أحدث المقالات

تصاویر | ادای احترام ویژه محمد جواد ظریف به علی‌اکبر ولایتی؛ واعظی و بروجردی هم آمدند

جمعی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاءالدین برودجردی، محمد جواد ظریف و محمود واعظی حضور دارند./ خبرآنلاین

واکنش روسیه به وتوی آمریکا : هدف واشنگتن کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین خودشان است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

Loading
15شهریور 1395

رسانه ها: آزمایش موشکی کره شمالی همزمان با نشست گروه جی 20

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ | رصد

شوراآنلاین : آزمایش موشکی کره شمالی، نشست سران آمریکا، فرانسه و آلمان در مورد اوکراین ، تاکید بشار اسد بر مبارزه با تروریسم، بازتاب تحقیر اوباما در چین ،تأکید اولاند بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه، حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در جولان، مخالفت شدید چین با استقرار سامانه تاد در شبه‌جزیره کره، ادامه حمایت روسیه از دولت سوریه و هشدار ژاپن به انگلیس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی همزمان با نشست گروه جی 20 سه موشک بالستیک پرتاب کرد. ستاد کل ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی این موشک ها را به سمت آبهای شرقی پرتاب کرده است. این ستاد دربیانیه خود آورده که کره شمالی سه فروند موشک بالستیک را از منطقه هوانگجو در استان هامگیونگ پرتاب کرده است. اینکه موشک ها از چه مدلی بوده و با چه وسیله ای پرتاب شده هنوز اعلام نشده است.

خبرگزاری ایرنا:  سران آمریکا، فرانسه و آلمان جهت تبادل نظر در مورد اوضاع اوکراین درحاشیه اجلاس گروه 20 با یکدیگر دیدار کردند. کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان مشغول دیداری در حاشیه اجلاس دو روزه سران گروه 20 هستند تا وضعیت کنونی مناقشه اوکراین را بررسی نمایند.

خبرگزاری فارس :  بشاراسد، رئیس جمهور سوریه  در دیدار هیئت انگلیسی تأکید کرد، خطرناکترین چیزی که در حال حاضر جهان را تهدید میکند، تلاشهای صورت گرفته برای نفوذ تفکرات افراطی به درون جوامع منطقه است. شماری از اعضای مجلس عوام و مجلس اعیان، روحانیون و شخصیتهای دانشگاهی انگلیس به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفتند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ورود باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به فرودگاه هانگژوی چین و وضعیتی آشفته و نابسامان استقبال از وی در رسانه های خارجی بازتاب گسترده داشت . در مراسم مقامات چینی و آمریکایی درگیری‌های لفظی با یکدیگر داشتند و این درگیری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که یکی از ماموران سرویس مخفی آمریکایی مجبور به ورود به این مساله شدند. در همین حال برخلاف سایر سران کشورهای مدعو به نشست سران گروه ۲۰ ، اوباما در بدو خروج از هواپیما با فرش قرمز و تشریفات رو به رو نشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با همتای روس خود خواهان تلاش برای دستیابی به راهکاری سیاسی جهت خروج از بحران سوریه شد. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در حاشیه نشست گروه 20 در چین گفت: ما باید اکنون برای حل سیاسی بحران سوریه همکاری کنیم و به خاطر برقراری صلح در این کشور به این راهکاری فوری دست یابیم.اولاند تأکید کرد که وی و پوتین هدف مشترکی دارند و آن مبارزه با تروریسم است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم روز یکشنبه و درپاسخ به حملات خمپاره‌ای از داخل مرزهای سوریه، حملاتی را به مواضع ارتش سوریه انجام داده است. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اعلام این خبر تاکید کرد، حمله خمپاره‌ای هیچ تلفات جانی و یا مالی نداشته اما ارتش خود را ملزم به پاسخ به هرگونه اقدام خصمانه‌ای می‌داند.

پرس تی وی :  نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد : هرگز اجازۀ تشکیل «دولتِ کردها» را در سوریه نمی‌دهیم. بن‌علی ییلدریم روز یکشنبه در شهر عمدتاً کردنشین دیاربکر در جنوب شرق ترکیه با اشاره به فعالیت کردها در شمال سوریه گفت: «هرگز اجازۀ تشکیل دولتی ساختگی در شمال سوریه را نمی‌دهیم.»نخست‌وزیر ترکیه برای اعلام برنامۀ دولت برای بازسازی بخش‌های کردنشین که در عملیات ضد‌‌تروریستی تخریب شده‌اند به دیاربکر رفته است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور چین در دیدار با اوباما تاکید کرد که پکن از هرگونه اقدامی در جهت استقلال تایوان جلوگیری خواهد کرد. شی جین پینگ رئیس جمهور چین شنبه در دیدار با باراک اوباما همتای آمریکایی خود،  در حاشیه اجلاس سران گروه بیست گفت: چین در تدابیر امنیتی و حاکمیتی برای  جلوگیری از استقلال تایوان و حفظ تمامیت ارضی کشور مصمم است. شی همچنین تاکید کرد: چین برای توسعه صلح آمیز و ارتباطات در تنگه تایوان بسیار تلاش می‌کند و خواهان اتحاد صلح آمیز ملتها است.

خبرگزاری تسنیم: شورای امنیت سازمان ملل برای اطلاع از خطرات شهرک سازی اسرائیل هیئتی را اعزام کند. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت خواست تا سریعا اقداماتی را برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی ها اتخاذ نماید. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان ضمن درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ تصمیماتی جهت وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی ها، خواستار اعزام هیئتی از اعضای این شورا جهت اطلاع یافتن از اقدامات این رژیم در سرقت اراضی فلسطینیان، یهودی سازی آن و ارائه گزارش مفصل در این باره به شورا شد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در چین چندین دیدار مختصر داشته‌اند اما دیدار رسمی آنها امروز دوشنبه برگزار می‌شود. «دیمیتری پسکوف» درگفتگو با خبرنگاران اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 در چین دیدارهای مختصری داشته و در خصوص انجام دیدار رسمی روز دوشنبه توافق کرده‌اند.

خبرگزاری فارس:رئیس جمهور چین در دیدار با همتای کره جنوبی خود در حاشیه نشست گروه 20، مخالفت پکن با استقرار سامانه دفاع ضدموشک تاد در کره جنوبی را اعلام کرد. «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه 20 که در شهر «هانگژو» در این کشور برگزار می‌شود با همتای کره جنوبی خود دیدار و درباره مسایل منطقه گفت‌وگو کردند. «شی جینپینگ» در دیدار با «پارک جئون هی» مخالفت سرسختانه پکن با استقرار سامانه دفاع ضدموشک تاد در شبه جزیره کره را ابراز کرد.

خبرگزاری فارس: وزیرخارجه آلمان ضمن انتقاد از رویکرد روسیه در قبال تحولات و دولت سوریه در عین حال گفت که در مسکو تمایلی به ادامه جنگ در سوریه ندارد. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» از دولت روسیه خواست تا از برقراری آتش‌بس در سوریه حمایت کند.وی گفت: «این پیشنهاد آمریکاست. روسیه باید اکنون نشان دهد که به پایان جنگ در سوریه علاقمند است.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمهور روسیه گفت ما بار دیگر تاکید می کنیم به درخواست بشار اسد رئیس جمهور قانونی و مشروع سوریه برای کمک به وی در مبارزه با گروه های تروریستی پاسخ مثبت دادیم. ولادیمیر پوتین در نشست غیر رسمی سران گروه بریکس در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در چین گفت :« مخاطرات ناشی از تنش ها و درگیری های احتمالی میان کشورها در حال افزایش است و بر این اساس بی ثباتی در منطقه خاورمیانه ( غرب آسیا ) این منطقه را به پایگاهی برای تروریست ها تبدیل کرده است.»

خبرگزاری صدا و سیما: وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد اگر اعمال قوانین اقتصادی اتحادیه اروپا در انگلیس متوقف شوند شرکتهای ژاپنی ممکن است از انگلیس خارج شوند. وزارت امور خارجه ژاپن در نامه شدید الحنی که دفتر نخست وزیری انگلیس آنرا دریافت کرده است اعلام کرد اگر اعمال قوانین اقتصادی اتحادیه اروپا در انگلیس متوقف شوند شرکتهای ژاپنی ممکن است از انگلیس خارج شوند. در این گزارش از نخست وزیر انگلیس خواسته شده است که «مسئولانه» رفتار نماید.

خبرگزاری مهر:  یک روزنامه سعودی از سفر رئیس جمهوری فراری یمن به آمریکا برای بررسی موضوع بحران یمن خبر داد. منابع آگاه در گفتگو با روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی اظهار داشت: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن قصد دارد در ماه جاری میلادی به نیویورک سفر کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *