، انتقاد تند رهبر ائتلاف آبی سفید رژیم صهیونیستی از نتانیاهو، مخالفت معاون سیاسی رهبر طالبان با حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، حضور احتمالی ناوهای نظامی کره جنوبی در تنگه هرمز، تجدید نظر آلمان در روابط با ناتو و تلاش هواداران خلیفه حفتر برای توقیف صادرات نفت لیبی مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: اتحادیه اروپا کمک‌های مالی خود به ترکیه را به دلیل عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه و آنچه که آن را اقدامات غیر قانونی در شرق مدیترانه می خواند تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد. اتحادیه اروپا دلیل این تصمیم را حفاری‌های غیرمجاز ترکیه در میدان‌های گازی سواحل قبرس واقع در شرق مدیترانه و نیز انجام عملیات نظامی در سوریه عنوان کرده است.

العالم: سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه گفت که دولت عراق در حال رایزنی با آمریکا درباره روابط امنیتی است. خلف در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» افزود که عراق ملاحظات و طرح‌هایی درباره این پرونده دارد و در تلاش است تا همه چیز به نحوی پیش برود که منافات با حاکمیت عراق نداشته باشد و این مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است.

ایرنا: تشدید جنگ قدرت در کشور آفریقایی لیبی و تلاش های سیاسی منطقه ای و بین المللی موجب شد تا برلین پایتخت آلمان فردا (یکشنبه) میزبان کنفرانسی برای تعیین سرنوشت و حل اختلافات طرفهای درگیر در لیبی شود. انتظار می رود که در این کنفرانس بین المللی در خصوص مسائل مربوط به حل بحران لیبی از جمله مسئله پایان اقدامات جنگی و برقراری آتش بس دائمی بین طرف‌های متخاصم و آغاز گفت و گوهای سیاسی و وحدت ملی تحت نظارت سازمان ملل تبادل نظر شود.

خبرگزاری صدا و سیما: الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت:” دفاع جمهوری خواهان از رئیس جمهور به شدت کاهش یافته است. خیانت او به سوگندش‏، امری غیرقابل انکار است. او باید از سمت خود برکنار شود. “

خبرگزاری فارس: ائتلاف سعودی طی سه روز اخیر حملات را در جبهه‌های مختلف یمن شدت بخشیده است که با مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی، ده‌ها نفر از عناصر ائتلاف کشته یا زخمی شده‌اند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای روز پنجشنبه نماینده سازمان ملل در امور یمن مبنی بر کاهش حملات ائتلاف سعودی به یمن را خلاف واقع خواند و گفت که شهر کتاف استان صعده در روز پنجشنبه سه بار بمباران شد.

الکوثر: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت گزارشهای نگران کننده ای وجود دارد که نشان می دهد نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با دریافت رشوه ، تروریستها را آزاد می کنند. لاوروف روز جمعه در نشستی خبری افزود: «ما به آمریکاییها که بر نیروهای قسد نفوذ دارند درباره این اقدام هشدار داده ایم اما متاسفانه این خطر همچنان وجود دارد». وی اضافه کرد: اقدامات  کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده باعث بی ثباتی در جهان می شود.

خبرگزاری مهر: به نقل از بغداد الیوم، یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد که دیدارهایی میان مسئولان آمریکایی و مقامات اقلیم کردستان عراق طی ۲ روز گذشته صورت گرفته است. بنا بر اعلام این منبع، هیئت های نظامی و سیاسی آمریکا با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و معاون وی دیدار کرده اند. در جریان این دیدارها رایزنی هایی درباره حضور آمریکا در داخل عراق و اقلیم کردستان انجام شده است. این منبع افزود: در این دیدارها درباره روند تداوم حمایت کُردها از بقای نیروهای آمریکایی و رد مسئله عقب‌نشینی آنها از عراق یا لغو توافقنامه امنیتی و همکاری درباره احداث ۴ پایگاه نظامی از جمله پایگاه «الحریر» در اقلیم کردستان گفتگو شد.

خبرگزاری ایسنا: رهبر ائتلاف “آبی سفید”رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و اعلام کرد که وی صلاحیت نخست وزیری را ندارد. رهبر ائتلاف آبی و سفید اسرائیل همچنین خاطرنشان کرد: “هر شخصی که به دنبال تجارت با امنیت اسرائیل است و از پست و مقام خود برای پیشبرد فرصت‌های شخصی استفاده می‌کند، نمی‌تواند پست نخست وزیری را برعهده بگیرد”.

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی رهبر طالبان تاکید کرد که برای پایان یافتن جنگ در افغانستان نیروهای آمریکایی باید این کشور را ترک کنند. ملا برادر به «پی‌بی‌اس» گفت که پس از خروج نظامیان آمریکایی طالبان قادر دیگر مشکلات باقی مانده یعنی شکست دادن اعضای باقی مانده داعش و نیز توافق با دولت افغانستان را حل خواهد کرد.

اسپوتنیک: یک مقام رسمی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور همچنان در حال تکمیل بررسی انتخاب‌هایش در زمینه چگونگی کمک به امنیت در تنگه هرمز بوده و گفت که تصمیم نهایی درباره این که آیا باید نظامیانی به این منطقه فرستاده شوند، ممکن است به زودی اتخاذ شود.

پارس تودی: “آنگرت کرامپ کارنبائر”، وزیر دفاع و رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان از تصمیم این کشور برای بررسی دوباره روابط با ناتو با توجه به روابط دو سوی اقیانوس اطلس خبر داد.

آناتولی ترکیه: گروهی از هواداران خلیفه حفتر، رهبر کودتاگران در شرق لیبی برای توقیف صادرات نفت، بندر زویتینه در شرق این کشور را اشغال و آن را بستند. احمد المسماری، سخنگوی نیروهای وابسته به حفتر طی نشست مطبوعاتی اعلام کرد: بسته شدن بندر زویتینه کاملا جنبش مردمی بود و از سوی شوراهای قبیله‌ای و نیروهای دفاع مدنی انجام شد. مصطفى صنع الله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رگ حیاتى کشورمان نباید موضوع بحث و جدال میان طرفین باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *