جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

رسانه ها؛ واکنش آمریکا به گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام و…

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش اسپر به کاهش تعهدات  برجامی ایران ، سفر سرپرست آژانس انرژی اتمی به تهران، ادامه برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی، رایزنی حزب کارگر انگلیس با سایر احزاب مخالف درباره برگزیت، تلاش دانمارک برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا  در تنگه هرمز ، برگزاری رزمایش نظامی هند و آمریکا، آزادی ملوانان اوکراینی در روسیه ، پیگرد قضایی خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا، دیدار شی جین پینگ با صدر اعظم آلمان، ادامه تظاهرات در هنگ کنگ، واکنش آمریکا به پیشنهاد فروش سلاح پوتین، اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره شمال سوریه، آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه ، توافق هفت کشور آمریکای جنوبی بر سر حفاظت از آمازون و آمادگی هند برای مذاکره با پاکستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس:  وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت که از نقض برجام و اقدامات تازه ایران در این زمینه متعجب نشده‌ایم.وزرای دفاع آمریکا و فرانسه امروز شنبه در پاریس دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله مساله خلیج فارس و تنگه هرمز رایزنی کردند.فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه در نشست خبری با مارک اسپر همتای خود گفت: ما در خصوص  طرح‌های نهایی اروپا و آمریکا برای حمایت از امنیت کشتیرانی در خلیج فارس گفت‌و‌گو کردیم.

یورونیوز: سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که سرپرست این نهاد امروز شنبه، هفت سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران می‌آید.این درحالی است که سومین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی طبق گفته حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور از دیروز جمعه، شش سپتامبر کلید خورد.سخنگوی آژانس انرژی اتمی درباره هدف از سفر کورنل فروتا سرپرست رومانیایی این نهاد به ایران گفت: «این دیدار بخشی از تعامل‌های مداوم بین آژانس و ایران است.»

خبرگزاری صداو سیما: سازمان ملل گزارش داد کره شمالی همچنان برنامه تسلیحات هسته‌ای اش را دنبال می‌کند.به دنبال آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد این کشور همچنان برنامه تسلیحات هسته‌ای اش را دنبال می‌کند و تحریم‌ها را دور می‌زند. در گزارش هیات کارشناسان سازمان ملل آمده است که فعالیت‌های پیونگ یانگ برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای متوفق نشده است و برنامه هسته‌ای این کشور همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم: حزب کارگر انگلیس می‌گوید مذاکرات و رایزنی‌های مثبتی را با سایر احزاب مخالف درباره برگزیت داشته است.بوریس جانسون نخست وزیر محافظه کار انگلیس قصد دارد 15 اکتبر انتخابات زودرسی را برگزار کند، یعنی دقیقا دو هفته قبل از تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا. ولی احزاب مخالف تاکید کرده اند که پیش از موافقت با برگزاری انتخابات زودرس، دولت انگلیس باید برگزیت بدون توافق را از روی میز مذاکره حذف کند.

الکوثرفارسی: نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد در حال رایزنی با برخی کشورها برای تشکیل ائتلافی دریایی به رهبری اروپا در تنگه هرمز است. «مت فردریکسن» نخست‌وزیر دانمارک  اعلام کرد در حال مشورت با متحدان اروپایی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز هستیم.به نوشته پایگاه خبری «سوئیس اینفو»، فردریکسن گفت: «درحال بررسی احتمال مشارکت نیروی دریایی دانمارک در مأموریت دریایی بین‌المللی به رهبری اروپا هستیم».

 خبرگزاری مهر:  هند و آمریکا رزمایش نظامی مشترک خود را در منطقه نظامی واشنگتن با هدف گسترش همکاری‌های مشترک آغاز کردند.گفته شده رزمایش مشترک هند و آمریکا با نام «یود آبهایاس ۲۰۱۹»، در راستای آموزش نیروهای نظامی و همچنین گسترش همکاری‌های دفاعی میان دهلی نو و واشنگتن برگزار شده و یکی از بزرگ تمرینات نظامی مشترک میان دو کشور است.

خبرگزاری ایرنا: روسیه پس از ماه‌ها سرانجام ملوانان بازداشت شده اوکراینی در آب های سرزمینی خود را به کی‌یف بازگرداند.رسانه‌های روسیه امروز شنبه با اعلام این خبر افزودند که روسیه و اوکراین در حال مبادله زندانیان خود هستند، در تصاویر تلویزیونی، کاروانی از خودرو حامل ملوانان اوکراینی دیده می شد که در حال ورود به فرودگاه ونوکووا در جنوب غربی مسکو بودند.خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه اعلام کرده است که هم اکنون هواپیمای حامل ملوانان اوکراینی در کی‌یف بر زمین نشسته است.

العالم: مقامات قضایی ونزوئلا اعلام کردند که «خوان گوایدو» با اتهام جدی خیانت به منافع کشور روبرو می شود و بدین ترتیب تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اخیرا از مقامات قضایی این کشور خواسته بود تا خوان گوایدو رهبر مخالفان را به دلیل تلاش در واگذاری منطقه “اسکیبو” به شرکت های چند ملیتی، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در پکن هنگام ملاقات با انگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید کرد که باید کیک همکاری چین و آلمان بزرگتر شود؛ دو طرف باید بر احترام متقابل، گفتگو و مشورت و احترام به راه توسعه طرف مقابل پایبند باشند؛ به منافع کلیدی طرف مقابل توجه مبذول کنند و به شرکای راهبردی گفتگوی برابر، همکاری با سود متقابل و تبادلات و آموزش از یکدیگر تبدیل شوند.

ان .اچ.کی ژاپن: حتی پس از اینکه دولت هنگ کنگ یک لایحه جنجال برانگیز را کنار گذاشت تظاهرات همچنان ادامه داشته است.کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ اعلام کرد که رسماً این لایحه را کنار می گذارد. این لایحه اجازه می داد که مظنونین برای محاکمه به سرزمین اصلی چین استرداد داده شوند.این لایحه منجر به تظاهرات گسترده ای شد که حدود سه ماه ادامه داشت. کنار گذاشتن این لایحه یکی از پنج خواسته تظاهرکنندگان بود.

اسپوتنیک روسیه:  ایالات متحده قصد ندارد موشک های هایپرسونیک از روسیه خریداری کند. این مطلب را سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرده است.پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست عمومی همایش اقتصادی شرقی در روز پنج شنبه اعلام کرده بود که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  پیشنهاد نموده سلاح هایپرسونیک از جمله سامانه های ضربتی هایپرسونیک از روسیه بخرد.

آناتولی ترکیه: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که این کشور برای حفظ شمال سوریه باید به 50 تا 60 هزار نیروی محلی آموزش نظامی دهد.ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی سخنانی در پنلی در شورای روابط خارجی گفت که این کشور برای حفظ شمال سوریه باید به 50 تا 60 هزار نیروی محلی آموزش نظامی دهد و تاکنون به نیمی از این تعداد آموزش داده است.

 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، کشورش برای آغاز گشت‌های زمینی مشترک میان نیروهای ترکیه و آمریکا در منطقه امن واقع در شمال سوریه برنامه‌ریزی کرده است و آن را از فردا، یکشنبه (هشتم ماه سپتامبر) اجرایی می‌کند.خلوصی آکارگفت، مرکز عملیات مشترک فعالیت‌های خود را از شهرستان “آقچه قلعه” در استان شانلی اورفه در چارچوب جدول زمانی آغاز کرده است.

دویچه وله : سران و نمایندگان هفت کشور حوزه آمازون در نشست یک روزه‌ای توافق کردند برای حفاظت بهتر جنگل‌های منطقه همکاری کنند. در روزهای گذشته هزاران هکتار از جنگل‌های استوایی آمازون بر اثر آتش‌سوزی نابود شده است.در روزها و هفته‌های گذشته بخش‌های وسیعی از جنگل‌های استوایی آمازون دستخوش آتش‌سوزی‌هایی بوده که به لحاظ شدت و دامنه بی‌سابقه خوانده می‌شود.این آتش‌سوزی در سراسر جهان با حساسیت زیادی دنبال می‌شود و نگرانی‌های زیادی به وجود آورد.

پارس تودی : وزیر امور خارجه هند از آمادگی دهلی نو برای مذاکره با پاکستان برای حل اختلافات بین دو کشور خبر داد. “اس جیشانکار” روز جمعه در سنگاپور اعلام کرد، اگر مساله ای بین هند و پاکستان است این مساله باید به صورت دوجانبه مورد مذاکره قرار گیرد.وزیر امور خارجه هند افزود، دهلی نو آماده مذاکره با پاکستان در مورد مساله تروریسم و در فضایی عاری از تهدید است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *