جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

کنعانی: ابزارسازی حقوق بشر واقعیت سیاست خارجی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های آمریکایی با فعال کردن پیشگیرانه ماشین تبلیغاتی خود درباره حقوق بشر در ایران، نمی‌توانند لکه ظلم و شراکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن را بزدایند.

Loading

رسانه ها ؛ پایان رایزنی های طالبان وآمریکا و…

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پایان دور جدید مذاکرات آمریکا-طالبان، استقرار «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه ، بیانیه پنج کشور درباره  بحران لیبی، امضای توافقنامه همکاری اقتصادی کشورهای حوزه خزر، واکنش مسکو به تهدیدهای هسته‌ای جدید آمریکا ، هشدار پیونگ یانگ به حضور سئول در مذاکرات کره شمالی وآمریکا ، هشدار  روسیه  گوگل ، واکنش سپاه پاسداران به حضور اسرائیل در ائتلاف دریایی آمریکا، سفر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا به انگلستان، دیدار مقام ارشد چینی از ژاپن، درخواست امارات از روسیه در خصوص ایران ، تاکید ترکیه برپاکسازی  شرق فرات، طرح ابهامات جدید درباره انفجار پایگاه نظامی روسیه و واکنش مادورو  به تهدیدهای آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سخنگوی طالبان اعلام کرد هشتمین دور از مذاکرات بر سر پیمانی که به ایالات متحده اجازه می‌دهد به طولانی‌ترین جنگش خاتمه داده و نیروهایش را از افغانستان خارج کند، امروز به پایان رسید و طرفین درباره گام‌های آتی با رهبرانشان رایزنی خواهند کرد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت:این گفت‌وگوها مفصل و سودمند بود و طرفین تصمیم گرفتند تا با رهبران و مقام‌های ارشدشان برای گام‌های آتی رایزنی کنند. 

 خبرگزاری مهر: رژیم صهیونیستی از ترس حملات موشکی گروه های مقاومت به مواضع آن، سامانه «گنبد آهنین» را در نوار مرزی غزه مستقر کرد. این اقدام صهیونیستها از ترس حملات موشکی احتمالی گروه های مقاومت به مواضع آنها صورت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: پنج کشور در بیانیه‌ای بحران لیبی را فاقد راه حل نظامی دانستند. فرانسه، ایتالیا، امارات متحده عربی، انگلیس و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر اینکه بحران لیبی راه حل نظامی ندارد از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری آتش بس حمایت کردند.

خبرگزاری فارس: توافقنامه همکاری پنج جانبه در نخستین همایش اقتصادی کشورهای دریای خزر در ترکمنستان به امضا مقامات ارشد کشورهای این حوزه رسید. بر اساس این گزارش، توافقنامه مذکور در نتیجه دیدار رؤسای نهادهای مختلف جمهوری آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان تصویب شد.علاوه بر این مقامات پنج کشور درباره نقش خزر در اقتصاد جهانی و ظرفیت‌های گسترش همکاری در زمینه فن آوری‌های دیجیتال و ایجاد مناطق تجارت آزاد تبادل نظر داشتند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به احتمال استقرار زرادخانه هسته‌ای آمریکا در کشورهای مختلف جهان گفت که مسکو به این تهدیدها پاسخ خواهد داد. «ماریا زاخاروا» درباره احتمال تصمیم آمریکا برای استقرار زرادخانه هسته‌ای خود در کشورهای مختلف جهان هشدار داد و گفت: «خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد ممکن است به استقرار زرادخانه هسته‌ای آمریکا در مناطق مختلف جهان منجر شود.»

خبرگزاری صداو سیما: کوون جونگ گون مدیرکل اداره امور آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی گفت : کره شمالی اجازه حضور کره جنوبی را در هر گونه مذاکرات مستقیم با آمریکا در آینده نخواهد داد. این تهدید از سوی رسانه‌ها در کره شمالی نیز مطرح شد که در حال انتقاد از کره جنوبی به سبب میزبانی یک رزمایش نظامی با واشنگتن هستند.

العالم:  سازمان ناظر بر رسانه ها در روسیه به «گوگل» درباره نقش‌آفرینی در ناآرامی روسیه هشدار داد. «روسکومنادزور» (Roscomnadzor) سازمان ناظر بر رسانه ها در روسیه به جستجوگر گوگل به دلیل استفاده برخی تشکیلات از کانال های یوتیوب برای فرستادن اطلاعاتی درباره تجمعات غیرقانونی در این کشور هشدار داده است. «روسکومنادزور» در این خصوص اعلام کرد که هدف تشکیلات مذکور مختل کردن انتخابات بوده است.

یورونیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با غیرقانونی خواندن حضور اسرائیل در خلیج فارس هشدار داد که ورود اسرائیل به آب‌های منطقه ممکن است باعث ایجاد جنگ و درگیری شود.علیرضا تنگسیری تاکید کرد که آمریکا و بریتانیا باید مسئولیت حضور اسرائیل در آب‌های خلیج فارس را بر عهده گیرند.

رادیو چین:  جان بولتون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا  باسفر به لندن  با مقامات انگلیسی ملاقات خواهد کرد. پیش بینی می شود وی از انگلستان بخواهد در موضوعاتی مانند مسألۀ ایران مواضعی آشتی ناپذیر اتخاذ کند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مقاماتی از ژاپن و چین در حال انجام ترتیبات برای دیدار وانگ کیشان، معاون رییس جمهور چین از ژاپن هستند. قرار است او در ماه اکتبر برای شرکت در مراسم بر تخت نشستن امپراتور ناروهیتو از ژاپن دیدار کند.

اسپوتنیک روسیه: نشریه رای الیوم از درخواست غیر منتظره امارات از روسیه درباره ایران خبر داد. رای الیوم در این باره نوشت: اقدامات غافلگیر کننده دولت امارات متحده همچنان ادامه دارد و آخرین آنها، سفر هیات امنیتی این کشور به تهران، با هدف توسعه همکاری‌های امنیتی مشترک برای تقویت امنیت مرز‌های دو کشور بود.

آناتولی ترکیه:  وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد منطقه شرق فرات در سوریه به هر قیمت ممکن از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که به مناسبت عید قربان به آنتالیا رفته است، درباره عملیات احتمالی علیه تروریست‌ها در شرق فرات، گفت: “این منطقه به هر قیمت ممکن که باشد، پاکسازی خواهد شد. جدیت ما به قوت خود باقی است”.

دویچه وله :  روسیه اعلام کرد انفجاری که در سورودونیسک روسیه رخ داد به علت آزمایش‌ سوخت جدید موشکی بوده است اما جزئیات بیشتری منتشر شده که نشان می‌دهد انفجار در پایگاه نظامی “ویژگی‌های هسته‌ای” داشته است. انفجار روز پنج‌شنبه ۱۷مرداد (هشتم اوت) رخ داد و در جریان آن هفت نفر کشته شدند.

پارس تودی : رئیس جمهور ونزوئلا بر تداوم پایداری کشورش مقابل فشارهای آمریکا تاکید کرد. “نیکلاس مادورو” در جمع هوادارانش در کاراکاس، پایتخت تصریح کرد، ونزوئلا از تهدیدهای آمریکا هراسی ندارد.”مادورو” افزود مردم ونزوئلا با تمام قدرت در مقابل آمریکا خواهند ایستاد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *