جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ «اسرائیل آماده حمله زمینی به این شهر می‌شود»

ارتش اسرائیل ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در امتداد مرز خود با نوار غزه در جنوب این باریکه مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این رژیم برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود. این تانک‌ها و خودروهای زرهی روز جمعه ۲۶ آوریل در نزدیکی گذرگاه کرم شالوم اسرائیل که در مجاورت رفح است، مستقر شدند.

گزارش منابع امنیتی عراق از حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین ها

تهران-ایرنا- منابع امنیتی جمعه شب در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

Loading
13 آذرماه 1395

رسانه ها؛ هشدار آمریکایی ها به چین و…

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: هشدار آمریکا به چین در خصوص همکاری تجاری با کره شمالی، افزایش تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران سوریه، تحویل اولین سری از جنگنده‌های اف 35 به ژاپن، اظهارات جان کری بعد از تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران، واکنش چین به گفتگوی ترامپ با رئیس‌جمهور تایوان ، اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی ، برگزاری کنفرانس «قلب آسیا» در هند، تصویب بودجه نظامی 619 میلیارد دلاری آمریکا و افزایش چشمگیر حامیان تحریم رژیم صهیونیستی در آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم:  ایالات متحده آمریکا به چین هشدار داده است که شرکتها و بانکهای چینی را که فعالیت با کره شمالی داشته باشند، در فهرست سیاه قرار خواهد داد. مقامهای ارشد وزارت خارجه آمریکا تاکید کردند: واشنگتن به پکن هشدار داده است که اگر نتواند تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند، شرکتها و بانکهای چینی را که اقدام به همکاری غیرقانونی با کره شمالی کنند، در فهرست سیاه قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد امنیتی اروپا هشدار داد که گروه تروریستی داعش بار دیگر به اروپا حمله خواهد کرد و احتمالا از خودروهای بمب‌گذاری شده، جنگ شیمیایی و سایبری استفاده خواهد کرد. «ژیل دو کرشوف» هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا در سخنانی تاکید کرد: داعش بار دیگر به اروپا حمله خواهد کرد و شاید از خودروهای بمب‌گذاری شده، جنگ سایبری و شیمیایی استفاده کند. وی در ادامه تصریح کرد: غیر ممکن است که با قطعیت اعلام کنیم که چند تروریست در اروپا هم اکنون در حال توطئه و برنامه ریزی هستند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیران خارجه آمریکا و روسیه با محور بحران سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند. «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران خارجه روسیه و آمریکا، روز جمعه در حاشیه نشستی در رم، درباره حل و فصل بحران سوریه رایزنی کردند.وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، لاوروف در این نشست بار دیگر تأکید کرده که مبارزه قاطعانه و جدی با گروه‌های تروریستی یک پیش‌شرط اجتناب ناپذیر برای حل و فصل در سوریه است. از سویی دیگر، روسیه به اصول راه حل سیاسی، که براساس مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت و از طریق گفتمان سوری- سوری است، پایبند است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات درباره پیش‌نوس قطعنامه‌ای با هدف پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه را آغاز کرده است.این اقدام سازمان ملل درحالی صورت گرفته که به دلیل بن بست بوجود آمده در مسیر حل سیاسی بحران شش ساله سوریه، برخی از کشورها و گروه‌های مدافع حقوق بشر نسبت به پایان این درگیری‌ها ناامید شده‌اند.بیش از یک سوم از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل که متشکل از 193 کشور است، این هفته نشست رسمی را درباره سوریه برگزار می‌کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت روز دوشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای درخصوص برقراری آتش‌بس موقت و قابل تمدید در حلب رای‌گیری می‌کند. شورای امنیت روز دوشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ مشترک نیوزیلند، اسپانیا و مصر درخصوص برقراری آتش‌بس یک هفته‌ای و قابل تمدید در حلب سوریه و اجازه ورود کمک‌های فوری و بشردوستانه به این شهر رای‌گیری می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نیروی هوایی ژاپن اولین سری از جنگنده‌های اف 35 ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا را تحویل گرفت. از سال 2006 این جنگنده‌ها با یکسری مشکلات مربوط به سیستم‌های لجستیکی و پردازنده‌های پروازی، ترمز چرخ‌ها و طراحی باک سوخت روبرو بودند و به همین دلیل تحویل ‌آنها به ژاپن با تاخیر انجام شد.

خبرگزاری فارس: یک روز بعد از تمدید 10 ساله «قانون تحریم‌های ایران»، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در ایتالیا گفت: الگوی توافق هسته‌ای ایران برای حل و فصل مشکلات سایر کشورها در خاورمیانه قابل اجرا است. جان کری همچنین مدعی شد ایران قبل از حصول توافق هسته‌ای تنها چند ماه با تولید سلاح اتمی فاصله داشته است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه چین با انتقاد از تماس تلفنی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان، بر مخالفت پکن با هرگونه «تماس یا همکاری نظامی مستقیم» بین واشنگتن با تایوان تاکید کرد. وزیر خارجه چین به تماس تلفنی رئیس جمهور منتخب آمریکا با همتای تایوانی خود و نقض سیاست 37 ساله واشنگتن مبنی بر عدم تماس مستقیم روسای جمهور آمریکا با تایوان واکنش نشان داد.«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا روز جمعه مستقیماً با رئیس‌جمهور تایوان تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، تایید کرده اند که دو کشور در جهت موفقیت آمیز بودن یک اجلاس سران دوجانبه کار خواهند کرد. کیشیدا و پوتین روز جمعه حدود ۳۰ دقیقه در سنت پطرزبورگ دیدار کردند.پوتین گفت خوب است که تماس های میان ژاپن و روسیه ادامه دارد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: ایالات متحده امریکا، درواکنش به پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی درماه سپتامبر، روز جمعه تحریمات جدیدی را علیه این کشور اعلام کرد.این تحریمات ۱۶ شخص حقیقی وحقوقی را شامل می شود. که بین آنها ۴ شرکت دولتی کره شمالی است که طبق گفته امریکا، به منظور بدست آوردن ارز خارجی، کارگرارزان به خارج اعزام می کند. این تحریمات همچنین خطوط هوایی ایر کوریوی کره شمالی را نیز شامل می شود که طبق گفته امریکا، قطعات موشکی حمل ونقل می کند.

خبرگزاری مهر: کنفرانس «قلب آسیا- روند استانبول» امروز با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو در شهر «امرتسر» هند برگزار می شود. کنفرانس «قلب آسیا-روند استانبول» که با هدف تعیین نقشه راه افغانستان و کمک به بهبود امنیت و برقراری صلح در این کشور تشکیل شده است، امروز در شهر امرتسر واقع در ایالت «پنجاب» هند آغاز به کار میکند.

خبرگزاری ایرنا: روسیه اعلام کرد: سازمان ملل در یک رویکرد تاسف بار به مردم نواحی آزاد شده از سلطه تروریست ها در شرق حلب هیچ کمکی نمی کند ولی مدعی ارسال کمک های انسانی می شود. ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اظهارات دستیار ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی برای کمک رسانی به مناطق آزاد شده از دست تروریست ها را غیرواقعی اعلام کرد. دیان اگلان مدعی شده است که 27 تا 30 هزار نفر در شرق حلب از سازمان ملل کمک دریافت می کنند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر خارجه روسیه درباره تحولات سوریه تاکید کرد: هیچ گفتگویی با گروه های تروریستی سوریه نداشته ایم و با اینگونه گفتگوها مخالفیم. سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود  در رم درباره گفتگوهای صلح پیرامون سوریه تاکید کرد گفتگوها باید بدون هیچگونه پیش شرطی آغاز شود.

خبرگزاری صدا و سیما:  منابع‌ آگاه در وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کردند وزیر امور خارجه این کشور که در صدر هیئتی بلند پایه به لبنان سفرکرده است، با سعد حریری، مامور تشکیل دولت جدید این کشور دیدار کرد.منابع آگاه افزودند دیدار مولود چاووش اوغلو با سعد حریری درمحل اقامت وی و پشت درهای بسته برگزار شد.

خبرآنلاین: سخنگوی کاخ سفید درباره تایید تحریم ها علیه ایران، گفت: آنچه که می توانم به شما بگویم این است که این دولت از اختیارات قابل توجهی برای اعمال تحریم ها علیه ایران استفاده و آنها را حفظ کرده است.سخنگوی کاخ سفید درباره تایید تحریم ها علیه ایران، گفت: بسیاری از اعضای کنگره نشان دادند از این قانون پیشنهادی (تمدید تحریم های ایران) قویا حمایت می کنند زیرا معتقدند دولت باید قدرت لازم را جهت اعمال مجازات مالی علیه ایران داشته باشد.

پارس تودی:  مجلس نمایندگان امریکا بودجه نظامی 618 میلیارد و 700 میلیون دلاری این کشور را برای سال آینده مالی تصویب کرد.بودجه نظامی سال آینده امریکا روز جمعه با حمایت قاطع هردو حزب و با 375 رای موافق در برابر 34 رای مخالف در مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسید.بنابر این گزارش، با تصویب بودجه نظامی پیشنهادی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) می تواند حقوق های پرداختی و همچنین شمار نیروهای وظیفه فعال خود را افزایش دهد.

 پارس تودی:  نتایج نظرسنجی انجام شده ازسوی موسسه ای در آمریکا نشان می دهد که 46 درصد از مردم این کشور تحریم رژیم صهیونیستی را ضروری می دانند. نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه آمریکایی ” بروگنگس” نشان می دهد که 46 درصد از آمریکایی ها معتقدند اسرائیل باید به خاطر ادامه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن، تحریم شود.

پرس تی وی :نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها در ادامۀ عملیات خود در شهر حلب، محلۀ دیگری را از معارضان بازپس‌گرفته و حدود 60 درصد از شرق حلب را آزاد کرده‌اند.گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه شنبه اعلام کرد نیروهای سوری در پیشروی‌های شبانۀ خود محلۀ طریق الباب را از چنگال معارضان خارج کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *