جدیدترین مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آخرین گزارشی که درباره نبودن غذا و گرسنگی در غزه دریافت کرده مانند یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط مردم این منطقه است.

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند

دولت بایدن «به‌زودی» با مقامات رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا در مورد گزینه‌های جایگزین برای حمله زمینی برنامه‌ریزی شده نظامی به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر پس از فرار از جنگ در مناطق شمالی در آن پناه گرفته‌اند، گفت‌وگو کند.

Loading

رسانه ها؛ جزئیات طرح خروج آمریکا از سوریه و…

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: طرح پنتاگون برای اجرای تصمیم ترامپ در خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، حرکت سه تیپ زرهی ارتش سوریه به سمت حسکه، تقویت نیروهای ارتش ترکیه  مستقر در مرز سوریه، عقب‌نشینی کردها از شمال سوریه، سفر مقامات ارشد آمریکایی به افغانستان، روایت وزیر دفاع روسیه از انتقال  تروریست های داعش به کرانه اقیانوس آرام ، ورود روسیه به بحران در لبنان، احتمال تعویق دوباره مهلت برگزیت، ادامه اعتراضات سراسری در کاتالونیا، افزایش  تنش و  درگیری در مرز هند و پاکستان، راه حل جدید کره شمالی برای  واشنگتن- سئول، برگزاری مجمع توسعه و همکاری اقتصادی چین و کشورهای جزیره اقیانوس آرام، برگزاری مراسم به تخت نشستن امپراتور ژاپن، برگزاری انتخابات بولیوی و افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  طرح وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اجرای تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه شامل انتقال این نیروها به غرب عراق با در اختیار داشتن حریم هوایی شرق فرات، حفظ پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه و احتمال ترک پایگاه‌های نظامی نزدیک مرزهای عراق به منظور تمرکز بر حمایت از “چاه‌های نفت و تعویق بازگرداندن آنها به دولت سوریه” و ایجاد حمایت لازم از زندان‌های شامل اعضای خطرناک داعش می‌شود.مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، کل ‌نیروهای آمریکایی طبق نقشه و طرح کنونی سوریه را به مقصد غرب عراق ترک خواهند کرد.

الکوثرفارسی:  به گفته یک منبع نظامی، سه تیپ زرهی ارتش سوریه به سمت شرق فرات در استان حسکه حرکت کردند. نیروهای ارتش سوریه در حال حرکت به سمت شرق فرات برای استقرار در منطقه حسکه در شمال شرق سوریه هستند.در همین حال”کینو جبرئیل” سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیک در خصوص عقب‌نشینی نیروهای کرد از مرز ترکیه گفت: درچارچوب توافق موقت برای توقف عملیات نظامی اعلام شده از سوی ترکیه و آمریکا، روز یکشنبه شهر “رأس العین” بصورت کامل تخلیه شد و ما دیگر هیچ نظامی در این شهر نداریم.

تی .آر.تی ترکیه:  نیروهای مسلح ترکیه واحدهای نظامی در مرز سوریه را با تانک تقویت کرد. کاروان متشکل از 15 کمرشکن حامل تانک با خروج از فرماندهی تیپ 20 ام زرهی در شانلی اورفا، تحت تدابیر امنیتی بسوی خط مرزی در شهرستان جیلان پینار حرکت نمود.

دویچه وله :  شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه تأیید کردند همان گونه که قرار بوده کاملا از رأس‌العین و منطقه پیرامون آن عقب‌نشینی کرده‌اند. حدود ۵۰۰ نفر از این شهر خارج شده‌اند.نزدیک ده روز پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و سه روز بعد از اعلام آتش‌بس، “نیروهای دموکراتیک سوریه” که مهم‌ترین نیروی آن شبه نظامیان کرد “یگان‌های مدافع خلق” (ی‌پ‌گ) هستند، اعلام کردند که مطابق با قرار آتش‌بس، عقب‌نشینی نیروهای خود را به انجام رسانده‌اند.یکی از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه در توییتر نوشت: «ما دیگر نیرویی در شهر نداریم.»

یورونیوز:  نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از اعضای ارشد کنگره ایالات متحده در سفری از پیش اعلام نشده روز یکشنبه به افغانستان سفر کردند. سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان پس از سفر وی به اردن انجام شد. نانسی پلوسی در جریان سفر غیرمنتظره خود به افغانستان با اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در افغانستان دیدار کرد.

آناتولی ترکیه: مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی سفری غیر منتظره وارد کابل، پایتخت افغانستان شد. صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا وارد کابل شده و با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار خواهد کرد.گفته می شود موضوع اصلی دیدار اسپر و غنی، طالبان و مذاکرات صلح خواهد بود.

اسپوتنیک روسیه: وزیر دفاع روسیه از افزایش فعالیت های سازمان های تروریستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: گروهک تروریستی داعش که در سوریه شکست خورده است، حضور خود در جنوب شرقی آسیا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و ستیزه جویانی که در سوریه جنگیده بودند و اکنون به کشورهای خود بازگشته اند، استفاده می شود.

خبرگزاری ایرنا: یک روزنامه لبنانی با اشاره به ورود روسیه به موضوع بحران موجود در لبنان نوشت: مسکو مخالف استعفای “سعد حریری” نخست وزیر لبنان است.روزنامه الجمهوریه افزود : سعد حریری یک پیام شفاهی از رهبری روسیه دریافت کرده که در آن ضمن اشاره به اوضاع دشوار لبنان و منطقه، با استعفای حریری مخالفت و اعلام کرده است استعفای او را گزینه خوبی نمی داند.

خبرگزاری فارس: «تایمز» نشریه «تایمز» نوشته است که اگر دولت «بوریس جانسون» نتواند نظر مثبت پارلمان انگلیس برای توافق «برگزیت» با اتحادیه اروپا را جلب کند، بروکسل مهلت اجرای این توافق را برای چند ماه دیگر به تعویق می‌اندازد.یک منبع دیپلماتیک به این نشریه گفته است که پس از تعویق مهلت برگزیت، لندن می‌تواند تا پیش از ضرب‌الاجل جدید، هر زمان که موافقت پارلمان را جلب کرد، اتحادیه اروپا را ترک کند.

خبرگزاری تسنیم:  صدها نفر از طرفداران استقلال کاتالونیا شب گذشته برای هفتمین شب متوالی در خیابان های بارسلونا اقدام به برپایی تظاهرات کردند. اعتراضات سراسری در ایالت کاتالونیا در مخالفت با حکم دادگاه عالی اسپانیا مبنی بر حبس طولانی مدت رهبران جدایی طلب این ایالت، برای هفتمین شب متوالی ادامه داشته است. صدها نفر از معترضان شب گذشته در خیابان های شهر بارسلونا تظاهرات کردند.

العالم: بیپین راوات فرمانده ارتش هند اعلام کرد که ارتش دهلی سه پایگاه شبه نظامی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان بمباران کرده است و در این حمله ۶ تا ۱۰ سرباز پاکستانی کشته شده اند. این حمله در واکنش به حمایت پاکستان از شبه نظامیان و تلاش برای نفوذ آنها به خاک هند بوده است.این درحالی است که به گفته منابع هندی، روز گذشته ۲ سرباز و یک غیر نظامی هندی به دلیل نقض آتش بس از سوی پاکستان در کشمیر کشته شدند.

 خبرگزاری مهر: یک مقام نظامی ارشد کره شمالی می‌گوید آمریکا و کره جنوبی باید راهی جدید برای خروج مذاکرات از بن بست پیدا کنند. «کیم هیونگ ریونگ» معاونت فرماندهی نیروهای مسلح کره شمالی امروز دوشنبه هشدار داد واشنگتن و سئول باید راه‌حل‌های جدیدی برای عبور از تقابل‌جویی در شبه جزیره کره پیدا کنند.

رادیو چین: سومین دور مجمع توسعه و همکاری اقتصادی چین و کشورهای جزیره اقیانوس آرام روز دوشنبه درآپیا پایتخت ساموآ برگزار شد. شی جین پینگ رییس جمهوری چین پیام تبریک ارسال کرد. شی جین پینگ تاکید کرد: برگزاری سومین دور مجمع توسعه و همکاری اقتصادی چین و کشورهای جزیره اقیانوس آرام از نتایج تفاهم مهم من با رهبران کشورهای جزیره اقیانوس آرام است.

ان .اچ.کی ژاپن: تدارکات نهایی برای برگزاری مراسم به تخت نشستن امپراتور ژاپن در توکیو در روز سه شنبه در دست انجام است.امپراطور ناروهیتو برای جلوس به این مقام در مراسمی که روز سه شنبه برگزار می شود شرکت می کند.

خبرگزاری صدا و سیما:  به رغم اینکه شمارش اولیه ۸۴ درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه بولیوی حاکی از آن است که انتخابات احتمالا به دور دوم کشیده خواهد شد اوو مورالس رئیس جمهور کنونی این کشور ابراز اطمینان کرد که قطعا پیروز این دور از انتخابات است.مورالس ۵۹ ساله اعلام کرد اطمینان دارد آراء مناطق حومه، مناطقی که حمایت بسیاری از وی به عمل خواهند آورد پیروزی تاریخی دیگری را برایش رقم خواهد زد

پارس تودی : آمریکا سالانه میلیاردها دلار به رژیم صهیونیستی کمک نظامی می کند روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” اعلام کرد، کمک‌های نظامی آمریکا در مجموع 15 درصد از بودجه کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سال 2018 را تشکیل داده و هم اکنون حجم کمک‌های نظامی سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی به 3.3 میلیارد دلار رسیده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *