جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

Loading
28مهر 1395

رسانه ها؛ سوریه، محور مذاکرات امروز ژنو و…

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ | رصد

شوراآنلاین: تفکیک مخالفان میانه‌رو سوری ازتروریست‌ها محور نشست امروز ژنو، انتقاد اوباما از روسیه،تظاهرات معترضان به حضور آمریکا در فیلیپین،ابراز نگرانی اندیشکده آمریکایی از حضور مقتدر ایران در خلیج فارس ،آمادگی ناتو برای اجرای دوره های آموزش نظامی در عراق، بحران سوریه و آزادسازی موصل محور گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان، موافقت رژیم آل خلیفه با سفر یک هیئت صهیونیستی به منامه، پیشروی ارتش وکمیته های مردمی یمن درخاک عربستان، انتقاد شدید پاکستان از هند وافغانستان، افزایش همکاری های نظامی چین وروسیه و خشم اسرائیل از تصویب قطعنامه ضدصهیونیستی در یونسکو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد، در جریان نشست ژنو مسائل مربوط به جداسازی گروه‌های مخالف “میانه‌رو” از تروریست‌های جبهه النصره در شرق حلب مورد رایزنی قرار می‌گیرد و هدف نهایی این است که این گروه تروریستی از حلب بیرون رانده شود.الکسی بوروداوکین گفت  کارشناسان نظامی روسیه، آمریکا و برخی از کشورهای منطقه امروز (چهارشنبه) در ژنو جلسه دارند و ممکن است که نتایج خوبی در رابطه با جداسازی مخالفان “میانه‌رو” از تروریست‌هایی که در حلب فعالیت دارند، حاصل شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک کاخ سفید با نخست وزیر ایتالیا، روسیه را یک کشور بزرگ و مهم با داشتن دومین ارتش بزرگ و مجهز جهان و در عین حال کشوری تهاجمی تلقی کرد و از نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر اقدامی بی‌سابقه در سیاست‌های آمریکا یعنی چاپلوسی و تملق رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد.باراک اوباما، گفت: ما معتقدیم که روسیه یک کشور بزرگ و مهم و دارای ارتشی است که پس از ارتش کشورمان در جایگاه دوم قرار دارد و در عرصه جهانی به جای آنکه بخشی از مشکلات باشد، باید بخشی از راه حل‌ها باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  راهپیمایی و تجمع معترضان در مقابل سفارت آمریکا در مانیل با دخالت پلیس و استفاده از گاز اشک آور علیه این معترضان در فیلیپین به خشونت کشیده شد. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که معترضان در مقابل سفارت آمریکا در مانیل تجمع کرده و علیه حضور نیروهای آمریکایی در فیلیپین دست به اعتراض زدند و قصد تصرف این ساختمان را داشتند.

خبرگزاری فارس : اندیشکده «امریکن انترپرایز» در گزارشی با موضوع تشدید تنش دریایی میان ایران و آمریکا، نوشته است که خلیج فارس در حال تبدیل شدن به محلی ناامن برای ناوهای آمریکایی است. اندیشکده «امریکن انترپرایز» در گزارشی به قلم «متیو مکینس» به تشریح دلایل خود پرداخته است .

خبرگزاری فارس: روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است که استقرار سامانه‌های دفاعی در سوریه آمریکا را در حمله به این کشور به تردید انداخته است. واشنگتن‌پست نوشته است که تکمیل استقرار سیستم یکپارچه دفاع هوایی در سوریه توسط روسیه احتمال حمله آمریکا به زیرساخت‌های این کشور را به شدت کاهش داده و طرح برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه را که هر دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از آن حمایت کرده‌اند، با تردید مواجه کرده است.

 خبرگزاری فارس: دیپلمات کهنه کار آمریکایی که سفیر واشنگتن در عربستان بوده، با اشاره به گرفتار شدن سعودیها و همپیمانانشان در یمن، تأکید کرد که واشنگتن از دو سال پیش به این نتیجه رسید که محال است بتواند رئیس جهور سوریه را سرنگون کند. «ریچارد . دابلیو مورفی» دیپلمات کهنه کار آمریکایی با 34 سال فعالیت در حوزه خاورمیانه و کشورهای عربی در سال‌های جنگ تحمیلی علیه ایران، سفیر آمریکا در عربستان سعودی بود و سپس معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه شد.

خبرگزاری مهر: ناتو در حال تدارک و آماده سازی خود برای حضور در عراق جهت اجرای دوره های آموزشی در این کشور خاورمیانه ای از ژانویه ۲۰۱۷ است.«ابراهیم جعفری» وزیر امور خارجه عراق روز سه شنبه از مقر فرماندهی ناتو دیدن کرد و با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.در بیانیه منتشره ناتو آمده است: «دبیرکل ناتو بر تعهد ناتو در ارائه آموزشها و ظرفیت سازی در عراق که مورد درخواست حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور و مورد توافق متحدان در نشست ورشو بود، تأکید کرد.

خبرگزاری مهر:روسای جمهور روسیه و ترکیه طی تماسی تلفنی پیرامون تحولات بحران سوریه، عملیات آزادسازی موصل و نیز روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند. «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» در این گفتگوی تلفنی پیرامون حل و فصل بحران سوریه به تبادل نظر پرداختند. پوتین در این گفتگو بر اهمیت تضمین جداسازی معارضان معتدل سوری از تروریست های گروه موسوم به «جبهه النصره» تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم :یک سند اتاق بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند ۵۹۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در بریتانیا را در معرض خطر و تهدید قرار دهد. روزنامه فایننشال تایمز انگلیس ضمن استناد به یک سند اتاق بازرگانی آمریکا نوشت: شرکتهای آمریکایی که حدود 590 میلیارد دلار در بریتانیا سرمایه گذاری کرده اند، به خاطر نگرانی نسبت به تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در حال بازنگری در طرح های سرمایه گذاری و اقتصادی خود هستند.

خبرگزاری تسنیم: رژیم آل خلیفه با سفر یک هیئت از فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی به این کشور موافقت کرد. علی بن خلیفه آل خلیفه رئیس فدراسیون فوتبال بحرین تاکید کرد که فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی در نشست فیفا که قرار است یازدهم می 2017 میلادی (21 اردیبهشت 96) در بحرین برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور سوریه گفت که دولت باید حلب را از گروه‌های تروریستی نجات دهد. بشار اسد در گفتگو با شبکه SRF1 سوئیس گفت که ما باید ماموریتمان را مطابق قانون اساسی انجام دهیم و طبق قانون ما باید از مردم محافظت کنیم و آنها را از شر این تروریستها در حلب نجات دهیم. اینگونه ما می‌توانیم از غیر نظامیان محافظت کنیم.

خبرگزاری ایرنا: نیروی دریای آمریکا، در بحبوحه تنش این کشور با روسیه، به دنبال حضور در نروژ است. شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد : انتظار می رود نروژ بزودی محل استقرار دوره ای تفنگداران نیروی دریایی آمریکا شود، اقدامی که می تواند ولادیمیر پوتین را به هراس افکند.درخواست نیروی دریایی آمریکا در این زمینه توسط مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا مورد تایید قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن با انتشار تصاویری، اعلام کرد که نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن روز گذشته به سمت جنوب شرقی نجران در عربستان پیشروی کردند. این تصاویر حاکی از آن است که علی رغم ناهمواری وتپه های زیاد در این منطقه، نیروهای یمنی به سمت ناحیه الطلعه عربستان پیشروی کرده ودر دقایق اولیه٬ نظامیان سعودی با فرار از مواضع خود اسلحه ومهمات زیادی را به جا گذاشتند .

خبرگزاری ایرنا: سازمان اطلاعات و امنیت دولت پاکستان هند و افغانستان را متهم به تلاش برای ضربه زدن به طرح بزرگ احداث راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان(CPEC) کرد.’آفتاب سلطان’ رئیس سازمان اطلاعات دولتی پاکستان (IB) روز گذشته در نشست توجیهی با اعضای کمیسیون بررسی عمکلرد کابینه در مجلس سنا، گفت که سرویس های اطلاعاتی هند، افغانستان و تروریست های گروه ‘لشگر جهنگوی’ و ‘تحریک طالبان’ برای ضربه زدن به طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان فعال هستند.

خبرگزاری صدا و سیما:  عملیات آزاد سازی موصل وارد سومین روز خود شد. حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری گفت: امروز همه عراقی های سنی و شیعه در کنار یکدیگر علیه داعش می جنگند.

پارس تودی: چین  و روسیه، همکاری های نظامی خود را افزایش خواهند داد. در هفتمین نشست امنیتی شیانگ شان پکن که با همکاری انجمن علوم نظامی و موسسه مطالعات راهبردی بین المللی چین برگزار شد، “سون جیان گئو”،  معاون ستاد فرماندهی مشترک کمیته مرکزی نظامی و رییس انجمن راهبردی بین‌المللی چین اعلام  کرد: پکن و مسکو، رزمایش موشکی مشترک در سال آینده برگزار خواهند کرد.

پرس تی وی : سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو)، سه شنبه قطعنامۀ مورد حمایت اعراب را مبنی بر عدم ارتباط یهودیت با یک مکان مقدسِ مهم (کوه معبد) در شرق بیت‌المقدس تصویب کرد که خشم مقام‌های صهیونیست را برانگیخته است.این قطعنامه از سوی فلسطین، مصر، الجزایر، مغرب، لبنان، عمان، قطر و سودان پیشنهاد شده بود که با مخالفت شدید رژیم صهیونیستی مواجه شد.

دویچه وله: روسیه اعلام کرد در اقدامی مشترک با نیروی هوایی سوریه حملات هوایی به شهر حلب را پیش از موعد آتش بس ، متوقف کرده است. این اقدام برای دادن فرصت به مردم و گروه‌های مسلح در حلب انجام شده تا پیش از آتش‌بس مقرر در ۲۰ اکتبر شهر را ترک کنند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت، توقف حملات هوایی که از صبح سه‌شنبه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) آغاز شده زمینه را برای آتش‌بس از پیش ‌تعیین‌شده در روز پنج‌شنبه ۲۰ اکتبر مهیا خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *