جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هفته ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان اسرائیل و حماس برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که او شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای توقف جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای باقی‌مانده اسرائیلی می‌بیند.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

Loading
رصد اندیشکده‌های غربی

از تلاش پاکستان برای کسب جایگاه در جهان اسلام تا بازسازی وزارت امور خارجه آمریکا

شورای راهبردی آنلاین – رصد: تلاش پاکستان برای کسب جایگاه در جهان اسلام، بایدن و روسیه، انعقاد معاهده برگزیت، بازسازی در وزارت امور خارجه آمریکا ازجمله برجسته‌ترین موضوعات موردتوجه اندیشکده‌های غربی در هفته گذشته بودند.

گزیده‌ای از این مطالب برای کمک به غنای مطالعاتی نخبگان و علاقه‌مندان به موضوعات راهبردی بین‌المللی در پی ازنظرتان می‌گذرد. رصد و ارائه چکیده‌ای از این مطالب به‌منزله تائید دیدگاه نویسندگان یا این اندیشکده‌ها نیست.

 

بگین سادات

پاکستان در تلاش برای کسب دوباره جایگاه در جهان اسلام در حال تغییر: تنش‌های رو به افزایش میان پاکستان و عربستان و امارات، متحدان عرب سنتی این کشور، چیزی بیش از هدف‌گیری فرصت‌طلبانه بازار سودآور هند توسط دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس است. هند عضو مهم گروه موسم به کواد در کنار آمریکا، استرالیا و ژاپن است و می‌تواند در توسعه معماری امنیتی چندجانبه منطقه نقش ایفا کند.

بایدن و روسیه: دوره‌ای برای اعمال فشار، اما نه خیلی زیاد: درحالی‌که همه در انتظار آغاز به کار جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا هستند، روابط واشنگتن با چین تحت نظارتی دقیق قرار دارد. درهرصورت، روابط با روسیه از اهمیت کمتری برخوردار نیست، آن هم درحالی‌که دو کشور اختلافات متعددی در سراسر اوراسیا دارند.

فارین پالسی این فوکوس

معاهده تجاری برگزیت: واقعا درباه چه چیزی مذاکره شد؟: انگلیس نتوانسته است یک توافق تجاری سودمند جدید را با اتحادیه اروپا امضا کند. روابط تجاری و سیاسی آتی میان دو طرف در خدمت هیچ‌یک از اهداف انگلیس نخواهد بود.

بروکینگز

نظرات کارشناسان درباره رشد تهدیدات سایبری در بحبوحه شیوع کرونا: در تاریخ اول اکتبر، مرکز مطالعات سیاسی آسیای میانه در بروکینگز میزگردی را به‌عنوان بخشی از نشست‌های تهدیدهای فراملی در آسیا برگزار کرد. مباحث در این نشست بر امنیت سایبری و تاب‌آوری سایبری در عصر کووید-19 متمرکز بود.

بازسازی وزارت امورخارجه آمریکا، خودداری از «عفو» و ارتقای نقش‌های عملکردی: پیشنهاد چگونگی احیای وزارت امور خارجه آمریکا بعد از خرابکاری دوران ریاست جمهوری ترامپ به بحثی مهم در محافل سیاست خارجی آمریکا تبدیل‌شده است؛ اما یک ایده مطرح یعنی «چشم‌پوشی از قوانین» برای مجاز به کار کردن مسئولانی در وزارت خارجه که از سال 2016 تاکنون بازنشسته شده یا استعفا داده‌اند، ایده‌ای غیر سازنده است و باید کنار گذاشته شود.

میدل ایست فوروم

آیا ترکیه در برابر فشار اروپا تسلیم می‌شود؟: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از ماه مارس تاکنون از تهدید اروپا خودداری کرده است، اما احتمال نمی‌رود که این رهبر اسلام‌گرای مخالف غرب روش خود را تغییر داده باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *