جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمله مقاومت عراق به شهر حیفا

تهران-ایرنا-مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه اعلام کرد که به یک هدف حیاتی را در بندر حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

مقام حماس: ما با تهدید اسرائیل برای حمله به رفح هرگز به آنان باج نمی دهیم

تهران-ایرنا- «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

Loading
11 بهمن ماه 1395

رسانه ها ؛ ایجاد مناطق امن در سوریه به شرط موافقت دمشق و…

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آمادگی روسیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه به شرط موافقت دمشق، احتمال افزایش فهرست کشورهای ممنوع‌الورود به آمریکا، احضارسفیر رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه مکزیک، هشدار گورباچف به رویارویی ناتو و روسیه ، اقدام مقابله به مثل پارلمان عراق علیه طرح ترامپ ، دستورکاخ سفید به ارتش برای آمادگی جنگ جهانی، عقب نشینی نسبی ترامپ از فرمان لغو ویزا، بحران نیرو در ارتش انگلیس و گفتگوی ترامپ و ملک سلمان دربارۀ ایران و مبارزه با تروریسم ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو درباره جزئیات طرح واشنگتن درباره ایجاد “مناطق امن” در سوریه از آن توضیح خواهد خواست و آماده بررسی اجرای این طرح مشروط به موافقت دمشق با آن است. او در عین حال تاکید کرد که مسکو اجازه نخواهد داد از این طرح برای براندازی دولت دمشق استفاده شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کاخ سفید اعلام کرد؛ ترامپ احتمالا فهرست کشورهای ممنوع‌الورود به آمریکا را افزایش می‌دهد. راینس پریبس، رئیس دفتر کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری ان.بی.سی گفت ترامپ احتمالا تعداد کشورهایی را که شهروندانشان از ورود به آمریکا منع شده‌اند، افزایش دهد. همچنین این دستور اجرایی شامل افرادی که دارای گرین کارت هستند، نمی‌شود اما هر شهروندی که به کشورهای ممنوعه سفر کند، هدف نظارت‌های آتی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: کمیسیون اروپا به فرمان محدودیت پذیرش اتباع 7 کشور در آمریکا واکنش نشان داد.کمیسیون اروپا اعلام کرد که فرمان جدید در زمینه پذیرش مهاجر از برخی کشورها به آمریکا را از لحاظ اعمال نشدن تبعیض میان اتباع کشورها زیر نظر خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه مکزیک در واکنش به حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز این کشور، سفیر اسرائیل در «مکزیکو سیتی» را احضار کرد.شبکه 10 رژیم صهیونیستی گزارش داد در حالی که معمولا نامه‌ای از سوی خود وزارتخانه برای احضار سفیر کشوری صادر می‌شود، این‌بار اما شخص وزیر خارجه مکزیک یکشنبه شب «جاناتان پِلِد» سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را برای اعلام اعتراض و ابراز نارضایتی احضار کرده و امروز (دوشنبه) با هم دیدار خواهند داشت.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در میان انتقادات روزافزون، از اعتبار فرمان خود بر محدودیت جدید سفر دفاع کرده است. ترامپ در روز یکشنبه بر روی حساب توییتری خود نوشت: «ببینید در سراسر اروپا و نیز در جهان چه اتفاقی می افتد، یک آشفتگی وحشتناک» وی گفت ایالات متحده اکنون به مرزهای مستحکم و بررسی بسیار زیادی نیاز دارد.

  خبرگزاری مهر:   آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در یادداشتی تقابل ناتو و روسیه را نزدیک دانست. «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی با انتشار یادداشتی در یکی از روزنامه های روسی نوشت: رویدادها نشان می دهد که ناتو و روسیه در آستانه یک رویایی قرار دارند.گورباچف با پر مخاطره خواندن شرایط کنونی اروپا افزود: در حال حاضر شمار زیادی از نیروهای نظامی ناتو در کشورهای اروپایی مستقر هستند، همچنین نفربرهای نظامی نیز در حال استقرار در کشورهای هم مرز با روسیه هستند.

خبرگزاری تسنیم:  پارلمان عراق با اکثریت آراء اقدام متقابل علیه طرح ترامپ برای ممانعت از ورود اتباع عراقی به خاک آمریکا را تصویب کرد.پارلمان عراق با تصویب این قانون از سازمان ملل و اتحادیه عرب خواست تا موضعی قاطع را در برابر این اقدام آمریکا اتخاذ کنند.

 

خبرگزاری ایرنا: روسیه با اعلام اینکه عزم دستیابی به نتایج مذاکره رئیس جمهوری این کشور با همتای آمریکایی وجود دارد، افزود: اقدام های عملی در پیش است و تفاهم های به دست آمده در رایزنی تلفنی شامگاه شنبه سران در باره مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم را اجرا می کنیم.  سرگئی لاوروف گفت: مذاکره تلفنی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا، آمادگی دو طرف را برای توجه و احترام متقابل به منافع ملی نشان داد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور دستور داد تا برای یک جنگ جهانی آماده شود. گلوبال ریسرچ افزود:  رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با مقامات وزارت جنگ این کشور (پنتاگون) به ارتش آمریکا دستور داد تا برای یک جنگ جهانی آماده شود. ترامپ در حال امضای اسناد گفت: «من فرمانی اجرایی را امضا می کنم که بر اساس آن نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در سطحی وسیع بازسازی شود».

خبرآنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش برای فرونشاندن واکنش‌ها نسبت به دستور “بررسی و کنترل شدید” مهاجران و خارجی‌ها تاکید کرد: زمانی که ظرف ۹۰ روز آتی سیاست‌های امنیتی مناسبی تعیین شوند، آمریکا صدور ویزا برای تمامی کشورها را از سر خواهد گرفت. ترامپ گفت: باید شفاف سازی کنم که این دستور آنطور که رسانه‌ها به اشتباه می‌گویند ممنوعیت ورود مسلمانان نیست.

پارس تودی:  گزارش ها از بحران نیرو درارتش انگلیس درنتیجه کاهش روند پیوستن جوانان به ارتش وکمبود تعداد نیروهای آن حکایت دارد. مجله انگلیسی نشنال اینترست نوشت «ماموریت هایی که ارتش انگلیس درخارج از مرزها انجام می دهد، از جمله مشارکت یگان ها در نبرد ضد داعش در سوریه و عراق و نیز انجام ماموریت های آموزشی درافغانستان و سومالی و استقرار یگان هایی از این کشور در جزایر فالکلند و دیگر مناطق جهان، اهرم فشاری بر نیروهای مسلح بریتانیا به شمار می رود؛ آن هم درشرایطی که پیوستن جوانان به نیروهای مسلح کاهش یافته است.دراین گزارش آمده است که 15 هزار و 140 نفر از نیروهای نظامی در یک سال اخیر، ارتش انگلیس را ترک کرده اند؛ این درحالیست که دراین برهه زمانی فقط 13 هزار و 450 نفر به ارتش پیوسته اند.این گزارش از وجود شکاف گسترده دراین زمینه به ویژه در نیروی پیاده نظام پرده برداشت.

پرس تی وی : سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، نخستین گفتگوی تلفنی خود را با محور ایران و «مبارزه با تروریسم» انجام دادند. طبق بیانیه‌ای که کاخ سفید یکشنبه (10 بهمن) منتشر کرد، دو طرف دربارۀ «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندۀ ایران در منطقه» و چگونگی مقابله با این فعالیت‌ها صحبت کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *